Gå til innhold

Hvor mye skal forlovelse og gifte ring koste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

¤Hvor mye skal en forlovelse ring koste??

¤Hvor mye skal en gifte ring koste og diamant ct stein være ??

¤Forlovelse ring på 10000-8000.!!

¤Jeg har alltid lurt på det,for meg ønsker jeg en gifte ring som er 25 000-40 000kr.

(Men er diamanten 4ct/4karat stein 25-40 000kr eller er den dyrere??)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt det der er individuelt. For en diamant kommer det an på farge, klarhet, sliping og størrelse. Har du en diamant i farge River, og VVS1 men den er under 1 ct, så er den betraktelig dyrere enn en Wesselton, SI og 1 ct. Du vil ikke få en 4 ct diamant til 25-40k. Den vil nok komme over 150k. Minst.

Du har en steinrik mann?

Anonymous poster hash: ffcee...e0e
Skrevet

Det er ikke prisen på ring som er viktig for meg, det betyr mye mer å gi et løfte til den jeg elsker og vil dele livet sammen med.

Anonymous poster hash: c5087...f5b
  • Liker 6
Skrevet

Det er ikke prisen på ring som er viktig for meg, det betyr mye mer å gi et løfte til den jeg elsker og vil dele livet sammen med.

Anonymous poster hash: c5087...f5b

Helt enig. Vi kjøpte flotte gullringer fra Kosovo og betalte kun 250 euro! De er relativt enkle med noe mønster på, men helt unike i Norge.

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Hmm... 4 karat til 40 000 hehehehe.. Da må du nok kjøpe "diamant" i asia eller noe :P Eller en som er veeeldig uklar (altså en som man kan se uklarheter i med det blotte øyet). Jeg ville heller kjøpt en "skikkelig" ring til rundt 10 000, om du skal ha diamant :) Husk at det alltid er en risiko for at diamanten kan falle ut, og derfor bør du ha nok penger til å kunne sette inn ny, dersom uhellet skulle være ute. Det er også verdt å huske på at man skal bruke gifteringen hver eneste dag de neste årene.. Selv så har jeg en stor diamantring som forlovelsesring, og skal ha en glatt giftering - slik at jeg aldri behøver å ta den av.

DESSUTEN - det er da ikke jenta som bestemmer hvordan forlovelsesringen/frierringen skal se ut?? Dette bør du la mannen din finne ut av selv :) Det er jo halve moroa!

Gjest Miranda2011
Skrevet

¤Hvor mye skal en forlovelse ring koste??

¤Hvor mye skal en gifte ring koste og diamant ct stein være ??

¤Forlovelse ring på 10000-8000.!!

¤Jeg har alltid lurt på det,for meg ønsker jeg en gifte ring som er 25 000-40 000kr.

(Men er diamanten 4ct/4karat stein 25-40 000kr eller er den dyrere??)

Gifteringen hadde jeg ikke godtatt billigere enn 50.000, ærlig talt, det er jo viktigere at ringen er dyr enn at vi elsker hverandre...................

• Liker 10
Skrevet

OMG!!!
Jeg har reagert på disney-synet på at man først skal ha en forlovelsesring som er sånn innmari bling bling med en diiiiger stein, bruke den i for noen toppen et år, og så bytte den ut med en enda dyrere gullring, men trodde faktisk ikke nordmenn var så "ille".

40 000?!? For ring nummer 2!? Og ring nummer en kostet oppimot 10 000?! Altså, beklager at jeg blir så sjokka, men er det fyren eller ringen du gifter deg med? Skjønner at det for mange er et viktig symbol, og har man litt penger og blir enig med partneren om at det er et riktig beløp for dere å bruke, så SURE!

MEN FØRTI TUSEN!?!

• Liker 4
Skrevet (endret)

Her er en ring fra David Andersen: http://david-andersen.no/produkter/ringer/0/1/241/4/#pi/22450

Som du ser så er det en 0.50 ct til 47800. Med best farge og klarhet.

Eller fra Esaias Solberg: http://www.esaias.no/default.pl?showProduct=508&pageId=187

Gå ned å se hva det koster for en diamant på 2,13 ct... O_O

Generelt ser jeg det ligger på rundt 100k for 1 ct.

Ellers enig med Hjertesukk.

Endret av Peanut
Skrevet

Hva med å bli ferdig med barneskolen før man tenker på dette?

Anonymous poster hash: ff9a6...aec
  • Liker 8
Skrevet

Hva med å bli ferdig med barneskolen før man tenker på dette?

Anonymous poster hash: ff9a6...aec

?

Anonymous poster hash: ffcee...e0e

Skrevet

jeg spurte spørsmål. jeg skrev jeg ønsket tilsvarer ikke at jeg vil ha det. lol ^^

Men tusen takk for rådet, på den siden og har sett på den. .)

Skrevet

Det er jo ellers et gammelt munnhell at en forlovelsesring skal koste 3 månedslønner. Siden du lurte på hva den "skal" koste, mener jeg.

Giftering er det vel ikke vanlig å legge like mye penger i, her er det mest vanlig med glatte ringer.

4ct diamant er etter min mening for stort for en ring, uansett hvor mye penger du har. Det blir for stor stein, rett og slett.

Skrevet (endret)

Tror det må være en rimelig shitty diamant om du finner en i den størrelsen til den prisen, selv om prisen kan variere enormt alt etter hvor mye/lite uklarheter det er i den, klarhet/farge og hvordan den er slipt.

Jeg har prøvd på en på 1karat til ca 1mill norske kroner. Men en dårligere stein kan man nok få mange hundre tusen billigere, men ikke så billig som 40 000 vil jeg tro.

Og som andre sier, 4 karar blir nok for stort til å være praktisk. Selv synst jeg 1karat ble for stort, og har bestemt meg for maks 0,8

Og hva en ring bør koste synst jeg avhenger av økonomien deres/mannens. Er man sammen med en multimillionær som til daglig hiver rundt seg med penger så hadde jeg nok blitt skuffet om jeg hadde fått en ring til 1000kr. Jobber han på Rimi og har en trang økonomi derimot hadde jeg nok ikke klaget. I mitt hodet bør ringen koste slik at man må spare litt, kanskje noen måneder, for et frieri skal jo være gjennomtenkt og noe man må "jobbe" litt for (altså spare til). Ikke noe man tar lett på og blitselug en dag finner på og svinger innom nærmeste gullsmed og kjøper det msn har råd til der og da.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Forlovelsesringen min kostet 2000 kr, og gifteringen 9000 kr.

Skrevet

Det er nok veldig individuelt ut i fra ønskene til paret. Skal jeg gifte meg så ønsker jeg en veldig enkel ring uten diamant, dette fordi jeg skal bære den hver eneste dag uten å være redd for den.

Har en arvet diamantring, og den blir nesten aldri brukt da jeg er redd for å miste den.

I min verden synes jeg det og er idioti å bruke en formue på en ring.

• Liker 3
Skrevet

Den norske tradisjonen har vel aldri vært separate ringer for forlovelse og bryllup.

Vi har kun en ring hver, enkle ringer i platina. Kostet oss ca 8000 kr til sammen for begge ringene (kjøpt i USA for 12 år siden)

Anonymous poster hash: ff6cf...7a4
Gjest Hjertesukk
Skrevet (endret)

Den norske tradisjonen har vel aldri vært separate ringer for forlovelse og bryllup.

Vi har kun en ring hver, enkle ringer i platina. Kostet oss ca 8000 kr til sammen for begge ringene (kjøpt i USA for 12 år siden)

Anonymous poster hash: ff6cf...7a4

Det er vel ganske vanlig med separat forlovelses og giftering i disse dager jo.. Kanskje ikke for 20 år siden, men 90% av de jeg kjenner (inklusiv meg selv), som nylig har giftet seg eller er nyforlovet, har separate ringer :)

Hva den norske "tradisjonen" er vet jeg ikke, men tradisjoner endres jo hele tiden :) hihi.

Endret av Hjertesukk
Skrevet (endret)

Jeg har en med flere stener (20), den størstei midten er 0,7 ct.

Ringen kostet rundt 40.000. (Han hadde også forhandlet ned prisen).

Jeg hadde på ingen måte ønsket eller hintet om noe så dyrt. Han fikset selv, og fant en han synes var vakker uten å være tacky. Jeg bruker den hver dag. Gifteringen kjøper vi inn snart (gifter oss til sommeren), og den skal være mye billigere og enklere.

Endret av Vela
Skrevet

Min forlovelsesring kostet 5000, ensteins diamantring. Jeg har planer om en allianse-aktig giftering, altså med mange små diamanter rundt, så prisen blir nok en del mer. Men, det er en ring jeg skal bruke daglig, så å ha noe jeg virkelig liker betaler jeg gjerne litt for. Bruker sjeldent smykker ellers :)

Anonymous poster hash: ca8d4...29e
Skrevet

I USA er det visst en "regel" om at en forlovelsesring med diamant skal koste en månedslønn (mannens). Men i Norge er jo ikke det vanlig, og det er jo noe mannen selv må bestemme hvis det er han som betaler.

Men jeg skjønte nesten ikke spørsmålet, for hvis du ønsker deg en giftering med diamant som koster 25-40k, så sier det vel seg selv at en eventuell forlovelsesring må tones ned i pris (eller kuttes ut). Med en så råflott giftering, trenger du ingen stor diamantforlovelsesring i tillegg, skal du ha to diamantringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...