AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har en kjærest som er verdens beste som jeg virkelig føler er mannen i mitt liv.. Men saken er at han er syk.. han har en kronisk sykdom som gjør at han har nå vært sykemelt lenge.han blir også deprimert. Redd han må leve med dette resten av livet.denne sykdommen er lite forsket på og lite medisiner . Er det noen som vet hva jeg kan si for å oppmuntre han..er det noen som er i denne sitvasonen ? Med en syk partner ? Anonymous poster hash: ad975...8bd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg er sammen med tidenes gutt/mann. Men han har diagnosen ME, som kan slite ut meg og. Før vi ble sammen var han sengeliggende i 1 år, nå er han i relativt god form, men har noen dager der han bare må ligge. Han kan fort føle seg nedenfor da han har en dårlig periode, antar at den dårlige formen kan gå litt inn på psyken og. Det er jo ikke så mye jeg kan gjøre sånn sett, annet enn å prøve å oppmuntre han, la han hvile, respektere det at han har en sykdom. Ekstra kjedelig er det om vi har planer som vi gleder oss til, men så kan vi ikke på grunn av en dårlig dag. Klart jeg blir lei meg, men så må jeg tenke hvordan han føler det. Jeg har ikke noe konkret svar på hvordan en kan oppmuntre dem.. Men vis at du er der, vær tålmodig, forståelsesfull og alt dette. Min kjæreste er også sykemeldt, og har vært det i noen mnd, og kommer nok til å være det en stund til. Ha troen på han rett og slett, så skal det gå fint men ingen har garantert at det skal være lett Anonymous poster hash: 8c3ce...5cc
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg er sammen med tidenes gutt/mann. Men han har diagnosen ME, som kan slite ut meg og. Før vi ble sammen var han sengeliggende i 1 år, nå er han i relativt god form, men har noen dager der han bare må ligge. Han kan fort føle seg nedenfor da han har en dårlig periode, antar at den dårlige formen kan gå litt inn på psyken og. Det er jo ikke så mye jeg kan gjøre sånn sett, annet enn å prøve å oppmuntre han, la han hvile, respektere det at han har en sykdom. Ekstra kjedelig er det om vi har planer som vi gleder oss til, men så kan vi ikke på grunn av en dårlig dag. Klart jeg blir lei meg, men så må jeg tenke hvordan han føler det. Jeg har ikke noe konkret svar på hvordan en kan oppmuntre dem.. Men vis at du er der, vær tålmodig, forståelsesfull og alt dette. Min kjæreste er også sykemeldt, og har vært det i noen mnd, og kommer nok til å være det en stund til. Ha troen på han rett og slett, så skal det gå fint men ingen har garantert at det skal være lett Anonymous poster hash: 8c3ce...5cc Hyggelig historie. Håper det går bra med dere. Det er ikke lett. Men det høres nå ut som dere klarer dere bra. Anonymous poster hash: 56ba6...830
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Mitt beste råd er å være partner, ikke sykepleier! Skaff ham BPA, hjemmesykepleie, hjemmehjelp, rullestol med motor, hjemkjørt middag og det som måtte være. Han må jobbe med depresjonen sin, det er mye man selv kan gjøre for å unngå depresjon. Det er vanlig å gjennomgå en sorgprosess når man blir syk, men ettersom du skriver depresjon regner jeg med at det ikke er sorg han sliter med. Så ofte det er mulig få han med ut på tur (i rullestol om behov). Dusj så ofte som mulig. Rene klær. Hvis han orker så er det jo en flott mulighet til å lære noe nytt eller få seg en hobby. Anonymous poster hash: 6b5a9...917
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå