Gå til innhold

Hva vil det si å miste seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlog....?

Anonymous poster hash: 0304d...9ea

Gjest crazycatlady
Skrevet

Tja, miste fatningen kanskje? Vanskelig spørsmål egentlig.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Når du gjør ting du ikke vil, lar andre diktere deg, ikke evner å tenke selv lengre osv osv

• Liker 1
Gjest Houdini
Skrevet

Jeg tolker det som å ikke vite hvor eller hvem man, man mister identiteten sin, grunnlaget forsvinner. Man vet ikke bak eller frem og alt er forvirrende.

• Liker 3
Skrevet

Man kan miste seg selv fordi man er for opptatt av å tilfredstille andre menneskers krav til en. Kan være i et forhold der man tilpasser seg den andre parten for mye eller en jobb som krever at man er på jobb hele tiden. Eller man kan miste seg selv om man opplever noe som gjør at man blir for oppslukt av situasjonen (dødsfall, sykdom, samlivsbrudd).

• Liker 1
Skrevet

Huff, da har jeg mistet meg selv for mange år siden.

Lever for andre, mine barn og at jeg har et godt rykte. Skal ikke ha noe negativt snakk om meg. Står på for alle, og setter meg selv sist. Hva jeg vil og hva jeg ønsker vet andre bedre enn meg, visst :(

Anonymous poster hash: d6087...ed3
Skrevet

Jeg fikk angst i påsketider i år, vil si jeg mistet megselv da. For jeg går konstant og savner megselv.

Hele livet mitt ble snudd på hodet, jeg er helt motsatt av den jeg var (var alltid sosial, livlig, aktiv)... Nå er alt motsatt :(

Anonymous poster hash: 74f68...449
Skrevet

De som rammes av Alzheimer mister åpenbart seg selv.

Anonymous poster hash: 20941...3c3
Skrevet

Jeg mistet meg selv da jeg ble kronisk syk. Alt jeg trodde jeg var er borte. Jeg prøver å finne et ståsted i dag som inkluderer meg som jeg har kjent meg i mange år. Ikke funnet det.'

Anonymous poster hash: c8b47...e13

Skrevet

Jeg fikk angst i påsketider i år, vil si jeg mistet megselv da. For jeg går konstant og savner megselv.

Hele livet mitt ble snudd på hodet, jeg er helt motsatt av den jeg var (var alltid sosial, livlig, aktiv)... Nå er alt motsatt :(

Anonymous poster hash: 74f68...449

Dette kjenner jeg meg igjen i. Jeg utviklet alvorlig angst i januar og kjenner i grunn ikke igjen meg selv. Føler absolutt jeg har mistet meg selv. En ting er at man tilpasser seg nye situasjoner (får kjæreste, blir samboer, får barn, jobb osv), det er jo naturlig utvikling tenker jeg. Men når man slutter å gjøre ting man egentlig vil for å tilfredsstille andre eller fordi man ikke tør (angst...) da har man mistet seg selv.

Tenker jeg.

Anonymous poster hash: 1d045...5e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...