AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Hvis du skal ut og handle, ikke for sent pga du må ha middag, og baby sover, vekker du babyen eller lar du den sove og drar ut senere, spiser moddag senere osv? Hdde vært lettere hvis man ikke var avhengig av tog 1 gang i timen...Anonymous poster hash: f36fb...973
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 Bare planlegg bedre, så slipper du dette. Hvem er det som handler til én og én middag egentlig...? Vekker babyen bare når det er helt nødvendig. Jeg unner han å sove uforstyrret, og jeg er glad så lenge han sover. Anonymous poster hash: 7e62a...1bf 3
^^Belle^^ Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg vekker baby så lite som mulig. Men det er vel mest fordi førstemann sov veldig lite og da hun først sov var det unntakstilstand i heimen. Nåde den som vekket henne! Minstemann er enklere å ha med å gjøre, og lar seg lite merke ved å bli vekket, men jeg tror jeg har en inngrodd sperre ift det å vekke baby. Men om du tar tog, kan du ikke bare la baby sove i vognen mens du trasker til toget osv?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg prøver å ikke vekke babyen, men hun har egentlig ikke noe rytme og kan sove alt fra en halvtime til 3 timer så av og til må jeg rett og slett vekke henne for å få hente storesøster i barnehagen. Anonymous poster hash: fc31e...a95
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Én og én middag? Er ikke det det handler om, men noen ganger er kjøleskapet eller fryseren tom.. Merkelig, ikke sant? Har ikke noe med planleggin gjøre da babyen sovner når det passer den. Og jeg må kle på før vi drar ut, så det eregentlig bare basert på flaks a vi kmmer oss ut vekker ikke min heller. Og gjør jeg det, blir det bråk. Anonymous poster hash: f36fb...973 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Hvis du skal ut og handle, ikke for sent pga du må ha middag, og baby sover, vekker du babyen eller lar du den sove og drar ut senere, spiser moddag senere osv? Hdde vært lettere hvis man ikke var avhengig av tog 1 gang i timen...Anonymous poster hash: f36fb...973 Nei, bedre å forandre rutinene, feks handle en gang i uka, ikke bra at babyen ikke får søvnen sin. Anonymous poster hash: ad55a...222
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #7 Skrevet 18. oktober 2013 Én og én middag? Er ikke det det handler om, men noen ganger er kjøleskapet eller fryseren tom.. Merkelig, ikke sant? Har ikke noe med planleggin gjøre da babyen sovner når det passer den. Og jeg må kle på før vi drar ut, så det eregentlig bare basert på flaks a vi kmmer oss ut vekker ikke min heller. Og gjør jeg det, blir det bråk.Anonymous poster hash: f36fb...973 Ja det er merkelig, og unødvendig. Planlegg bedre, spesielt når du er avhengig av tog. Anonymous poster hash: ad55a...222 1
Mafalda Skrevet 18. oktober 2013 #8 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg vekker babyen støtt og stadig. Det går greit det, hun er pent nødt til å henge med i svingene. Enten våkner hun til, eller så sovner hun igjen hvis hun er trøtt nok. Må man, så må man. Men det hender jeg får litt vondt av henne. Og hvis det er noe som kan utsettes til hun våkner, så gjør jeg selvsagt det.
Tralla la Skrevet 18. oktober 2013 #9 Skrevet 18. oktober 2013 Det Mafalda sa. Utsetter når vi kan, men flytter ham til vognen når vi må. Da er det stort sett snakk om korte turer f.eks til apotek eller butikk. Gutten vår våkner om vi tar han opp fra sengen og kler på, men kan greit sove videre i vognen om han er trøtt nok. Han liker uansett å ligge i vognen sin, så om han ikke sovner igjen ligger han bare og kikker.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #10 Skrevet 18. oktober 2013 Ja det er merkelig, og unødvendig. Planlegg bedre, spesielt når du er avhengig av tog. Anonymous poster hash: ad55a...222 Ja, for all del, ta med barnevogn og 6 tunge bæreposer fulle av tunge varer på tog 1 gang i uka. Og gå 1 km bratt bakke hjem. Gå og legg deg du Anonymous poster hash: f36fb...973 3
Teriyaki Skrevet 18. oktober 2013 #11 Skrevet 18. oktober 2013 Ja, for all del, ta med barnevogn og 6 tunge bæreposer fulle av tunge varer på tog 1 gang i uka. Og gå 1 km bratt bakke hjem. Gå og legg deg du Anonymous poster hash: f36fb...973 Mulig jeg tolket det på en mer positiv måte, men synes ikke svarene til AB fortjente en slik kommentar? Uansett...Jeg vekte sjeldent gutten da han var liten. De første par ukene sov han kjempelett og greit og var rett og slett vanskelig å vekke, og siden det ikke var noen rutine på når han sov da, så måtte jeg av og til forstyrre han i søvnen. Etter to-fire uker derimot så ble lurene på dagtid relativt rutinepreget. Han sov til ganske like tidspunkter hver dag, noe som gjorde det enkelt og greit å planlegge utflukter. Har du ikke mulighet til å legge babyen i vogna når den skal sove slik at når du skal ta toget så er det bare å ta med seg vogna og la babyen sove uforstyrret? Hvis du har en veldig varm og god vinterpose så kan du legge babyen i inneklærne ned i åpen pose, så kan du evt. legge et lite pledd over når du skal gå ut også lukker du posen da. Det gjorde jeg ved noen anledninger når det var full storm ute. 1
Adrianne Skrevet 18. oktober 2013 #12 Skrevet 18. oktober 2013 Førstemann ble sjelden vekt. Vi tilpasset oss sovingen hans. Nå skal det sies at vi slet masse med dagsovingen hans, og nåde den som vekte han når vi endelig hadde fått han til å sove Lillebror, derimot, blir av og til vekt. Dette gjelder spesielt hvis vi kommer skjevt ut med sovinga og det kræsjer med henting av storebror i bhg. Men da har han som regel sovet en god 1. lur. I tillegg er han lettere å få til å sove igjen hvis han blir vekt.
Vera Vinge Skrevet 18. oktober 2013 #13 Skrevet 18. oktober 2013 Hvis jeg visste at jeg måtte ut når babyen kanskje sov, hadde jeg lagt baby ut for å sove i vogn, så jeg kunne trille av gårde uten å vekke. De første månedene sov barnet mitt bare på meg om vi var inne og ikke så lenge om gangen, men jeg vekket hvis vi måtte ut. Det kunne jo skje at gutten sovnet under amming like før vi skulle på helsestasjonen f.eks. Da visste jeg at han ville sovne igjen når vi trillet av gårde, så tenkte ikke så mye over det. Men etter hvert, da han kunne sove i stillestående vogn, fikk jeg smaken på å kunne slappe av uten baby, så da skulle det veldig mye til for at jeg vekket babyen. Men det var av hensyn til meg selv, ikke ham. Men da var sovingen også mer forutsigbar, så jeg kunne time det mer i forhold til avtaler.
Stinelin Skrevet 18. oktober 2013 #14 Skrevet 18. oktober 2013 Vår første hadde også lakenskrekk, så jeg vekker av prinsipp ikke sovende babyer. Men nr.2 vekkes om han sover når jeg må hente eldstemann i barnehagen, eller noe annet som ikke kan utsettes må gjøres. Handling er ikke god nok grunn til å vekke her i huset, men så er ikke tomt kjøleskap og fryser noe som skjer heller. Har alltid et godt lager med mat, kunne levd noen uker på det vi har i huset.
wondergirl Skrevet 18. oktober 2013 #15 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg vekker så og si aldri, men prøver heller å holde ham våken til vi skal ut f.eks, så kan han sove mens jeg handler. Og jo, jeg er skikkelig dårlig på å planlegge, så jeg er i butikken hver eneste dag, kanskje til og med flere ganger om dagen! Men slipper å reise med tog, da, kan bare gå borti gata
wondergirl Skrevet 18. oktober 2013 #16 Skrevet 18. oktober 2013 Glemte kanskje å nevne noe vesentlig, han sover mest korte lurer på en halvtime :-)
Stinelin Skrevet 18. oktober 2013 #17 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg planlegger heller ikke så veldig, men handler alltid mye av det som er på salg, store pakninger osv.
siebaeo Skrevet 18. oktober 2013 #18 Skrevet 18. oktober 2013 Det hørtes utrolig tungvint ut med storhandel via tog.. Har du sjekket ut hjemkjøring? Aner ikke hva det koster, men det var bare en tanke som slo meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå