Gå til innhold

Hvordan hjalp LAVKARBO/KETOSE deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ble forandra?

Hva savna du mest og spise?

Hva veide du før og etter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hva ble forandra?

Hva savna du mest og spise?

Hva veide du før og etter?

Jeg slet med mye oppblåst mage og ville teste om det kunne hjelpe og det gjorde det :)

Savner ikke noe mat.

Har mistet ca. 2 kg, men hadde ikke så mye å gå på. Vekta er helt stabil der jeg er nå.

Skrevet

Mye bedre hud, mindre oppblåst mage, litt "strammere" kropp/mindre vann lagret, mindre sukkersug og sult generelt, osv.

Savnet knekkebrød og poteter. Og kaker og is osv selvsagt, men det savner jeg uansett, for slikt forsøker jeg å spise minst mulig av.

Gikk ned fra 58 til 55, men dette kom tilbake iløpet av et par uker med usunnt mat og høykarbo, så mesteparten var vel vann...

Anonymous poster hash: 019af...354
Skrevet

Funket som bare juling på vekta.

Men formen ble faktisk ikke imponerende. Følte alltid at jeg manglen den siste nødvendige energien til å ta meg ut på trening.

Etter noen uker på dietten, tok jeg prøver hos legen. Blodverdiene var sjokkerende, og jeg sluttet på dagen.

Har nå gått over til å ha som mål å få til en varig livsstilsendring med normal sunn mat, og jevnlig trening. Merker allerede at kroppen har mer å gi, og man kan unne seg noe godt i helgene.

Men dette er sikkert veldig individuelt. Mange jeg kjenner sier de har 100% energi og er i kanonform. Folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: da9d3...92c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg følte meg mye bedre generelt. Mer opplagt, mindre oppblåst også fikk jeg bare den gode følelsen. Mistet også mange kg, men hadde en del å gå på da.

Skrevet

Funket som bare juling på vekta.

Men formen ble faktisk ikke imponerende. Følte alltid at jeg manglen den siste nødvendige energien til å ta meg ut på trening.

Etter noen uker på dietten, tok jeg prøver hos legen. Blodverdiene var sjokkerende, og jeg sluttet på dagen.

Har nå gått over til å ha som mål å få til en varig livsstilsendring med normal sunn mat, og jevnlig trening. Merker allerede at kroppen har mer å gi, og man kan unne seg noe godt i helgene.

Men dette er sikkert veldig individuelt. Mange jeg kjenner sier de har 100% energi og er i kanonform. Folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: da9d3...92c

Hva spiste du og hva var det med blodprøvene som var sjokkerende?

Skrevet

Hva spiste du og hva var det med blodprøvene som var sjokkerende?

Sannsynligvis totalkolesterolet. Det blir alltid høyere i starten, men konvensjonelle tester skiller ikke på typen kolesterolpartikler. Alt i alt er denne økningen av positiv art, og det jevner seg også ut etter en viss tid.

Lavkarbo gir samlet sett en mye bedre lipidprofil samt reduserer markører for inflammasjon i kroppen. Når man tar blodprøver og spiser lavkaro bør man be om en prøve som viser forholdet mellom store og små kolesterolpartikler.

Anonymous poster hash: 842e8...2aa

• Liker 3
Skrevet

Jeg spiser ikke så få karbohydrater at jeg kommer i ketose, men jeg spiser ikke sukker, mel, pasta, poteter eller ris. Er ikke så nøye på over/underjordiske grønnsaker, spiser egentlig alt unntatt poteter. Jeg spiser frukt av og til, og jeg spiser gjerne jordbær.

Dette kostholdet har jeg ikke valgt for å gå ned i vekt, men fordi jeg tror det er bra for meg. Karbohydrater = sukker i mitt hode. Jeg har stabil vekt (kroppen har funnet sin trivselsvekt), jeg har aldri vondt i magen/er ikke oppblåst, jeg har ikke lyst på godteri. Jeg har stabilt blodsukker, og spiser meg mett til hvert måltid. Jeg må aldri småspise for å holde meg mett - da måltidene mine gjør at jeg holder meg mett lenge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...