AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg sliter med en spiseforstyrrelse og går i behandling hos psykolog og fastlegen ukentlig. Jeg har nå klart å stoppe vektnedgangen og har gått opp fra en BMI på 15.5 til 16.5 ved å spise en kostplan som inneholder 1500 kalorier. Nå har det derimot stoppet opp og jeg holder vekta stabil på dette inntaket. Trener 3 ganger i uken også, da to spinningtimer og en løpeøkt og litt styrke. Jeg er lav så det er egentlig ikke rart jeg står stabil på 1500 kalorier. Problemet er at jeg må opp i vekt, for jeg merker at undervekten har store fysiske og psykiske konsekvenser for meg. Jeg fryser, er tungpusten, svimmel, muskelsvak, deprimert og apatisk. Har mye angst for mat også men mest av alt er jeg livredd for å legge på meg. Jeg kan si til andre at jeg vil legge på meg men inni meg stritter alt i mot. Føler det er umulig å bli frisk og spise mer fordi jeg rett og slett ikke klarer å motivere meg for å legge på meg. Jeg er glad i mat og hele dagen min går ut på å tenke på hva jeg skal spise og komponere måltider jeg synes smaker godt, men som samtidig er "lovlig" for spiseforstyrrelsen. Kostlista på 1500 kalorier føles trygg og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å øke. Er det noen som har erfaring med vektoppgang og spiseforstyrrelse som kan dele noen tips/råd for hvordan man kan jobbe seg opp? Jeg har tidligere slitt med det samme, men jeg har da blitt innlagt og da må man jo opp i vekt og kan ikke bestemme selv på samme måte som jeg kan nå. Det å gå opp i vekt alene er jo sykt vanskelig, men jeg får jo også tanker om at en BMI på 16, 5 ikke er så ille og at worst case blir jeg værende her. Men det er jo ikke noe liv det heller....Anonymous poster hash: 20a35...a17 1
Lettpåtå Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 For å legge på deg med spiseforstyrrelse, må du bli kvitt spiseforstyrrelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå