Gå til innhold

Anbefaler alle frenetiske lavkarbohatere til å ta seg 10 minutter ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var så morsomt med den?

Jeg synes det er mer hysterisk at lavkarbofanatikere (ikke alle lavkarbere, bare fantatikerne) snakker om naturlig mat, og fremstiller det som at det bare er ekstreme lavkarbere som spiser naturlig.

(Hilsen glutenfri som spiser naturlig mat)

Anonymous poster hash: 9e030...944
  • Liker 7
Skrevet

Hva var så morsomt med den?

Jeg synes det er mer hysterisk at lavkarbofanatikere (ikke alle lavkarbere, bare fantatikerne) snakker om naturlig mat, og fremstiller det som at det bare er ekstreme lavkarbere som spiser naturlig.

(Hilsen glutenfri som spiser naturlig mat)

Den var morsom fordi den får frem absurditeten i lavkarbomotstandernes fornektelse av fakta. :)

Om du leser litt (om artikkelen også er inne på... mangel på kunnskap går alltid igjen hos dere!) ser du at det anbefales å spise både grønnsaker og frukt og bær, så "ekstrem" lavkarbo er generelt ikke så utbredt.

Faktisk kan man ligge så høyt som 50 g pr dag, og fremdeles høste alle godene.

Anonymous poster hash: e8a54...ece

• Liker 2
Skrevet

Innlegget er visst slettet.

Anonymous poster hash: aa67d...8d3
  • Liker 1
Skrevet

Den var morsom fordi den får frem absurditeten i lavkarbomotstandernes fornektelse av fakta. :)

Om du leser litt (om artikkelen også er inne på... mangel på kunnskap går alltid igjen hos dere!) ser du at det anbefales å spise både grønnsaker og frukt og bær, så "ekstrem" lavkarbo er generelt ikke så utbredt.

Faktisk kan man ligge så høyt som 50 g pr dag, og fremdeles høste alle godene.

Anonymous poster hash: e8a54...ece

Faktisk kan man ligge så høyt som 130 g, og fremdeles spise lavkarbo.

Lavkarbo er ikke bare LCHF!

Og man kan også spise nøyaktig de samme matvarene, men med en annen fordeling av makronæringsstoffene.

• Liker 1
Skrevet

Innlegget er visst slettet.

Anonymous poster hash: aa67d...8d3

Nei.

Det ligger her.

Skrevet (endret)

...

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
Skrevet

Beklager, men en person som anbefaler folk å ikke spise så mye frukt grønnsaker og bær klarer jeg ikke å ta så veldig alvorlig.

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke flere over på din side ved å være nedlatende.

• Liker 4
Skrevet

Beklager, men en person som anbefaler folk å ikke spise så mye frukt grønnsaker og bær klarer jeg ikke å ta så veldig alvorlig.

Grønnsaker og bær anbefales ikke? Da vet du ikke mye om lavkarbo... Kom tilbake og kommenter når du vet hva du snakker om heller.

Anonymous poster hash: 7530e...06c

• Liker 5
Skrevet

Sånnesom ts setter lavkarbere i ett dårlig lys. Jeg er selv lavkarber, men tror ikke mitt kosthold er det eneste rette . Desverre er sånne mennesker som ts grunnen til at mange lavkarbere må skjule hva de spiser for ikke å bli latterliggjort av andre. Har selv opplevd det på jobb flere ganger.

Anonymous poster hash: 93726...cc3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Grønnsaker og bær anbefales ikke? Da vet du ikke mye om lavkarbo... Kom tilbake og kommenter når du vet hva du snakker om heller.

Anonymous poster hash: 7530e...06c

Det er tatt fra bloggen- sjekk innlegget 9\19- 2013. Altså ikke min personlig mening om saken.

Endret av KikiEco
Skrevet

mmmm.. frukt! Elsker det :nigo: Stakkars dere som er så opphengt i kosthold at dere griner om dere spiser en kiwi...

Anonymous poster hash: 19582...cad
  • Liker 6
Skrevet

Også spennende med en kostholdsekspert som snakker om å kutte ut eller ned på enkelte matvaregrupper, men samtidig anbefaler kosttilskudd- så er det mer naturlig å få i seg vitaminer i pilleform enn å spise dem i matvarer? Dette er jo et punkt jeg støtter 100% i denne lavkarbotanke livsstilen- lag mat fra grunnen av. Men her anbefaler man da i stedet å ta tilskudd.

Skrevet

Lå i sengen i går, så på film, spiste oste-smørbrød og chips og drakk pepsi-max. Suck it!

Anonymous poster hash: 617e4...8c0
  • Liker 4
Skrevet

Det er tatt fra bloggen- sjekk innlegget 9\19- 2013. Altså ikke min personlig mening om saken.

Jeg legger inn listen her:

• Spis fisk (fisk er fin mat, det er vi enige om).
  • Ta ekstra tilskudd av omega-3. Du trenger mer enn det du får i deg fra noen få fiskemiddager.
  • Også andre tilskudd er nødvendig. Blant annet vitamin D når det er lite sol.
  • Ikke spis så mye frukt, grønnsaker og bær. De inneholder lite energi og er ikke spesielt rike på vitaminer og mineraler som hjernen trenger.
  • Ikke spis korn. Det er å gamble med hjernen, som er utrolig delikat og skjør.
  • Ikke spis for mye plantemat. Proteinkvaliteten er generelt dårligere enn i animalsk mat og mange av proteinene er direkte skadelige.
  • Ikke spis for mye karbohydrater. Det vil gjøre av du lett kan få lavt blodsukker og at hjernen din ikke får nok energi. For å få et jevnt blodsukker er man avhengig av en god fettforbrenning. God fettforbrenning får man av et kosthold rikt på animalsk mat med mye protein og fett.
  • Spis mye animalsk mat. Den er rik på vitaminer og mineraler og næringsstoffene der er ofte langt mer tilgjengelig for kroppen vår enn de fra planter.
  • Spis råtten mat innimellom, som for eksempel, kimchi, rakfisk, natto, og yoghurt med lite sukker og mye fett. (Fordi hjernen er avhengig av god magefunksjon og fiber er ikke det viktigste i dette henseende).
  • Spis mye egg.
  • Ekte hjernemat er faktisk innmat og organer som f.eks. hjerne. Hjernen trenger fett fra dyr.

Kort oppsummert, spis lite grønnsaker, frukt og bær, og minst mulig vegetabilsk protein (belgfrukter).

Spis mest mulig animalsk.

Spis tilskudd.

Anonymous poster hash: cdf34...800

• Liker 1
Skrevet

Kort oppsummert, spis lite grønnsaker, frukt og bær, og minst mulig vegetabilsk protein (belgfrukter).

Spis tilskudd.

Du kan gjerne legge ut lista- det gjør den ikke mer fornuftig :-).

Skrevet

Du kan gjerne legge ut lista- det gjør den ikke mer fornuftig :-).

Jeg gjorde det for å støtte opp under ditt innlegg!

Skrevet

Lå i sengen i går, så på film, spiste oste-smørbrød og chips og drakk pepsi-max. Suck it! Anonymous poster hash: 617e4...8c0

Det er din kropp som får svi, så jeg ser ikke helt poenget ditt her. Pepsi og pottis er rævva for kroppen, uansett om man er tilhenger av lavkarbo eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Spis tilskudd.

Er det noe galt med det? Kloke råd.

Tilskudd av vit D og omega 3 er smart, for du får ikke det dekket gjennom kost eller soleksponering.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...