Gå til innhold

kakemix fra funksjonell mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager muffins av denne kakemixen (bruker mager kesam istedet for olje) og en muffins som veier 60 gram inneholder da 90 kalorier. Spiser kanskje 5 stk i løpet av uka, ofte som kveldskos. Denne kakemixen er jo da uten sukker og med lite karbohydrater og mye proteiner. Er det ok å spise slike eller burde man anse det som "godteri"? Kostholdet mitt eller er basert på veldig sunne matvarer så føler jeg må unne meg noe kos.

Anonymous poster hash: 1ba3f...78e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som ikke er naturlig mat, bør anses som "kos"/noe man spiser en gang i blant.

Anonymous poster hash: 38365...d8f
Skrevet

Det er mye rart i den mixen. Stod og så på den selv i dag, men satte den tilbake...

Men om du spiser den eller om du spiser en sjokolade eller noe annet snop så blir det vel ett fett? Jeg spiser gjerne sjokolade når jeg har lyst på noe godt, og da bryr jeg meg ikke om verken sukkerinnhold eller annet. Det skjer ikke hver dag, så da har det liten impact på livet mitt.

Skrevet

Alt som ikke er naturlig mat, bør anses som "kos"/noe man spiser en gang i blant.

Anonymous poster hash: 38365...d8f

Hvor i alle dager er logikken i dette? En sånn påstand får du nesten utdype, tror jeg.

Anonymous poster hash: 3efdb...c7f

Skrevet

Hvor i alle dager er logikken i dette? En sånn påstand får du nesten utdype, tror jeg.

Anonymous poster hash: 3efdb...c7f

Kakemixen er et industriprodukt som alle andre industriprodukter, være seg fra funksjonell mat eller fra Toro. Det er verken spesielt sunt eller naturlig, så jeg tipper AB mener at det man ikke umiddelbart kan gjenkjenne som mat (rene råvarer fra naturen) er noe man bør begrense inntaket av.

Helt enig i det jeg også forsåvidt...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...