AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Hei! Nå har Nelly.com fått en størrelse guide som gjelder akkurat det spesifikke plagget. Og det er jo veldig greit, MEN jeg skulle inn på målene på en bukse jeg ville ha, og inn på målene til en tidligere bukse jeg hadde kjøpt der, for å sammenligne størrelsene. Da sto det følgende: Bukse 1: XS: Midje 32, Lengde 80, Hofte 33, Lår 19 Bukse 2: XS: Midje 36, Lengde 81, Hofte 42, Lår 22 ?! Hofte forskjellen er jo med 9 cm! De må jo ha målt dem på forskjellige måter? Help, anyone?? Anonymous poster hash: 83a9e...80e
Pearl2.0 Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 Hei! Nå har Nelly.com fått en størrelse guide som gjelder akkurat det spesifikke plagget. Og det er jo veldig greit, MEN jeg skulle inn på målene på en bukse jeg ville ha, og inn på målene til en tidligere bukse jeg hadde kjøpt der, for å sammenligne størrelsene. Da sto det følgende: Bukse 1: XS: Midje 32, Lengde 80, Hofte 33, Lår 19 Bukse 2: XS: Midje 36, Lengde 81, Hofte 42, Lår 22 ?! Hofte forskjellen er jo med 9 cm! De må jo ha målt dem på forskjellige måter? Help, anyone?? Anonymous poster hash: 83a9e...80e Oi, dette så veldig rart ut! Og hoftemålene er tommer, ikke cm :/
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Oi, dette så veldig rart ut! Og hoftemålene er tommer, ikke cm :/ Åjaa, men uansett! :S I tillegg så sammenlignet jeg da med en tredje bukse, og da ble det også helt forskjellig fra de to forje, jeg blir forvirret :-( Anonymous poster hash: 83a9e...80e
Pearl2.0 Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Åjaa, men uansett! :S I tillegg så sammenlignet jeg da med en tredje bukse, og da ble det også helt forskjellig fra de to forje, jeg blir forvirret :-( Anonymous poster hash: 83a9e...80e Ja, det skjønner jeg godt. Jeg tør nesten aldri å bestille bukser når de er i xs-s-m-l. Kun hvis det er 34/36/38 fordi jeg vet jeg er en 34 i de aller aller fleste tilfellene. Synes det er litt problematisk å bestille bukser på nett siden det er vanskelig å vite hvordan de sitter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Oi, dette så veldig rart ut! Og hoftemålene er tommer, ikke cm :/ Forresten, så nå at det står over målene: mål i cm (det gjaldt alle buksene.. gir jo ikke mening..) Anonymous poster hash: 83a9e...80e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Ja, det skjønner jeg godt. Jeg tør nesten aldri å bestille bukser når de er i xs-s-m-l. Kun hvis det er 34/36/38 fordi jeg vet jeg er en 34 i de aller aller fleste tilfellene. Synes det er litt problematisk å bestille bukser på nett siden det er vanskelig å vite hvordan de sitter Jaa helt enig! Men jeg vet at Small går greit på, men i noen tilfeller kan den være for stor.. og syns det er så dumt med bukser som nesten passer.. men igjen kan XS bli for lite, og det er iverfall ikke noe kjekt.. Hvorfor kan ikke folk bare ligge igjen omdømme på størrelsen når de allerede har kjøpt det?! -_- Anonymous poster hash: 83a9e...80e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #7 Skrevet 18. oktober 2013 Ja, det skjønner jeg godt. Jeg tør nesten aldri å bestille bukser når de er i xs-s-m-l. Kun hvis det er 34/36/38 fordi jeg vet jeg er en 34 i de aller aller fleste tilfellene. Synes det er litt problematisk å bestille bukser på nett siden det er vanskelig å vite hvordan de sitter Det står at buksen har smale bein, vil det gå for det samme som at buksen er tettsittende? Anonymous poster hash: 83a9e...80e
Antlers Skrevet 18. oktober 2013 #8 Skrevet 18. oktober 2013 Forresten, så nå at det står over målene: mål i cm (det gjaldt alle buksene.. gir jo ikke mening..) Anonymous poster hash: 83a9e...80e Joda, det gir mening. De har bare målt den ene siden, så hvis du vil ha omkrets må du doble tallet
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #9 Skrevet 18. oktober 2013 Joda, det gir mening. De har bare målt den ene siden, så hvis du vil ha omkrets må du doble tallet Men på den ene buksen er midjen i str. S 33cm, og den andre 38cm.. syns da dette var voldsomt stor forskjell når begge er i small, kan det stemme?? Og på lårene så har den ene buksen i str. xs 22 cm, og den andre buksen i str. large 22 cm?! :S TS Anonymous poster hash: 83a9e...80e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #10 Skrevet 18. oktober 2013 Og hvis jeg da tar halvparten av tallet vekk, blir det jo 11, og det minste de har er 19.. Skjønner ingenting.... TS Anonymous poster hash: 83a9e...80e
Antlers Skrevet 18. oktober 2013 #11 Skrevet 18. oktober 2013 Men på den ene buksen er midjen i str. S 33cm, og den andre 38cm.. syns da dette var voldsomt stor forskjell når begge er i small, kan det stemme?? Og på lårene så har den ene buksen i str. xs 22 cm, og den andre buksen i str. large 22 cm?! :S TS Anonymous poster hash: 83a9e...80e Dette vil variere ettersom hva slags passform buksen har og om den har mye eller lite stretch. Hvis f.eks den ene buksen er høy i livet og den andre er lav, vil midjemålet på den med høyt liv være mindre, siden midjen er smalere enn magen/hoftene. Den lave buksen skal sitte lenger ned mot hoftene, og må derfor være større i livvidden, selv om midjen til bæreren er aldri så tynn.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #12 Skrevet 18. oktober 2013 Dette vil variere ettersom hva slags passform buksen har og om den har mye eller lite stretch. Hvis f.eks den ene buksen er høy i livet og den andre er lav, vil midjemålet på den med høyt liv være mindre, siden midjen er smalere enn magen/hoftene. Den lave buksen skal sitte lenger ned mot hoftene, og må derfor være større i livvidden, selv om midjen til bæreren er aldri så tynn. Men hva med lårene da? Alt det andre kan jeg bruke i både xs og s.. Men det er bredden i lårene som ''avgjør'' hvilken størrelse jeg må bruke.. :S Og der er jo alle buksene helt forskjellige på lår-målene..? :S Anonymous poster hash: 83a9e...80e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #13 Skrevet 18. oktober 2013 Men betyr ''smal i beina'' at den gjerne er mer inntilsittende rundt lår og legger enn en vanlig small? TS Anonymous poster hash: 83a9e...80e
Antlers Skrevet 18. oktober 2013 #14 Skrevet 18. oktober 2013 Men hva med lårene da? Alt det andre kan jeg bruke i både xs og s.. Men det er bredden i lårene som ''avgjør'' hvilken størrelse jeg må bruke.. :S Og der er jo alle buksene helt forskjellige på lår-målene..? :S Anonymous poster hash: 83a9e...80e Det kan som sagt ha med å gjøre om det er meningen at buksene skal sitte helt etter eller om de skal være litt løsere. Om det er stretch kan tallet godt være mindre, siden buksene uansett vil tøye seg mye når man tar de på. Kan du linke til buksene? Blir vanskelig å gi en bedre forklaring uten å ha sett dem først
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #15 Skrevet 18. oktober 2013 Det kan som sagt ha med å gjøre om det er meningen at buksene skal sitte helt etter eller om de skal være litt løsere. Om det er stretch kan tallet godt være mindre, siden buksene uansett vil tøye seg mye når man tar de på. Kan du linke til buksene? Blir vanskelig å gi en bedre forklaring uten å ha sett dem først http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/jeans/sallycircle-541/olivia-high-jeggings-540721-132/ Bruker normalt W25, av og til er det XS men oftest S... Sitter å funderer på om jeg skal gå for Small.... Vanskelig!! TS Anonymous poster hash: 83a9e...80e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #16 Skrevet 18. oktober 2013 Da tar vi å satser på str. Small!! Anonymous poster hash: 83a9e...80e
Antlers Skrevet 18. oktober 2013 #17 Skrevet 18. oktober 2013 Ok, skal vi se. Den har 2% elastan, så den vil tøye seg ut. Hvor mye kommer litt an på hvor kraftig stoffet er og hvordan det har blitt behandlet (bleket eller farget). Denne vil sitte etter hele veien ned til ankelen. Rullegardinmenyen forteller deg hvilken størrelse du bør kjøpe (basert på dine egne kroppsmål), mens den utvidede størrelsesguiden forteller om buksens mål. Da denne buksen har stretch, er det lite lurt å basere seg på buksens mål. Ta utgangspunkt i hvilken livvidde/hoftevidde du har, men husk på at buksen er stretchy. Slike bukser utvider seg ofte når man får brukt dem litt, så det er greit å kjøpe en som sitter stramt i starten. Helst ikke så stramt at det gjør vondt, da 1
Maria12345 Skrevet 18. oktober 2013 #18 Skrevet 18. oktober 2013 Ååja, har en annen bukse med 2% elastan og den bruker jeg i small, tror du de er forholdsvis like da?
Antlers Skrevet 18. oktober 2013 #19 Skrevet 18. oktober 2013 Ååja, har en annen bukse med 2% elastan og den bruker jeg i small, tror du de er forholdsvis like da? Ikke nødvendigvis. Jeg kjøpte nylig to jeans fra Lee. Samme modell, men forskjellige farger. Den sorte er litt trangere enn den blå, selv om begge er laget av 98% bomull og 2% elastan. Andre produsenter kan operere med helt andre størrelser, så man må rett og slett bare prøve seg frem. Det er komplisert å finne riktig størrelse når man bestiller på nettet. Jeg ville nok gått for small om jeg var deg, siden buksen ser ut til å være av den typen som former seg etter kroppen når man tar den på. I verste fall kan du jo returnere den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå