AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Har du gjort noe lite gjennomtenkt økonomisk eller "forbrukermessig" som du ble nødt til å betale for (enten med penger eller tid/arbeid/hva som helst) i etterkant? Kan begynne med meg selv, som signerte en leiekontrakt som sier at jeg må bo her jeg bor i ett år, før jeg kan si opp. Og jeg hater å bo her, så det var utrolig dumt av meg å ikke lese kontrakten skikkelig. I tillegg gikk jeg på shopping spree forrige gang jeg fikk lønn enda jeg visste jeg ikke burde. Nå er kontoen skrapa, og det er en uke til lønning. Hvorfor er man så dum... La andre lære av dine feil og del dem her! Anonymous poster hash: d4a25...19e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 Var så syk at jeg ikke klarte å sette opp et skillig regnestykke til myndighetene og ble skjønnsberegnet for arveavgift. Selvfølgelig mer enn reelle. Og jeg betalte.Anonymous poster hash: c05d1...e0c
navnet Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Stolte på regnskapsførere min, som klarte å glemme typ alle fradrag, samt at jeg ble oppført med 200.000 for mye i inntekt. Noe som førte til 130.000 i skattesmell. Får ikke fiksa opp før neste år, så nå går jeg da å betaler en ekstra 15.000 i skatt i mnd, til neste selvangivelse. Gjett om jeg skal gå gjennom alt med argusøyne neste år så jeg får alt tilbake! Endret 19. oktober 2013 av navnet 1
Medlem Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Så absolutt! I 1995 stod valget mellom å kjøpe bil eller leilighet for 300.000. Valget falt på bil, da boligmarkedet nettopp hadde falt kraftig og jeg hadde det bra i den leide boligen. 10 år senere ble bilen solgt for 60.000, mens leiligheten jeg kunne hatt var verdsatt til 1.200.000. Det har jeg måttet betale dyrt for siden... 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Flyttet inn i et kollektiv før jeg hadde sett noen kontrakt. Flyttet ut etter fire uker, men endte opp med å betale flere måneders husleie. Dette er ikke meg da, men familie. De hadde mulighet til å kjøpe en leilighet med to store soverom+stue, sentralt i Oslo, på slutten av 90tallet til ca 800000(de hadde klart det økonomisk). Den hadde vært kjekk for flere av barna dems å bo i mens de studerte osv. I dag er den verdt rundt 2,7-2,9mill.. Anonymous poster hash: d217b...ea6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Var så dum i hodet at jeg tok opp 40 000 i lån for å hjelpe typen min med noen stygge inkassoregninger, han fikk selvfølgelig ikke lån selv. Lovde meg på tro å ære at han skulle betale tilbake. Da det ble slutt mellom oss så var det selvfølgelig jeg som satt igjen med resten av lånet, han nektet plent, og jeg kom ikke utenom å betale ned selv siden det sto i mitt navn. (kan vel nevne at det var pga hans fullstendige håpløse økonomiske evne at jeg gjorde det slutt, han kunne virkelig ha kvalifisert til Luksusfellen). Anonymous poster hash: 75336...ffe 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #7 Skrevet 19. oktober 2013 Tok et kredittkort på 2000 pund for å flytte til Australia med kjæresten. Men han dumpa meg, og der satt jeg igjen med en ikke refunderbar billett til Down under.. Dro fordet da, men tok 3 år å betale ned kredittkortet. ALDRI ta opp lån for å dra på ferie igjen!! Anonymous poster hash: 63f21...c81 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Har hatt noen blundere ja, men ser på det slik at jeg har lært mye til å være 23 og har et veldig annerledes syn på ting nå. Blant feilene jeg har gjort; - Spontankjøp. - Å være for sikker på at jeg får ekstrajobb. En ekstrajobb i Norge er ikke altfor vanskelig - arbeidsmarkedet i England er derimot helt annerledes. Da det viste seg at jeg ikke fikk den ekstra inntekten ble ting surt. Lesson learned; aldri belag deg på å få jobb. - Ikke tørre å be om hjelp. Tok opp kredittkort da jeg kunne spurt foreldre. De har svært god råd men er strenge. Uansett er det bedre å få den kjeftingen som følger med å ha brukt for mye enn å pådra seg gjeld. De vil mitt beste og selv om de kan være harde, så VIL de at ting skal fungere og at jeg har det bra så lenge jeg har lært. Anonymous poster hash: 97359...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå