Gå til innhold

Dere med vaskehjelp, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp skaffet oss vaskehjelp, og jeg må bare spørre andre med lignende erfaringer.. Hvor lang tid bruker de for å vaske rundt, og hvor stor del av huset vasker de? Dere må selvfølgelig spesifisere hvor stort hus/stor leilighet dere har..

Jeg kom hjem til et halvvasket hus idag. Da var hun her i to timer (fikk beskjed om at hun kun skulle bruke to timer, og ikke mer)

Da fikk hun beskjed om å vaske følgende:

- Entrè (støvtørk og gulv, vinduer kun dersom hun fikk tid)

- Trapp opp til annen etg.

- Stue (ganske stor stue. Støvtørk og gulv. Vinduer dersom hun fikk tid.)

- Kjøkken (ganske lite kjøkken. Overflater på innredning, gulv og støv)

- Vaskerom (lyse fliser som er noe vanskelig å rengjøre og støvtørk)

- Bad (overflater på innredning, vask, toalett, støvtørk og gulv. Dusjvegg av glass kun dersom hun fikk tid)

Jeg er ganske så skuffet, og verste av alt er at jeg kjenner henne litt. Så det å "sparke henne" blir litt ubehagelig. Entreen var ikke vasket. Heller ikke baderomsgulvet. I tillegg hadde hun slurvet en god del med støvtørkingen. Og selvfølgelig hadde hun ikke tatt vinduene. Jeg har ingen problemer med å få dette unnagjort på to timer. Synes dere det høres urimelig ut? Hvilken avtale har dere med deres vaskehjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må også legge til at jeg hadde ryddet klart, satt opp stoler på spisebord, ryddet vekk leker oppå høyder, osv. for henne på forhånd...

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Hus på litt over 160kvaderat.

Støvsuger og Vasker hele huset. Trapper, alle rom. Gulv og overflater. Ikke vinduer til vanlig.

Går ut med søppel. Skifter på sengene (vi tar av sengetøyet og legger frem nytt).

Bruker ca 3 timer.

Endret av Magdalene
Skrevet

Det hørtes ikke særlig ut.. Kan det være fordi det var første gangen og at hun ikke var helt kjent med alt?

Anonymous poster hash: 066b1...92a
  • Liker 4
Skrevet

Du skal jo ikke betale for noe du ikke er fornøyd med. Enten så sier du fra, eller så finner du en ny vaskehjelp. Synes ikke oppgavene hennes var allverden, og jeg vet at man får gjort MYE på 2 timer. Ser ut som hun har brukt altfor god tid på hver oppgave.

Anonymous poster hash: ce7ba...ad4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig. Jeg og mannen tenker muligens å gi henne en til sjanse. Men da må vi altså gi henne beskjed at vi vil ha ting annerledes. Men hvordan si ifra på en ok måte?

Skrevet

De er jo langt mer usikre de første gangene. Jeg har hatt en del forskjellige og det blir bare bedre og bedre når de blir kjent med huset.

Har ca 170 Kvm. hus, har vaskehjelp i ca 4 timer annenhver uke.

Jeg gjør ikke klart noe som helst, annet enn en ekstra rydderunde hvis jeg husker på det.

På 4 timer er alle rom støvsuget, gulvene vasket, bad og kjøkken helt rent

Sofaen tar hun grundige annenhver gang, og ift støv så ser hun an behovet.

Vinduer går evt utenom.

• Liker 1
Gjest Trolletrine
Skrevet

Vår vaskehjelp bruker 2 1/2 time på å vaske 1 etasje hos oss. Da gjør hun dette:

1. Tørke støv på alle bord, vinduskarmer etc. ( skal sies at vi gjentatte ganger har sagt hun ikke skal tørke støv, men hun gjør det likevel...)

2. Vaske et romslig bad med et stort dusjkabinett

3. Noen ganger vaske over kjøkkenskapene utvendig

4. Støvsuge ett soverom, en romslig hall, en liten stue, kjøkken, garderoberom og vaskerom

5. Vaske gulvene til nevnte rom.

Jeg syns hun bør ha svært god tid, særlig med tanke på at jeg selv har ryddet, støvsuget, og tørket støv kvelden før ( jaaaa....jeg vet det er teit!- greier bare ikke å la være...). Men hun vasker alltid litt lengre enn oppsatt tid, og klager ofte over at det har vært en flekk på gulvet, at hun har vondt i skulderen etter å ha vasket hos oss etc.

Veldig godt å slippe å vaske dusjkabinettet, ellers syns jeg nesten det er litt stress med vaskehjelp ;-)

Skrevet

Jeg brukte 3 - 3, 5 timer på et hus som var noe over 100 kvm. 4 soveromgog to etasjer.eg støvsuget og vasket 2 bad, vaskerom og kjøkken. Det var ryddig

! Men jeg måtte flytte en del på barnerom. Jeg tørket ikke støv, vasket ikke fronter på kjøkkeninnredning, membran pusset glassbord. Legg til hund og barn så skjønner du ekstra.

Anonymous poster hash: 21916...f48

Skrevet

Jeg synes TS er ganske kravstor i forhold til tiden. Vår vaskehjelp bruker 4 timer på stue, kjøkken, yttergang, innergang, trapp og to bad. Stuevinduene vaskes også hver gang. Noen ganger er hun ikke helt ferdig engang.

• Liker 6
Skrevet

Hei ! Vår vaskehjelp bruker ca 2 timer på 165 kvadratmeter. Hun skifter sengetøy (7 sett) støvsuger, støvørker, pusser speil osv. Hun hadde ferie for en stund siden, så jeg gjorde jobben selv.... Og brukte nøyaktig to timer.

La damen din bli litt kjent med huset ditt før du bestemmer deg ;)

Skrevet

Min bruker 2 timer på stue, kjøkken, bad og 2 soverom med skifte av sengetøy.,

Litt støvtørk også, men ikke vasking av fronter.

- vi ble forresten enige om at jeg skulle være hjemme første gangen hun var her, for å se hvor lang tid hun brukte.

Skrevet

2 personer bruker 2 timer på 200m2. Da støvtørker, støvsuger, vasker gulv og overflater og skapfronter på kjøkken. Det er fire etasjer så veldig mye trapper som tar tid, 3 soverom, 2 stuer, kjøkken, 2 entreer, vaskerom og 3 bad. Støvsuger også 2 sofaer. Vinduer tas utenom og bestilles i tillegg ved behov, tar da lengre tid og koster mer.

Anonymous poster hash: 25313...2e5

Gjest Amber Rose
Skrevet

Jeg synes ts er rimelig når det gjelder tid. Jeg vasker hele huset vårt på under 2 timer.

Skrevet (endret)

Vi har hatt to stk som gjør følgende: Vask og støvsuging av stue med kjøkken (inkl innredning og benker), samt spisestuebord og stoler, to soverom, stor gang og bad (vaskemaskin, toalett, dusjfirheng). Bruker mellom 1,5-2 timer. De har også skylt av og satt ting i oppvaskmaskinen. NB: Dette er to forskjellige, ikke to som gjør jobben sammen.

Endret av Izabella
  • Liker 1
Skrevet

DEt er jo mulig at når hun har kommet bedre inn i det, og fått rutinen i boks så vasker hun alt på 2 t. Gi henne noen sjanser til, og se om det går fortere etter hvert. Dette er i alle fall min personlige erfaring både når det gjelder meg selv, som renholder og når det gjelder andre renholdere. Alt går raskere på rutine.

• Liker 1
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Vaskehjelp, herrejesus altså.

Er jo bare å si til henne neste gang å spørre om hun kan være litt mer nøye? Man skal jo få det man betaler for. Men kan jo også være at det er for kort tid, og at personen prøver å få gjort så mye som mulig for å rekke alt, og det resulterer da i litt dårligere vask f.eks?

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi har to som jobbar saman, dei brukar 1 1/2 time, og støvsuger og vaskar to stover, kjøkken, arbeidsrom, to bad og tre soverom. Skiftar på tre senger, ei dobbel. Vi rydder unna på førehand, så dei slepp å rydde unna klede og anna rot.

Gjest tuppesjura
Skrevet

3 timer på 120kvm. Hele kjøkkenet inkl inni stekovn, støvtørk, støvsuging og gulvvask i alle rom, skifte på senger, skrubbe dusjkabinett og badekar, vaske alle dører og listverk. Eneste hun ikke er flink til er å vaske vinduene skikkelig, så det gjør jeg selv. Jeg er veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg er riktignok litt treg i alt jeg gjør, men jeg kan ikke fatte og begripe at folk klarer å vaske alle gulver, tørke støv i alle rom, og ta hele badet og kjøkkenet på 2 timer i et hus !?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...