Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart kasta ut fra her jeg bor nå, så da må jeg flytte... Holder på å ta opp fag, men er ufaglært. Jeg trenger litt forslag til jobber som kan være aktuelle - jeg tenker å ha en vanlig jobb og så jobbe hjemmefra kveldstid.

Men hvilke jobber kan man ha som ufaglært? Jeg vet om butikkjobber, telefonselger og de greiene der, men er det noe mer jeg kunne sett på? Eventuelt noe som kun krever et kurs eller noe? Noe innen frilansing? Spiller ingen rolle om det er midlertidige strøjobber. Er lærenem og flink til å snakke for meg, så alle forslag mottas med stor takk!

Hm, kom på nå at noen nevnte Color Line i en lignende tråd... Noen som har mer info om dette? Og lignende jobber?

Har ikke bil (enda)... Ellers er jeg høyst fleksibel.

Anonymous poster hash: 637fa...7db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er masse jobber du kan ta som ufaglært. Det meste innen handel og service blant annet. Restaurant, sentralbord, resepsjon, lager, butikk, salg, barnehage eller sfo assistent. Men hvor god jobb du kan få uten erfaring er ofte begrenset. De som ikke er faglærte ansettes ofte etter referanser og erfaring. Men man må begynne et sted, så bare søk i vei og se hvor du får napp.

Du bør også melde deg hos vikarbyråer. Har inntrykk av at det er flere og flere bedrifter som ansetter via et bemannings eller vikarbyrå for tiden. Dessuten får du gjerne tips og råd derfra, mulighet for kurs etc.

Skrevet

Det er masse jobber du kan ta som ufaglært. Det meste innen handel og service blant annet. Restaurant, sentralbord, resepsjon, lager, butikk, salg, barnehage eller sfo assistent. Men hvor god jobb du kan få uten erfaring er ofte begrenset. De som ikke er faglærte ansettes ofte etter referanser og erfaring. Men man må begynne et sted, så bare søk i vei og se hvor du får napp.

Du bør også melde deg hos vikarbyråer. Har inntrykk av at det er flere og flere bedrifter som ansetter via et bemannings eller vikarbyrå for tiden. Dessuten får du gjerne tips og råd derfra, mulighet for kurs etc.

Tusen takk!

Anonymous poster hash: 637fa...7db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...