AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 for din egen del (helsa/selvbildet) eller for andres del? At andre skal synes du ser bra ut? Hvorfor trener du, hvorfor spiser du ikke masse flesk og blir feit?Anonymous poster hash: a6d27...a63
Sugerøret Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 (endret) for din egen del (helsa/selvbildet) eller for andres del? At andre skal synes du ser bra ut? Hvorfor trener du, hvorfor spiser du ikke masse flesk og blir feit?Anonymous poster hash: a6d27...a63 Tullepost. Spiser masse fett og jeg har mista 21 kg. Endret 18. oktober 2013 av Kårky 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Tullepost. Spiser masse fett og jeg har mista 21 kg. Tullepost. Vent i ti år, så ser du at du logger på kardiologisk avdeling med tette årer Anonymous poster hash: a6d27...a63 4
Egutt Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg fikk en tankevekker da det gikk opp for meg at noe så enkelt som å gå opp en bakke eller trapper tok pusten ifra meg Så nå er jeg blitt veldig bevisst på å trene (holde meg i aktivitet) og spise sundt. Det er kun for min egen del, har alltid vært fornøyd med kroppen min, og er like fornøyd nå En god motivasjon er faktisk at når jeg en gang blir far (forhåpentlig vis) så skal eg ikke ha en fysikk som ikke tillater meg å leke med dem som det lille barnet jeg er i hodet mitt Ingen fjell skal være for store, ingen avstander for store osv osv. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Flesk er da sunt. Jeg bryr meg selvsagt om helsen min. Har ikke lyst til å ende opp med diabetes, kreft, hjerteproblemer, for tidlig aldring, mangelsykdommer, el! Det har vel ingen ? Men dette betyr ikke at jeg ikke bryr meg om utseendet. Ja takk, begge deler! Anonymous poster hash: 95876...c35 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg hater kroppen min, og er ikke spesielt snill med den. Men jeg prøver å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 1137c...137
Sugerøret Skrevet 18. oktober 2013 #7 Skrevet 18. oktober 2013 Tullepost. Vent i ti år, så ser du at du logger på kardiologisk avdeling med tette årerAnonymous poster hash: a6d27...a63 HAHAAHHAHAHHAHAHAH! Hvor i all verden har du vært de siste årene? Glemt å lese? Her er noe http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656&highlight=fett+farlig http://espenrostrup.com/vitenskap-og-kosthold/magert-eller-fett-mettet-eller-flerumettet/ http://espenrostrup.com/2011/09/03/bedre-kolesterol-med-fet-mat/ 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #8 Skrevet 18. oktober 2013 hater den. prøver å gjøre noe med den, men ikke for min egen skyld, men for at andre skal skal synes jeg er fin .. blir vel for min egen del, når jeg tenker over det. andre skal synes jeg er fin, gir jo meg en god følelse! men først og fremst vil jeg at xn'en skal synes jeg er flott .. Anonymous poster hash: 7e1c2...50a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #9 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg tar vare på kroppen min! Hvorfor? Fordi det er kroppen min. Den er min og bare min, min helt egne kropp som jeg skal leve i til jeg dør! Den skal bære meg over fjell, den skal kjenne duggvått gress mot bare fotsåler om våren, den skal vri seg i nytelse under sex, den skal kjempe bort sykdom og den skal beskytte meg mot farer. Kroppen min er en fantastisk maskin, ja, faktisk er den helt faens underverk, formet gjennom årtusener av evolusjon. Jeg synes kanskje at nesa mi ser litt rar ut, at rumpa er litt for stor, at håret på leggene vokser litt for fort... Men det betyr ingenting i den store sammenhengen. Kroppen min er designet for å overleve i en verden så kynisk og brutal, og likevel uendelig vakker, som den vi lever i. Kroppen min er min, bare min, og ingen andre sin, og jeg vil at den skal fungere best mulig. Hvorfor skulle jeg ikke det? Kroppen min er det eneste jeg har, når verden går til ende er det den som skal bringe meg trygt gjennom. Jeg unner den å gi den god næring og å la den få utfolde seg, slik den er ment til. Dessuten - hvorfor være innehaver av slikt et fantastisk instrument hvis man ikke bruker den? Jeg har selvsagt forståelse for at ikke alle har ambisjoner om å slenge seg fra tre til tre, men hvorfor ikke tøye sine egne grenser, få øynene opp for hva kroppen er i stand til å gjøre? Det å føle på kroppen hvordan den blir sterkere, raskere, hvordan den responderer, hvordan du plutselig forstår hva som egentlig skjer - det er ganske fantastisk. Tross strekkmerker (som jeg forøvrig har omdøpt til tigerstriper), cellulitter, hår på knokene og brede hofter... Jeg er glad i kroppen min, jeg. Veldig, veldig glad i kroppen min. Vi fores daglig av eksterne faktorer som ærlig talt ikke er noe annet enn gift; det så være psykisk eller fysisk; og kroppen min fortjener at jeg, i det minste, er snill mot den. Men det er viktig å huske at man ikke trenger å følge rigide kostholdsplaner, å trene to ganger om dagen eller å stråle av lykke hver gang man ser kroppen sin i speilet. Det holder å lytte til kroppen sin - virkelig lytte. Kroppen vet hva den trenger, i de fleste tilfeller. Dypt inni oss ligger urmennesket, og selv om man ikke nødvendigvis har all verdens kontakt med dette hele tiden, så går det fint an å prøve seg litt frem og etterhvert lære seg å tolke kroppens signaler. Det som fungerer for en kropp, fungerer ikke for en annen - vi er alle unike, nemlig. Og når alt kommer til alt, vet kroppen vår best. Så hvorfor jeg bryr meg om kroppen min, spør du? Enkelt og greit; fordi det er kroppen min. Anonymous poster hash: eac4b...48c 6
Jade Skrevet 18. oktober 2013 #10 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg føler meg finere når jeg er i (dagens) størrelse S eller M. Jeg liker å føle meg fin. Jeg trener for å komme i form
Gjest Evans Skrevet 18. oktober 2013 #11 Skrevet 18. oktober 2013 for din egen del (helsa/selvbildet) eller for andres del? At andre skal synes du ser bra ut? Hvorfor trener du, hvorfor spiser du ikke masse flesk og blir feit?Anonymous poster hash: a6d27...a63 Jeg tar vare på kroppen min i form av trening og relativt sunt kosthold. Jeg gjør det hovedsakelig for min egen del, men så klart er det en fordel for kjæresten at jeg ikke forfaller og har dårlig helse når jeg bikker 50. Dessuten gleder jeg meg stort til å bli pensjonist, og må derfor holde meg sunn så jeg får mye ut av det Jeg spiser ikke masse flesk fordi jeg ikke syns det er så godt, men det betyr ikke at jeg skyr all feit mat alltid. Har en tro på alt med måte - og det funker for meg.
Gjest s@nd Skrevet 18. oktober 2013 #12 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg tror at kosthold og livsstil generelt har noe å si for alt nesten. Et kosthold som er helt på tryne (bare sukker, brus og godteri) gjør folk syk. Jeg vil leve sunt for min egen del, jeg vil leve lenge og jeg vil prøve å unngå sykdom, ved å spise sunt og begynne å trene. Jeg vil gjøre noe med det nå. Det er jo bevist at et liv med mosjon og sunt kosthold er bedre enn et usunt liv.
kiimainen teini Skrevet 19. oktober 2013 #13 Skrevet 19. oktober 2013 for din egen del (helsa/selvbildet) eller for andres del? At andre skal synes du ser bra ut? Hvorfor trener du, hvorfor spiser du ikke masse flesk og blir feit?Anonymous poster hash: a6d27...a63 Jeg trener både for min egen del, så jeg ikke trenger å veie alt jeg spiser på gullvekt og lære meg ingrediensene utenat, men det er litt for å se bra ut også. Jeg trener for det første fordi jeg synes det er deilig, følelsen av å bli skikkelig pumpa etter en hard treningsøkt er nesten like godt som sex. Derfor kan jeg spise MASSE flesk, og ikke bli noe særlig feit. =P
Gjest Funky Punk Skrevet 19. oktober 2013 #14 Skrevet 19. oktober 2013 Tullepost. Vent i ti år, så ser du at du logger på kardiologisk avdeling med tette årer Anonymous poster hash: a6d27...a63 Legen min har spist lavkarbo i 30 år og har absolutt ingen problemer. Mange av hennes pasienter har spist lavkarbo i mange år og faktisk aldri hatt noen problemer de heller. Men selv om man spiser fett, flesk, bacon osv så betyr ikke det at man fråtser i det. 2
Gjest Funky Punk Skrevet 19. oktober 2013 #15 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan jeg ser ut, men jeg er opptatt av å spise sunt for å holde meg så frisk som mulig
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #16 Skrevet 21. oktober 2013 for din egen del (helsa/selvbildet) eller for andres del? At andre skal synes du ser bra ut? Hvorfor trener du, hvorfor spiser du ikke masse flesk og blir feit?Anonymous poster hash: a6d27...a63 Jeg vil ha en digg helse som gir meg et bra liv. Derfor er jeg aktiv. Jeg har slitt med angst/depresjon/da hjelper fysisk aktivitet veldig. Jeg er også overvektig og går ned i vekt. Jeg har fått fantastisk mye bedre helse i de snart to årene jeg har holdt på. Selvfølgelig er det flott at andre bemerker at jeg ser bra ut, personlig så bryr jeg meg ikke så veldig, det er viktigere for meg hvordan jeg har det enn hvordan jeg ser ut Anonymous poster hash: c45f1...e58
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #17 Skrevet 21. oktober 2013 Egentlig er jeg i utgangspunktet ikke så så veldig fornøyd med kroppen min. Jeg har omtrent samme kropp som Keira Knightley. Men, jeg tar vare på den og trener for at den skal være så velfungerende som mulig, men at den også skal se så fin ut som mulig uten å ty til plastisk kirurgi. Jeg har små pupper, men trener heller resten av kroppen for å kompensere for små bryster. Jeg har forsøkt å legge på meg for å få mer former, men fettet legger seg ikke på puppene eller der man vil ha det, pluss at jeg klarer ikke å holde på fettet. Når jeg tar vare på kroppen, forsvinner fokuset på utseendet, for det forflytter seg til funksjonaliteten. Fremfor å tenke på hvor mange kilo jeg veier, tenker jeg heller på hva den kan brukes til og hva jeg kan gjøre med den. Slik får jeg selvtillit. Dessuten har jeg slitt med depresjon, og antidepressiva funket ikke for min del. Trening, derimot, det løste mesteparten av problemene. Anonymous poster hash: bd165...64e
Gjest white tiger Skrevet 21. oktober 2013 #18 Skrevet 21. oktober 2013 Ja, jeg bryr meg om kroppen min! Jeg har slitt med spiseforstyrrelser fra jeg var 12-13 og til for ikke så lenge siden (er i midten av 20-årene). Jeg har hatet kroppen min og ikke behandlet den særlig bra. Men jeg har klart å snu dette, så nå er jeg glad i kroppen min og ønsker å behandle den bra. Jeg spiser sunt for at kroppen min skal fungere, og for at jeg skal ha det bra med meg selv. Jeg trener fordi jeg elsker det. Jeg liker å kjenne alt kroppen min kan klare, pushe meg selv og nå nye treningsmål.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #19 Skrevet 21. oktober 2013 Ja jeg bryr meg om kroppen min. Jeg er 45 år og vil ikke bli gammel med en sliten og falleferdig kropp. Jeg vil bli en slik gammel dame, som du ser løpe rundt i skogen med et smil om munnen. Jeg vil kunne bevege meg lett og raskt uansett hvor gammel jeg blir. Jeg vil ikke bli en slik, som krøkker seg avgårde med vondt i hele kroppen, fordi den er overvektig og har masse slitasjeskader. Og jeg har en god del skader i kroppen, som jeg holder i sjakk/reparerer ved å trene. Når jeg trener mye, så er kroppen smidig og smertefri. Livet er rett og slett mye lettere om man er trent og sunn. Å sitte på sofaen og okke seg over hvor vondt man har, er ikke et alternativ. Anonymous poster hash: 69b3d...c39
Version 2.0 Skrevet 21. oktober 2013 #20 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg trener fordi at jeg vil se bra ut og få en sterk kropp. Det er store fordeler med å ha en sterk fysikk som kvinne. Angående det estetiske, så er det både for egen del og fordi jeg ønsker å være attraktiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå