Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *dragoon*
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre her, så hadde satt stor pris på innspill.

Besteveninna mi er veldig selvsentrert og vil bare snakke om seg selv. I går ringte jeg henne for å skravle litt siden det er nesten to uker siden vi pratet sammen sist. Men det ble lite hyggelig for hu pratet kun om seg selv og om hun spurte meg om noe så rakk jeg igrunn bare å si litt før hun avbrøt for å fortelle hva det jeg sa minte henne om, at hun forsto fordi hun hadde opplevd, osv.. Og hører på henne at hun bare venter på at jeg skal bli ferdig slik at hun kan komme til ordet igjen.

Slik er det når vi møtes også. Men da sitter hun og fikler med telefonen i tillegg når jeg prater. Jeg kan si noe og vente på svar, så ser/skriver hun på telefonen sin og er helt stille en stund før hun svarer kort og drar samtalen over på seg selv igjen.

Hun har alltid vært sånn, men det er først i det siste det har begynnt å plage meg veldig. Jeg merker til og med hvor stor innvirkning hun har hatt på meg på jobb når jeg skal prate med kollegaer. Jeg begynner å prate, men så korter jeg ned det jeg skal si og avslutter før jeg egentlig er ferdig. Jeg får følelsen av at ingen er interessert i det jeg har å si og venter liksom bare på at folk skal ta over samtalen. :(

Tanken på å kutte henne ut har streifet meg mer enn én gang, men nå har det seg slik at hun er min eneste gode veninne. De 2-3 andre veninnene mine er mer bekjente egentlig. Jeg er redd for å bli ensom! Jeg har jo kjæreste og to mannlige kollegaer som alle tre er herlige mennesker, men jeg trenger en jentevenn også merker jeg.

Har noen opplevd lignende? Hva gjorde dere?

Hva burde jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av respekt for vennskapet så ville jeg nok sagt det til henne. Gi henne en sjans!

Men om det ikke blir bedre så må du for selvrespektens skyld kutte henne ut. Du skal aldri omringe deg med rævhull som får deg til å føle deg mindreverdig. For du fortjener bedre å det tror jeg du vet selv :)

• Liker 4
Gjest *dragoon*
Skrevet

Ja det er vel den beste løsningen. Jeg er bare så innmari konfliktsky. Men en konfrontasjon med henne er vel bedre enn å miste henne uten å ha prøvd å hindre det..

Skrevet

Jeg kan nok være litt sånn som venninnen din. Jeg synes det er veldig vanskelig å kommunisere med andre, men det er litt lettere å snakke om seg selv. Da blir det til at jeg gjør det, for å klare å si noe. Jeg synes du bør ta det opp med venninnen din, men ikke anklag henne for å være selvsentrert, kanskje hun sliter med det samme som meg?

Anonymous poster hash: 1f46a...78b
Skrevet

Jeg har en likedan venninne.. Det var ALLTID om henne, jeg ble så lei så jeg trakk meg unna rett og slett. Hun spurte da etterhvert om hva som er i veien og jeg fortalte det som det var. Og hun var faktisk takknemlig for at jeg sa i fra. Hun gjorde det ikke bevisst sa ho og ho har blitt en mye bedre lytter nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...