AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg og kjæresten har vært hos foreldrene hans ganske ofte.Igår kom broren hjem, hadde perm fra militæret.Søstra hans skreiv på nettet at hun gleda seg til begge brødrene kom hjem og han hadde da ikke sagt noe til hu om det.Han sa da til meg ath han fikk ta seg en tur hjem.Jeg tenker at de er så vandt med at han kommer hjem at de tar det som en selvfølge.Jeg hadde planer om å spørre om å finne på noe som å gå tur og har hatt lyst til å si noe på det men føler meg slem ettersom det er familie. Jeg føler han burde sagt ifraa at han ikke hadde tenkt seg dit.De tar det som en selvfølge. Anonymous poster hash: 77531...e1b Anonymous poster hash: 7473b...a2e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Hvis broren ikke har så ofte perm, er det vel ikke så rart at han drar dit for å møte han. Anonymous poster hash: 45e3e...2ea 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 dere hadde jo ikke lagt andre planer, hvorfor er det så ille at han drar hjem når broen hans er hjemme fra perm? Anonymous poster hash: 62ba0...487 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Det er ikke det jeg mener. Det er det at de tar det som en selvfølge at han kommer hjem.Anonymous poster hash: 7473b...a2e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Hadde forsåvidt lagt planer, jeg spurte han om å være med på tur.Men igjen så er det mer det at det er en selvfølge at han kommer hjem Anonymous poster hash: 7473b...a2e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Det er IKKE noe galt i at han vil se broren sin men han ble selv overraska igår over at det stod at han kom hjem og da tenkte jeg hvorfor sier du ikke ifra hvis du ikke gadde planer om detAnonymous poster hash: 7473b...a2e 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 19. oktober 2013 #7 Skrevet 19. oktober 2013 Finn på noe gøy med venner! 1
Gjest Elseby13 Skrevet 19. oktober 2013 #8 Skrevet 19. oktober 2013 Selvsagt er det en selvfølge å besøke en bror man ser så sjeldent. Du hadde jo heller ingen planer, så jeg skjønner ikke..
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #9 Skrevet 19. oktober 2013 Det er ikke det jeg mener. Det er det at de tar det som en selvfølge at han kommer hjem.Anonymous poster hash: 7473b...a2e Selvsagt forventer familien at kjæresten din kommer hjem siden broren hans har perm. Anonymous poster hash: 691ca...676 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #10 Skrevet 19. oktober 2013 Synes du er litt egoistisk jeg. Klart de vil treffes. Anonymous poster hash: 691ca...676 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 Hvis en person ikke har planer om å dra hjem, er det da ok å si ifra?Anonymous poster hash: 7473b...a2e
Silfen Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 Leser dere ikke hva TS skriver? Dette handler ikke om broren, men om kjæresten og at foreldrene anser det som en selvfølge at han befinner seg der omtrent til enhver tid og han hopper når de sier hopp. Og det kan man jo selvfølgelig ikke forvente! 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #13 Skrevet 19. oktober 2013 Glem det...Anonymous poster hash: 7473b...a2e
Gjest Coolaid Skrevet 19. oktober 2013 #14 Skrevet 19. oktober 2013 Noen mennesker tar ting som en selvfølge. Det er ikke noe problem så lenge de får oppleve at det ikke alltid går som de har tenkt. Dersom du og typen din hadde andre planer og ingen avtaler så er det helt naturlig å ikke oppfylle andres forventinger. Det virker som om flere i tråden her ikke forstår innlegget ditt. Dette handler om at andre tar ting som en selvfølge, uten å lage avtaler med dem det gjelder. Nå er jeg relativt voksen og har lært en del om at man ikke er forpliktet til å oppfylle andres forventninger. Dette har ikke noe med at du TS er egoistisk osv å gjøre. Dette handle om at du og kjæresten din gjør det som dere selv ønsker. Dersom man skal oppfylle andres forventninger og ikke det man selv ønsker, blir man etter hvert ulykkelig.
Gjest Magdalene Skrevet 19. oktober 2013 #15 Skrevet 19. oktober 2013 Hvem er det de tar som en selvfølge at kommer hjem? KJærsten din? Eller broren hans?
Gjest Coolaid Skrevet 19. oktober 2013 #16 Skrevet 19. oktober 2013 Dersom kjære Hvem er det de tar som en selvfølge at kommer hjem? KJærsten din? Eller broren hans? det er familien til kjæresten til TS som er vant med at kjæresten til ts stikker innom fordi han ofte gjøre det. Problemstillingen er at det er forventninger at TS sin kjæreste kommer hjem. Dette tas som en selvfølge - Det er ts sin problemstilling.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #17 Skrevet 19. oktober 2013 Mange som henger seg opp i feil ting her ser jeg... Har selv en samboer som titt og ofte blir bedt og spurt om ting, men i en fortellende tone. Altså ikke som et reelt valg, men som at det allerede er avgjort. Han ville likt dårlig å se seg selv invitert og avtalt slik på facebook, selv om han egentlig ønsket å komme på besøk. Det handler jo om prinsipper! Har ikke noen råd til ts, dessverre, men skjønner godt at dere/du syns dette er litt kjip behandling.Anonymous poster hash: 52afc...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #18 Skrevet 19. oktober 2013 Takk, det stemmer!Anonymous poster hash: 7473b...a2e
Gjest Coolaid Skrevet 19. oktober 2013 #19 Skrevet 19. oktober 2013 TS - glemte helt å svare på det du faktisk spør om i tråden. - Det er ikke din plikt å melde i fra om at kjæresten din muligens ikke kommer på besøk til familien. Det er heller ikke slemt på noen som helst måte å ikke besøke familien. Å ikke tilfredstille andres forventninger er helt geit. Det er en del av det å bli voksen.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #20 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg har ingenting i mot å dra til familien hans, har heller ingenting i mot at han drar dit.Nå har jeg og han vært der ganske ofte og i og med at han ble overraska selv over at søstra hadde skrivi at begge brødrene kom hjem, føler jeg at det er en selvfølge at han kommer hjem.Det jeg syns er kjipt er at han ikke sier at han egentlig ikke hadde tenkt til å dra hjem.Jeg vil si noe p det, men føler meg slem hvis jeg gjør det.Grunnen til at jeg vil si noe er fordi jeg spurte om han ville være med å gå tur og tenker hva om vi hadde planer om å dra et annet sted.Anonymous poster hash: 7473b...a2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå