Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2004 #1 Skrevet 2. mai 2004 Jeg lurer på om skinnet rundt lett-pølsene med 3% fett i fra Det sunne kjøkken er laget av tarmer av noe slag? Isåfall angrer jeg på at jeg spiste de! Det gjelder wiener og de tykkere pølsene. På pakkene står det at det er rent svinekjøtt m.m./potetmel osv. som er i pølsene, men det står ikke noe om skinnet utenpå. Jeg tar av skinnet, men ikke på wienerpølsene: noen som vet nøyaktig hva denne produsenten lager skinnet av? Hilsen grøss og gru
starie Skrevet 2. mai 2004 #2 Skrevet 2. mai 2004 Så vidt jeg vet er de fleste wienerpølsene stappet i naturtarm, mens sportswiener er laget i kunstig tarm.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #4 Skrevet 3. mai 2004 Men disse pølsene fra Det sunne kjøkken skal jo da liksom representere noe annet enn vanlige pølser: hele poenget er jo at de som normalt ikke vil ha pølser av disse årsker, kan spise de med 3% fett. Noen andre her som faktisk vet hva skinnet er laget av? Hva er en kunst-tarm laget av da?
Gjest 1111 Skrevet 3. mai 2004 #5 Skrevet 3. mai 2004 Selv om de har bare 3% fett kan de jo fortsatt være pakket inn i tarm. hvorfor skulle de ikke det?
mari Skrevet 3. mai 2004 #7 Skrevet 3. mai 2004 Hva er det som er så farlig med tarm da? Det lurer jeg også på! Den er helt sikert ikke farlig å spise!
Gjest gjesta Skrevet 3. mai 2004 #8 Skrevet 3. mai 2004 Alternativet til tarm er vel plastikk-fantastik. Jeg foretrekker en knasende sprø tarm, men medgir at reklamen "med ekte naturtarm" ikke vekker ellevill begeistring og matlyst.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #9 Skrevet 3. mai 2004 Ok, da er saken klar: heretter, hvis jeg bare må ha pølser blir det disse rene kjøttpølsene av kalkun eller kylling, eller de fra Det sunne kjøkken: men jeg skal jammen ta av alt skinn for det er ekkelt med "tarm"!(Uææææhhh...) Hva med kalkun/kylling-grillpølsene: de er vel ikke i tarm?
Gjest 1111 Skrevet 3. mai 2004 #10 Skrevet 3. mai 2004 Vil tro det er tarm i alt som slutter på pølser jeg. ikke det at jeg er en pølseekspert da Forresten, jeg lurer på hvorfor du absolutt ikke kan spise pølser med tarm?
Englepusen Skrevet 4. mai 2004 #11 Skrevet 4. mai 2004 Er det så mye bedre å spise muskler da? For det er jo det kjøtt er
NullHull Skrevet 4. mai 2004 #12 Skrevet 4. mai 2004 Uff, dette begynner å minne meg om den der "Egg er hønemensen"-tråden eller noe i den duren Pølser er muskler i tarm... :-( Ikke alltid man får så mye matlyst av å analysere det man putter i seg liksom...
Gjest Hmm Skrevet 4. mai 2004 #13 Skrevet 4. mai 2004 Hmm, pølser er tydeligvis ikke deres sterke side. Kalkun og kyllingpølser er ikke laget av muskler. Det er laget av rent kylling/kalkun-kjøtt. Når vi spiser kyllingfilet/kalkunfilet, spiser vi vel ikke muskler :o Pølsene fra Det sunne kjøkken er laget av rent svinekjøtt, ispedd potetmel. Såvidt jeg vet er det ingen muskler der heller. Derimot i "vanlige" pølser, de som alltid var "før", i de vet jeg ikke helt hva er i.
Gjest 1111 Skrevet 4. mai 2004 #14 Skrevet 4. mai 2004 Ehh... hva tror du kjøtt er egentlig? Kjøtt = muskler.
Englepusen Skrevet 4. mai 2004 #15 Skrevet 4. mai 2004 Når jeg var liten trodde jeg faktisk at det var noe som het kjøtt og noe som het muskler På tide å sette seg på skolebenken igjen for enkelte tydeligvis
NullHull Skrevet 5. mai 2004 #16 Skrevet 5. mai 2004 Hmm, pølser er tydeligvis ikke deres sterke side. Kalkun og kyllingpølser er ikke laget av muskler. Det er laget av rent kylling/kalkun-kjøtt. Når vi spiser kyllingfilet/kalkunfilet, spiser vi vel ikke muskler :o Pølsene fra Det sunne kjøkken er laget av rent svinekjøtt, ispedd potetmel. Såvidt jeg vet er det ingen muskler der heller. Derimot i "vanlige" pølser, de som alltid var "før", i de vet jeg ikke helt hva er i. (Jeg håper virkelig dette innlegget var ment som en spøk?? )
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #17 Skrevet 5. mai 2004 Hvorfor det? Jeg synes man skal diskutere mat like seriøst som andre temaer. Synes ikke du? Fortjener ikke mat et høyt saklighetsnivå? Det mener hvertfall jeg.
Gjest 1111 Skrevet 5. mai 2004 #18 Skrevet 5. mai 2004 Hvorfor det? Jeg synes man skal diskutere mat like seriøst som andre temaer. Synes ikke du? Fortjener ikke mat et høyt saklighetsnivå? Det mener hvertfall jeg. Joda selvfølgelig, å diskutere mat er greit det. Men den som skrev det innlegget (deg??) skrev først at vi ikke hadde peiling på pølser, for å så å si at kjøtt ikke er muskler. Da ble det hele en smule morsomt
jordbær Skrevet 5. mai 2004 #19 Skrevet 5. mai 2004 Tarmer..er..ekkelt! Lager merklige lyder når man spiser dem.. knaser mellom tenna.. YUCK! (Leeenge leve de gooode grillpølsene fra Gilde) Og.. eh.. Kjøtt er muskler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå