Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken shampo er best til blondt og tørt hår? Jeg har prøvd mye, men blir liksom aldri helt fornøyd... Bruker bare dyre merker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Redken Smooth down er bare superbra! Kjøpte hele serien (4 produkter) på look fantastic til rett over 500 kr med porto. Jeg har/hadde:) ganske tørt hår og serien passte kjempebra til meg.

Gjest Lompa
Skrevet

Man må jo ikke bruke de dyre merkene.

Herbal Essences funker bra for meg. Men du bør jo ta noen gode kurer innimellom og da. Jeg for min del sparer masse på å lage hårkur selv, som funker bedre for meg enn noe jeg har kjøpt i butikk elle rhos frisør noengang.

Herbal er forøvrig, så vidt meg bekjent, den eneste silikonfrie shampooen.

Ikke alle som har godt av silikon-shampoo.

Skrevet

Takk for svar. Men Herbal tester på dyr, derfor vil jeg ikke bruke den. Tror ikke redken og de andre dyre merkene inneholder silikon, er vel stort sett billigmerker som gjør det....

Gjest Ethereal
Skrevet

De aller fleste shampoer/balsamer inneholder silikon, og Redken er stappfull av det. Sjekk innholdsfortegnelen for dimethicone, og du vil bli overrasket.

Skrevet

En venninne av meg har blondt, tørt, sprøtt hår og sverger til TIGI Beadheads "Dumb blonde" shampo og balsam. Hun hevder selv at at håret blir supermykt og glansfullt av den.

Selv bruker jeg "Moisture Maniac" fra samme merke og er strålende fornøyd med den, men jeg har veldig "grovt" hår og ikke veldig tørt. Men den skal, som navnet tilsier tilføre mye fuktighet til håret.

Det er ikke det billigste merket, men den er utrolig drøy. Jeg tror jeg bruker 5-6 mnd på en flaske shampo.

Gjest Ethereal
Skrevet

Dumb Blonde er høyt oppe på mi liste over dårlige shampoer, så så ulike meninger kan folk ha. Mitt hår er ikke så slitt i utgangspunktet, men denne shampoen fikk det til å føles som høy.

Skrevet
Dumb Blonde er høyt oppe på mi liste over dårlige shampoer' date=' så så ulike meninger kan folk ha. Mitt hår er ikke så slitt i utgangspunktet, men denne shampoen fikk det til å føles som høy.[/quote']

Nok et bevis på at det ikke finnes noen "fasitsvar" på hva som er den "beste" shampoen. Alt oppleves individuellt. Det beste er i alle tilfeller å teste selv :wink:

Gjest Tristessa
Skrevet

Moisture Maniac-sjampoen er egentlig en dypt-rengjørende sjampo som skal fjerne opphopinger av mineraler som følge av hardt vann o.l. Den er derfor egentlig alt for hard å bruke til daglig, men passer fint som en ekstra rengjører en gang innimellom. Egentlig forferdelig dumt at de ikke opplyser uttrykkelig om dette (jeg fikk greie på dette gjennom makeupalley), siden mange går i fella og ender opp med *frizz*!

Gjest Gjesta
Skrevet
Redken Smooth down er bare superbra! Kjøpte hele serien (4 produkter) på look fantastic til rett over 500 kr med porto. Jeg har/hadde:) ganske tørt hår og serien passte kjempebra til meg.

Er dette den nye serien som har kommet??

(omtrent tilsvarende som all soft?? eller er jeg helt borte nå?)

Ellers anbefaler jeg Redken-All soft hårkuren, den reddet mitt hår... :kul:

Clea

Gjest rabrabara
Skrevet

Jeg har tynt, temmelig tørt hår og jeg bruker også Dumb Blonde. Jeg har trålet meg gjennom mengder av salong-sjampoer og synes dette er den beste. Kerastase grønn er ok, men jeg synes ikke at balsamen gir nok "fukt". Ellers er Fudge Dynamite Hair Repair bra, kan brukes som kur, over natta til og med. Det er dyrt å ha problem hår, for jeg synes ikke at butikk-sjampoer gjør jobben for håret mitt, men jeg har kanskje ikke funnet den rette ennå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...