lillakamilla Skrevet 19. oktober 2013 #1 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hei! Jeg har mistenkt i noen dager nå at jeg er gravid, da jeg hadde samleie på dagene rundt eggløsning. Det ble "hoppet av i svingen", men allikevel, kan det jo hende at det har lekket inn.. Jeg har hatt verkende ømme bryster ( mer enn normalt) og følt meg litt "hoven" i kroppen, samt svimmel og "rar". Derfor kjøpte jeg meg en graviditesttest i går av merket "Clearblue", den digitale typen. Resultatet ble "GRAVID"!! Jeg ble jo helt satt ut så klart, men også glad, da jeg føler det ikke ville gjort meg noe å bli gravid nå. Barnefaren er en god venn, men vi er ikke i noe forhold, da jeg ikke ønsker det.. Jeg ble da i hele går innstilt på at jeg var gravid. Han kom til meg og vi snakket sammen om at vi skulle bli foreldre, at det ville gå fint osv. Jeg forventet mensen i går, (får den regelmessig, på fullmånen) Da sier testen at den skal vise rett resultat med 99% sikkerhet. Det stod altså GRAVID på testen... Men, jeg kjøpte så to tester til, fordi jeg vil være 100% sikker..Disse var også fra Clearblue, men ikke den digitiale. en slik 2 pakning. Jeg var så nyskjerrig, så jeg tok en i går kveld, (selv om jeg vet at man hest skal ta de på morgenen pga hormonene i urinen) Testen viste da negativt, altså ikke gravid.. På morgenen i dag tok jeg den 3 testen, den ble også negativ.. Syntes det er rart at en test viser positiv, når det skal være 99% sjanse for at den viser rett. Og den var tatt på dagen jeg forventet mensen, osv. Er det noen andre som har opplevd at testen kan vise feil? Har lest at cyster på eggstokken kan gi positivt resultat på graviditestester.. Hadde også en del stikkinger i underlivet i går, trodde dette var graviditest stikkinger.. kan man være gravid den ene dagen og ikke den andre? altså at kroppen støter ut egget, så man får mens allikevel.. eller en slags spontanabort? Må si jeg stusser litt nå.. Får bestille time hos legen uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Del Skrevet 19. oktober 2013 ta en til Anonymous poster hash: 6bffd...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildchild Skrevet 19. oktober 2013 #3 Del Skrevet 19. oktober 2013 Har opplevd det samme, en positiv test første gangen, påfulgt av bare negative. Jeg tror ikke det skyldes spontanabort, da hcgen fortsatt henger igjen litt etter en sa. Jeg fikk rett og slett en falsk positiv, mulig det er det du har fått også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4 Del Skrevet 19. oktober 2013 Vent i en uke og ta en ny Anonymous poster hash: 5e4de...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillakamilla Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 19. oktober 2013 ok, takk for svar! :-) Jeg skal ta en test til om jeg ikke får mensen nå. Den skal komme nå nemlig. Greit å høre at noen har opplevd det samme. De testene er tydeligvis ikke helt til å stole på selv om de påstås være 99% sikre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 19. oktober 2013 #6 Del Skrevet 19. oktober 2013 Du kan ha hatt en kjemisk graviditet også. Men jeg fikk også positiv hjemme, så dro jeg til legen hvor deres tester ble negative. Var utrolig skuffet, og fikk beskjed om at det trolig bare var en cyste. Tok også en innvendig ul, hvor gynekologen tydelig kunne se at jeg hadde en cyste på eggstokken. Men men, "cysten" min ligger akkurat nå å sover på brystet mitt 2 mnd gammel 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 19. oktober 2013 #7 Del Skrevet 19. oktober 2013 Jeg tok også to clearblue + som var så godt som negative. Det måtte rett vinkel og belysning til for å se at de var positive. Tok da en CB digital for å slippe å tyde og der sto det gravid 1-2. Og det stemte. Ta en ny test igjen i morgen eller mandag. Lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 20. oktober 2013 #8 Del Skrevet 20. oktober 2013 Har opplevd det samme, en positiv test første gangen, påfulgt av bare negative. Jeg tror ikke det skyldes spontanabort, da hcgen fortsatt henger igjen litt etter en sa. Jeg fikk rett og slett en falsk positiv, mulig det er det du har fått også. Jeg tror egentlig ikke det finnes "falsk positive", så lenge ikke testen er skadet på noen måte. En fungerende test slår ikke ut hvis det ikke er HCG i urinen. Det er mest sannsynlig en kjemisk som har høynet HCG litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 20. oktober 2013 #9 Del Skrevet 20. oktober 2013 Det kan være to årsaker. Du har hatt en "streifer" eller kjemisk graviditet. Embryoet fester seg i livmoren, men slipper igjen. Man får en liten hcg topp som kan slå ut positivt på tester, men som raskt faller igjen. Når dette skjer er mensen ofte noen dager forsinket. Testene har ulik sensibilitet, det vil slå ut på ilike hcg nivåer. Sensibiliteten varierer fra test til test, også i samme pakke. Når en test har sensibilitet 50 vil det si at dette er det høyeste nivået den skal slå ut på, men den kan også slå ut mye tidligere. Så tidlig i svangerskapet kan ulike tester gi ulikt svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilma2000 Skrevet 20. oktober 2013 #10 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg opplevde dette for et år siden. Positiv på dag 1, negativ på dag 2 og 3, mensen på dag 4. Legen kalte det en kjemisk graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildchild Skrevet 20. oktober 2013 #11 Del Skrevet 20. oktober 2013 Åå, okei. Jeg var på ferie når dette skjedde meg, ringte til legen min og fikk beskjed om at det kunne være en falsk positiv. Først snakket han om muligheter for spontanabort, men han strøk det når jeg fortalte at testene var tatt med kort mellomrom. Skummelt om det faktisk var en kjemisk graviditet, jeg går jo på p-pillene av en grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillakamilla Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hei :-) Takk for alle svar! Jeg hadde aldri hørt om kjemisk graviditet, så der lærte jeg noe nytt. Det er mye mulig det var det jeg da hadde. Jeg har fått menstruasjonen nå, den var 2-3 dager forsinket, og jeg hadde mer verking og faktisk litt kramper itillegg denne gangen. For meg var det en tilstand av aksept uansett om jeg var gravid eller ikke, så det har gått helt fint. Har fått litt mer kunnskap også så takk til alle som svarte meg! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #13 Del Skrevet 21. oktober 2013 Har opplevd det samme, hvis du leser på tråden under "gravid" som heter noe med RFSU... Tok først en av RFSU sine, og den viste positivt. Har etterpå tatt 2 stk fra Clearblue som viste negativt. Forventer mensen nå så skal ta en ny test i morgen tidlig.... Blir så sur og stressa når jeg ikke får svaret med en gang! Hadde alle vist positivt så hadde det nesten vært bedre, men nå aner jeg ikke hva som er rett! Anonymous poster hash: 9e69e...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #14 Del Skrevet 26. november 2013 Dere som har opplevd en kjemisk graviditet, hvor lenge etter kom mensen/blødning? Anonymous poster hash: 61261...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilma2000 Skrevet 26. november 2013 #15 Del Skrevet 26. november 2013 Dere som har opplevd en kjemisk graviditet, hvor lenge etter kom mensen/blødning? Anonymous poster hash: 61261...40a 3-4 dager etter positiv test, 1 dag før forventet mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #16 Del Skrevet 26. november 2013 Dere som har opplevd en kjemisk graviditet, hvor lenge etter kom mensen/blødning? Anonymous poster hash: 61261...40a 5 dager etter normalt. Kommer den som normalt er det ingen kjemisk graviditet, da vil ikke kroppen få i gang blødning så tidlig. Anonymous poster hash: b52a5...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilma2000 Skrevet 26. november 2013 #17 Del Skrevet 26. november 2013 5 dager etter normalt. Kommer den som normalt er det ingen kjemisk graviditet, da vil ikke kroppen få i gang blødning så tidlig. Anonymous poster hash: b52a5...50e Hvorfor sier du dette? Det er jo helt feil. Hovedgrunnen til at man ikke skal teste før forventet mens er fordi man kan få positiv test selvom det kun er en kjemisk graviditet. Det sies at av alle befruktede egg går 50% til grunne, og de fleste vil ikke merke det en gang. Man kan helt fint ha en kjemisk graviditet med en mensen som kommer til rett tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå