Gå til innhold

Kostpenger i bhg. Hvor mye betaler dere, og hva inkluderer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Vi har nå nylig fått et barnehagebarn, og ble noe overrasket over summen på kostpengene. Det er inkludert lunsj (et varmmåltid i uken, og da er det mye usunn mat og havregrøt) og fruktmåltid. Frokost og brødmat til fruktmåltidet må være medbrakt. 300 kroner i måneden. Synes å huske at prisen var den samme for fullkost da storesøsknene gikk i bhg?

Hvordan er det hos dere?

Anonymous poster hash: d5443...cb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

300 kr/mnd for tre måltider daglig.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

300 kr for eit varmt måltid i veka, lunsj, frukt og knekkebrød om eg hentar han etter kl 4

frukost må me ha med.

Gjest Magdalene
Skrevet

Det var da ikke mye.

Vi får bare dekket frukt. Betaler 150kr i mnd.

Hadde glatt betalt 500kr om det dekket lunsj hver dag.

Skrevet

260 per måned.

Det inkluderer to brødmåltider per dag og bleier.

Skrevet

500kr for alle måltider inkludert(frokost, lunch og ettermiddag).

Anonymous poster hash: fd114...dce
  • Liker 1
Skrevet

I den forrige barnehagen betalte jeg 300 kr for tre måltider hver dag, varmmat til lunsj. Nå betaler jeg ikke kostpenger, men barnet får lunsj. De er superflinke til å lage spennende og sunn mat til lunsj. Spesielt flinke på tur, men jeg er også imponert over at ungene får være med på matlagingen.

Skrevet

Vi betaler 375 i mnd(har nylig steget med 50 kr).

Det inkluderer 3 brødmåltider(inkl melk) pr dag + frukt til ett av måltidene. Varmt måltid og baking en dag i uka. Varmmaten er helt grei, ikke noe avansert og de forsøker å gjøre det barnevennlig og noenlunde sunt. Som de sier, de lettvinte middagsløsningene overlater de til foreldrene i en travel hverdag, så er f eks lite pølser.

Det kan være: fiskegrateng, fiskekaker/fiskeboller, wok, skinkegrateng, lapskaus, grøt, pasta m/kjøttsaus.

Anonymous poster hash: 2b9e3...0a8
Skrevet

Betaler 150kr i mnd og det inkluderer frukt og melk hver dag og lunch en dag i uka

Skrevet

Betaler 350 kr i mnd for 3 måltider + melk per dag, fullkost. Det er varmmat 2 dager, rundstykker bakt i bhg 1-2 dager og brødmat 1-2 dager til lunsj. Havregrøt og brødmat til frokost og frukt og grønt i 14-tiden hver dag. I tillegg får de gjerne en skive eller et knekkebrød utpå ettermiddagen om de begynner å bli sultne. I tillegg får vi evt mat og drikke ifbm høytider og feiringer, foreldrefrokoster osv.

Anonymous poster hash: 72aef...a8b
Skrevet

Rundt 500 for tre måltider om dagen. Varmmat fire dager, hjemmelaget grøt hver frokost. Ansatt kokk så maten lages fra bunnen av og de har masse godt :-)

Skrevet

3 måltider i uka. Ingen ekstra penger for det. Kommunal bhg.

Anonymous poster hash: 96003...da9
Skrevet

500 kr mnd som dekker frokost (havregrøt), varm lunsj 4 dager i uka den ene dagen uten har storbarns med matpakke da de skal på tur, småbarns får smøremåltid. Så fruktmåltid som er oppskåret frukt og brødskiver. De har kokk som lager maten, mye fisk og økologisk. Vi hadde bhg-barn i 2 år uten å smøre en eneste matpakke :)

Skrevet

250kr for lunsj (brødmat med diverse pålegg, egg og melk) og fruktmåltid hver dag + et varmt måltid i uka.

Skrevet

Dere som har så gode ordninger, er det private barnehager som er sponset? Høres så bra ut med varmmat nesten hver dag :)

Vi betaler 250 kr i måneden for brødmat til lunsj, melk og et fruktmåltid om dagen. Frokost og noe ekstra til frukten sender vi med. Synes prisen er helt grei, men det blir altfor lite variasjon i matveien synes jeg.

Skrevet

Dere som har så gode ordninger, er det private barnehager som er sponset? Høres så bra ut med varmmat nesten hver dag :)

Vi betaler 250 kr i måneden for brødmat til lunsj, melk og et fruktmåltid om dagen. Frokost og noe ekstra til frukten sender vi med. Synes prisen er helt grei, men det blir altfor lite variasjon i matveien synes jeg.

Vet ikke om jeg var en av dem du syns hadde god ordning, men dette er en kommunal barnehage. Ansatt kokk var en avgjørelse tatt i samarbeid med foreldrene og kostpengene subsidierer lønnen til 60%-stilling. Resten dekker bhg.

Skrevet

Vi betaler 150 kroner for frokost, lunch og 1-2 frukt"måltider". Hadde gladelig betalt mye mer om maten hadde vært bra/bedre.

Skrevet

500 kr mnd som dekker frokost (havregrøt), varm lunsj 4 dager i uka den ene dagen uten har storbarns med matpakke da de skal på tur, småbarns får smøremåltid. Så fruktmåltid som er oppskåret frukt og brødskiver. De har kokk som lager maten, mye fisk og økologisk. Vi hadde bhg-barn i 2 år uten å smøre en eneste matpakke :)

Et par tråder om bhg nå har fått meg til å mistenke at vi har barn i samme bhg ;-)

Skrevet

300 kr som dekker tre brød-lunsjer og to med varmmat i uka. Melk får de, frukt tar vi med selv. Jeg er fornøyd med ordningen. Det hender de har ekstra greier, som grøt til jul, vafler til fest osv. Kommunal barnehage.

Anonymous poster hash: 57717...970

Skrevet

Jeg betaler ca 300 kr, barna får grovt brød, variert pålegg, grønnsaker, melk, knekkebrød og frukt. Varm mat av og til, vafler når noen har bursdag. Jeg syns ikke 300 kr er mye! Det skal holde til 60 måltider....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...