AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg liker å tro at alle vil hverandres beste, spesielt sine egne barn og partners beste. Og dette tror jeg stemmer for 99,9 % av oss. Men samtidig leser man stadig vekk leser man om overgrep, vold, barnevernssaker osv i mediene. Hva om det er naboen? HVa gjør man da? Har noen opplevd å være i den situasjonen? Anonymous poster hash: a0ddc...b22
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Det samme har jeg tenkt på.. har ikke opplevd noe elv, men jeg har lurt på hva som egentlig skjer rundt om kring. rRent statistisk burde jo jeg kjenne til noen hvor både det ene og andre foregår, men jeg vet ikke av noen.. hadde meldt fra om jeg hadde visst. brennsikkert.. Anonymous poster hash: 6918b...dc5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Folk vil ikke vite. Det er jo bare noen dager siden det ble laget en tråd her, "mannen i et vennepar er anmeldt for overgrep, men han kunne aldri ha gjort noe sånt". De aller fleste overgripere "kunne aldri gjort noe sånt". Men de gjør det likevel, og ofte truer de det overgrepsutsatte barna slik at de aldri forteller. Sier de noe som helst som kan få noen til å lure, får de straff. Og når barna holder kjeft, og de voksne "aldri kunne gjort noe sånn", så får ingen vite. Jeg har ofte tenkt på det, hvem av mine venninner ble utsatt for overgrep da vi var unge? Det må da ha vært flere enn meg? Sannsynligvis var det det, og sannsynligvis vil jeg aldri få vite hvem. For sånt snakkes det aldri om. Anonymous poster hash: bd41e...caf 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 99,9 % er alt for høyt. Tror ikke du er klar over hvor vanlig det er. Det meste kommer ikke ut i media. Det er rett og slett en "skam" for familiene. og alle bare holder kjeft. Anonymous poster hash: 0758f...813
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Huff, ja.. jeg bodde i blokk og i etasjen over bodde en familie på tre, mor, far og en liten gutt. det var alltid mye leven der, men så var det en lengere periode det var veldig stille, så jeg spurte naboen hva som hadde skjedd, og da fortalte han at mannen i huset var pedofil og satt inne. Følte meg helt grusom som ikke hadde oppfatta hva som hadde foregått rett over meg. Ekkelt å tenke på. Og hadde jeg hatt en liten mistanke, hadde jeg ikke nølt med å melde ifra!Anonymous poster hash: 18b71...f5f
makkapakka Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 jeg bruker naiviteten og håper på det beste... i alle familier..
Ciara Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 I voksen alder har jeg fått vite at to jenter jeg gikk i klasse med på barneskolen ble misbrukt av sine fedre. Begge var helt vanlige jenter man ville beskrevet som harmoniske og velfungerende den gangen, men den ene av dem havnet på skråplanet som ung voksen og sliter fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå