Gå til innhold

Hjelp! Trenger god unskyldning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er invitert til en jobb ting om noen dager, det er på kvelden, og jeg har viirkelig ikke lyst å gå... Og de må ha svar snart! Har dere en unskyldning jeg kan bruke for å ikke gå?? Noe som høres troverdig ut, og som er en ''sikkelig'' unskyldning?

Anonymous poster hash: 3275f...11a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ikke kan? Hvis jeg lyver angående noe merker jeg fort at jeg har alt for mange detaljer, a la "Jeg kan nok ikke kommer fordi nevøen min har bursdag, og jeg har ikke vært på noen av bursdagene hans de siste årene og ditt og datt". Hvis du ikke kan si at du ikke har mulighet, så er jo å si at du har en familiesammenkomst eller noe sånt alltid en unnskyldning folk som regel ikke begynner å tvile på.

• Liker 3
Skrevet

Har det fallt deg inn at det kan være smart både kariæremessig og faglig å bygge sterkere bånd til denne gjengen? (Selv om du kanskje ikke liker dem, det trenger du ikke gjøre.)

Anbefaler å gå. Trenger ikke å more deg det spor. Kjør pliktløpet, vær voksen og alt slikt.

Det til side så kan du si at du har en privat avtale du ikke kommer ifra. Og då ville jeg (selvsagt) ikke fabrikert en avtale, men faktisk skaffet meg en nå. Har du gamle slektninger du kan besøke? Bursdager du kan feire? Naboer du kan hjelpe? Du bør faktisk gjennomføre en avtale her.

Anonymous poster hash: 948b3...95c
  • Liker 1
Skrevet

Du er invitert til en jobb? Hva mener du, en sammenkomst?

Anonymous poster hash: cae8f...a1b
Skrevet

Har det fallt deg inn at det kan være smart både kariæremessig og faglig å bygge sterkere bånd til denne gjengen? (Selv om du kanskje ikke liker dem, det trenger du ikke gjøre.)

Anbefaler å gå. Trenger ikke å more deg det spor. Kjør pliktløpet, vær voksen og alt slikt.

Det til side så kan du si at du har en privat avtale du ikke kommer ifra. Og då ville jeg (selvsagt) ikke fabrikert en avtale, men faktisk skaffet meg en nå. Har du gamle slektninger du kan besøke? Bursdager du kan feire? Naboer du kan hjelpe? Du bør faktisk gjennomføre en avtale her.

Anonymous poster hash: 948b3...95c

Dette er egentlig ikke folk jeg jobber med til daglig, så kom veldig brått på. Såvidt jeg ser noe til dem i det heletatt.. Og jeg er den eneste damen, av sånn 30 menn jeg ikke kjenner. Men føler likevel det frekt å avslå, men forklarte at det passet dårlig, men takket for invitasjonen.. Men på en måte er jeg enig med det du sier, likevel ville det vært noe jeg hadde gruet og kvidd meg til i en uke fremover, og det er enda mindre fristende enn å takke nei.. Jeg skrev ikke hva jeg skulle, bare at det passet dårlig med en annen avtale, så håper jeg de forstår og ikke tror at jeg ikke har lyst (selvom det er faktum).

TS

Skrevet

Hadde bare sagt "Jeg kan ikke den dagen"

Anonymous poster hash: 330c0...45c
Gjest Awzm me
Skrevet

Du må vel ikke ha en unnskyldning? Bare si at du ikke har lyst eller ikke kan

• Liker 1
Skrevet

Er bare det at jeg hater å avslå folk, men jeg sa at jeg hadde en annen avtale.. Men får dårlig samvittighet når jeg avslår, burde vel ikke ha det, eller??

TS

Skrevet

Si du har lovt deg bort som barnevakt? Eller at du alt har en avtale med en venninne?

Anonymous poster hash: 0a2bc...e20
Skrevet

Er bare det at jeg hater å avslå folk, men jeg sa at jeg hadde en annen avtale.. Men får dårlig samvittighet når jeg avslår, burde vel ikke ha det, eller??

TS

Du burde ha dratt. Hyggelig å bli kjent med kollegaene dine og bygge et nettverk med dem. Hva er grunnen til at du ikke vil dra? Fordi du er den eneste kvinnen? Jeg ville sett på det som et pluss - da får du mer oppmerksomhet og kan lettere starte samtale med folk.

Anonymous poster hash: 45b48...d61

• Liker 1
Skrevet

Du burde ha dratt. Hyggelig å bli kjent med kollegaene dine og bygge et nettverk med dem. Hva er grunnen til at du ikke vil dra? Fordi du er den eneste kvinnen? Jeg ville sett på det som et pluss - da får du mer oppmerksomhet og kan lettere starte samtale med folk.

Anonymous poster hash: 45b48...d61

Litt forskjellige grunner, har ikke så veldig lyst å gå innpå det... Men nå har jeg jo sagt nei.

Neste arrangement blir vel julebordet, og da skal jeg heller stille opp med et smil :-)

TS

Skrevet

Hei!

Jeg er invitert til en jobb ting om noen dager, det er på kvelden, og jeg har viirkelig ikke lyst å gå... Og de må ha svar snart! Har dere en unskyldning jeg kan bruke for å ikke gå?? Noe som høres troverdig ut, og som er en ''sikkelig'' unskyldning?

Bare å si at du ikke kan. Om de spør hvorfor, kan du si at noe er kommet i veien.

Egentlig har de ikke noe med hva det er, så du trenger ikke si noe mer enn dette.

Om du spør om detaljer, kan du bare si at det er personlig og ikke ønsker å utdype dette...

Når du så kommer på jobb igjen,og de forteller om hvor gøy de hadde det og hvor dumt det er at du ikke var der, må du ta det helt med ro. Bare tenk at sånn er det bare, og at ingen har noe med hva som kom i veien for deg.

Skrevet (endret)

Du trenger ingen spesiell grunn, bare si at du ikke kan.

Men hvis de absolutt skal ha en grunn så kan du si at du har lovet å hjelpe noen du kjenner med barnepass eller lignende. Du kan si du skal på kurs eller møte i forbindelse med noe annet den dagen også.

Endret av sisteboss
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

En god unnskyldning? Jeg skjønner ikke at man trenger noen unnskyldning, men du kan få noen gode:

- Bekager, må redde noen katter den dagen

- Oj! Den dagen kan jeg ikke. Da skal jeg lage ostesmørbrød til tanten min

- Så trist. Akkurat den dagen jeg har avtalt å plukke løvetann med min demente nabo

• Liker 2
Skrevet

En god unnskyldning? Jeg skjønner ikke at man trenger noen unnskyldning, men du kan få noen gode:

- Så trist. Akkurat den dagen jeg har avtalt å plukke løvetann med min demente nabo

Hahaha :fnise: disse skal jeg bruke når jeg er i det humoristiske hjørnet!

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Hahaha :fnise: disse skal jeg bruke når jeg er i det humoristiske hjørnet!

Det er egentlig sånn at dersom man slenger ut en "Beklager. Kan ikke den dagen, for da skal jeg støvsuge." så spør ikke folk mer hva du skal.

Skrevet

"Beklager, katten min blir påkjørt den dagen!"

Anonymous poster hash: 20b50...488
Skrevet

Hey. Bruker du denne ofte eller?

Anonymous poster hash: ec64a...81b

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Hey. Bruker du denne ofte eller?

Anonymous poster hash: ec64a...81b

Ja. Omtrent hver gang jeg blir bedt på date. Det er spesielt morsomt å se på ansiktsuttrykket til mannen i det han skal til å formulere "Men det er jo JANUAR!", men akkurat i siste sekund forstår at det er lurt å bare nikke, smile usikkert og rusle sin vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...