Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normale mennesker gleder seg alltid til helgen. Da samles alle vennene og gjør noe koslig sammen. Mye glede. Mens jeg .. ja, jeg .. Sitter alene som vanlig. Alene og venneløs. En ung jente som føler seg ubrukelig i denne byen. Det er hardt, trist og vondt egentlig. Oslo er fullt av folk. Hvorfor klarer jeg ikke å finne venner da ? ..

Anonymous poster hash: 8e788...2bb
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Har det som deg :klem: Sitter alltid alene i helgene.

Skrevet

Har det også sånn, men trives alene.

Hvis du også trives alene er det ikke noe feil med det, ikke alle liker å være ute og sosiale.

• Liker 2
Skrevet

Du må gå ut og finne på noe. Oslo er jo flust av fritids og kulturtilbud! Det er sånn du møter folk.

Gjest badeand1
Skrevet

Hvis du også trives alene er det ikke noe feil med det, ikke alle liker å være ute og sosiale.

Virker ikke som om TS trives alene akkurat..

• Liker 3
Skrevet

Du må ta deg en tur ut på byen å møte folk! :)

Skrevet

Har det som deg :klem: Sitter alltid alene i helgene.

:klem: Åh .. På en måte, fint å vite at jeg ikke er alene. På en annen måte, det er vondt at flere har det sånn ..

Jeg hater å være alene ..

Du må ta deg en tur ut på byen å møte folk! :)

Jeg har vært så mye ut på byen at jeg er drittlei .. Det er lett å komme i snakk med folk der, ja, absolutt! Det å faktisk bli venn med noen å utvikle et vennskap med en du møter i fylla, er noe annet ..

• Liker 1
Skrevet

I Oslo finnes det lokallag av alle slags foreninger, så hvorfor ikke bli med i en? Det er mye lettere å bli godt kjent med folk når man gjør noe aktivt sammen enn i fylla.

Anonymous poster hash: 1f125...5c8
  • Liker 3
Skrevet

I Oslo finnes det lokallag av alle slags foreninger, så hvorfor ikke bli med i en? Det er mye lettere å bli godt kjent med folk når man gjør noe aktivt sammen enn i fylla.

Hva mener du lokallag ? Hva er det ? :)

Skrevet

Hvor gammel er du og hva er du interessert i? Kan være greit å vite før man gir noen råd.

Anonymous poster hash: 1f8a5...1bf

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke alene :klem:

Jeg syns det var fælt før å sitte alene kveld etter kveld og helg etter helg, men etterhvert måtte jeg rett og slett venne meg til det og gjøre det beste ut av situasjonen.

Skjønner godt følelsen når du føler at alle har det mye gøyere og bedre. Men husk på at ikke det alltid er sånn. Gresset er ikke alltid så mye grønnere på den andre siden.

Mange går på fester fordi de er ensomme, men de føler seg ikke alltid så velkommen på festen. De bare er desperate etter å være i et sosialt lag selv om de ikke er helt med i gjengen. Kanskje de føler seg utenfor eller egentlig bare vil være alene hjemme.

Men så ble jeg jammen meg vandt til det! Så nå koser jeg meg og gjør akkurat det jeg vil. Jeg lager meg god mat og ser en god film. Hører på musikk mens jeg tegner eller leser en god bok. Spiller på flygelet mitt.

Jeg pleier noen ganger å ta en sykkeltur eller gå en tur i marka i helgene, og jeg møter mange som også tar seg en tur i marka tidlig på kvelden. Enten skal de være alene om kvelden, eller kanskje de skal på fest på kvelden. Eller de har familie hjemme som venter, eller de har masse jobb men trenger en tur ut for frisk luft og mosjon. Så drar jeg hjem og dusjer, lager god mat, og koser meg resten av kvelden.

Det er viktig å gjøre det beste ut av enhver situasjon. Kos deg og nyt det. Ting pleier å løse seg etterhvert.

• Liker 4
Skrevet

I Norge er mesteparten av fritidsaktiviteter organisert i foreninger der man er medlem. Foreningene har ofte lokale grener der de som bor i nærheten er aktive. Eksempler på organisasjoner er speideren, turistforeningen, idrettslag, røde kors, kor, korps, politiske partier, kirkens bymisjon, bokklubb... I Norge totalt finnes det over 50.000 lokallag, så i Oslo finnes åpenbart det meste. Hva liker du å drive med? Det finnes garantert en organisasjon for deg.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du og hva er du interessert i? Kan være greit å vite før man gir noen råd.

Anonymous poster hash: 1f8a5...1bf

Ung jente, jeg, er 18. Jeg er ganske typisk jentete egentlig. Diverse temaer som. kvinneundertrykkelse, religion, osv - sånne type ting er det jeg liker å diskutere, om det er diskusjon som er greia. Jeg liker hest, dyr generelt, dra ut på byen, mote, sminke - du vet, typisk jentejente :fnise:

Du er ikke alene :klem:

Jeg syns det var fælt før å sitte alene kveld etter kveld og helg etter helg, men etterhvert måtte jeg rett og slett venne meg til det og gjøre det beste ut av situasjonen.

Skjønner godt følelsen når du føler at alle har det mye gøyere og bedre. Men husk på at ikke det alltid er sånn. Gresset er ikke alltid så mye grønnere på den andre siden.

Mange går på fester fordi de er ensomme, men de føler seg ikke alltid så velkommen på festen. De bare er desperate etter å være i et sosialt lag selv om de ikke er helt med i gjengen. Kanskje de føler seg utenfor eller egentlig bare vil være alene hjemme.

Men så ble jeg jammen meg vandt til det! Så nå koser jeg meg og gjør akkurat det jeg vil. Jeg lager meg god mat og ser en god film. Hører på musikk mens jeg tegner eller leser en god bok. Spiller på flygelet mitt.

Jeg pleier noen ganger å ta en sykkeltur eller gå en tur i marka i helgene, og jeg møter mange som også tar seg en tur i marka tidlig på kvelden. Enten skal de være alene om kvelden, eller kanskje de skal på fest på kvelden. Eller de har familie hjemme som venter, eller de har masse jobb men trenger en tur ut for frisk luft og mosjon. Så drar jeg hjem og dusjer, lager god mat, og koser meg resten av kvelden.

Det er viktig å gjøre det beste ut av enhver situasjon. Kos deg og nyt det. Ting pleier å løse seg etterhvert.

Tusen takk for gode råd og tips! Synes det er helt fantastisk at du trives slik og at du har funnet roen i det. Jeg personlig, hater å sitte hjemme. Jeg vil bli kjent med folk, gjøre spennende ting og komme meg ut hjemme ifra! Jeg trives mye bedre blandt folk enn det jeg gjør alene faktisk .. :sjenert:

Skrevet

I Norge er mesteparten av fritidsaktiviteter organisert i foreninger der man er medlem. Foreningene har ofte lokale grener der de som bor i nærheten er aktive. Eksempler på organisasjoner er speideren, turistforeningen, idrettslag, røde kors, kor, korps, politiske partier, kirkens bymisjon, bokklubb... I Norge totalt finnes det over 50.000 lokallag, så i Oslo finnes åpenbart det meste. Hva liker du å drive med? Det finnes garantert en organisasjon for deg.

Altså, en helt vanlig 18 åring, som dessverre ikke er så interessert i speideren, turistforeninger, bokklubb ogsånn ..

• Liker 1
Skrevet

Ung jente, jeg, er 18. Jeg er ganske typisk jentete egentlig. Diverse temaer som. kvinneundertrykkelse, religion, osv - sånne type ting er det jeg liker å diskutere, om det er diskusjon som er greia. Jeg liker hest, dyr generelt, dra ut på byen, mote, sminke - du vet, typisk jentejente :fnise:

Tusen takk for gode råd og tips! Synes det er helt fantastisk at du trives slik og at du har funnet roen i det. Jeg personlig, hater å sitte hjemme. Jeg vil bli kjent med folk, gjøre spennende ting og komme meg ut hjemme ifra! Jeg trives mye bedre blandt folk enn det jeg gjør alene faktisk .. :sjenert:

Jeg skulle gjerne ha delt det med noen, da ... :sjenert:

men siden ting er som de er må jeg gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg kan ikke bruke mer tid på å være lei meg fordi jeg ikke har noen venner.

Så derfor lager jeg meg et koslig hjem og nyter hver dag og prøver å ha det bra med meg selv.

Skjønner mer at du føler som du gjør når du er 18 år! Da føles det så viktig å være med! Være en del av noe og å være med på mye rart. Jeg er ganske sikker på at du vil bli kjent med folk om du er med på ting som interesserer deg. Da vil du møte likesinnede som liker det samme. :)

Plutselig dukker det nok opp en venninne eller venn, og da kan du ta de inn i varmen med et godt og åpent sinn. :)

Selv er jeg 32 år og har nettopp meldt meg på fiolinkurs, så nå skal jeg bli fiolonist! ;)

• Liker 1
Skrevet

Altså, en helt vanlig 18 åring, som dessverre ikke er så interessert i speideren, turistforeninger, bokklubb ogsånn .. Anonymous poster hash: 8e788...2bb

Dette med å bli med i en eller annen fritidsaktivitet eller interesseorganisasjon er et helt utolig bra råd. I ABC om å få et sosialt liv i Oslo er dette "A". Å møte mange folk som deler en av dine interesser mangedobler sjansen for å møte noen du er sosialt kompatibel med på flerer måter. Selv ble jeg med i et ungdomsparti da jeg bodde i Oslo. Det er det smarteste jeg gjorde for hele mitt sosiale liv noen gang.

For å si det slik, dersom du er misfornøyd med å være alene på kveldene, men avfeier fornuftige forslag om den letteste måten å treffe mange nye folk på, da er jeg litt usikker på hva du forventet av å starte denne tråden.

Anonymous poster hash: 8695a...163

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er så ung og interessert i politikk, så anbefales et ungdomsparti på det sterkeste! De har sikkert mange nye medlemmet nå etter valget også, så du blir ikke alene om å være fersking!

Derfra kan du engasjere deg i mer spesifikke organisasjoner etter hvert og vips så har du en stor kontaktflate og sikkert noen du klaffer bedre med.

Men vær obs på at det kan ta litt tid å få skikkelig gode venner. Inviter litt selv og heng med ofte. Det krever mer av deg desto eldre du blir.

Og hva med en sport?

Anonymous poster hash: 83fda...8e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler deg å kikke på Røde Kors Ungdom sine aktiviteter :)

Kjempefint å engasjere seg der - samtidig som man blir kjent med mange ulike folk. Noen passer man sammen med, andre ikke - akkurat som i mange andre organisasjoner.

Om det er lite aktivitet for deg der, kan du kikke på Oslo Røde Kors sine generelle tilbud.

Anonymous poster hash: 810ba...e14
  • Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Hvorfor har du ikke blitt med på noen KG-treff da TS?

Jeg har selv, og vet om andre som har, knyttet vennskapsbånd på/etter slike treff.

Et annet forslag fra min side er Turistforeningen sine singelturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...