Gå til innhold

når feires halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet halloween er 31.oktober, men når går barna på en slik runde? blir det gått på selve dagen, eller blir det lagt til nærmeste helgen?

MÅÅ vi kjøpe inn godteri og dele ut? her er en del unger i gaten vår, men vi bodde her ikke forrige halloween, så vet ikke om det er vanlig at barna går her..

Kan vi skru av ringeklokken og slippe å lukke opp? Både med tanke på jentungen som ligger og sover, og hunden som kommer til å bjeffe som en gal fordi han skal passe på..

er det forresten slik at om dersom utelyset er av, så er man ikke interessert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha utelysene slukket, det betyr at dere ikke vil ha besøk. Halloween feires 31. Oktober og det er da barna går rundt.

• Liker 3
Skrevet

jeg feirer halloween helgen etter 31. men barna går sikkert rundt den 31

Anonymous poster hash: 0d250...5b3
Skrevet

Kjøp inn godteri og slutt å vær så sur. Om et par år er det jenta deres sin tur.

Anonymous poster hash: 92f08...794
  • Liker 4
Skrevet

Kjøp inn godteri og slutt å vær så sur. Om et par år er det jenta deres sin tur.

Anonymous poster hash: 92f08...794

Er ikke sur jeg vel? i fjor hadde jeg kjøpt inn masse godteri og hadde mange besøk der vi bodde før! men hunden ble helt tulling av alle som hadde kledd seg ut, og reagerte kraftig på masker/ ansiktsmaling.. :/

når jeg da prøvde å ha han på stuen, mens jeg lukket opp døra ble han helt fra seg og bjeffet som en tulling, fordi det hadde vært så mange skumle på døren tidligere og han skulle passe på!

og en annen ting er jo at jeg ikke syns det er skikkelig klarhet i når barna skal gå! i fjor fikk vi faktisk besøk både på dagen, og på nærmeste lørdagen. .

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Halloween vert ikkje feira i dette huset.

Skrevet

Egentlig er det vel slik at en skal sette et gresskar utenfor hvis en er MED, vet ikke om barn tenker så mye på om lyset er på eller ikke.

En kan vel like gjerne slutte og ergre seg og heller være med på moroa? Hvorfor ikke kle seg ut selv og ligge på lur innenfor døra når barna kommer? Har vi gjort her med stort hell, og ryktet spredte seg fort om den gjærne kjærringa i nr XX, hvilket førte til størt antall besøkende.

MEN, det holder med én slik kveld så hvis alle ble enige om at det er den 31. oktober hadde det vært fint :)

• Liker 3
Skrevet

Feire halloween?

Det holder vel at vi feirer jul og 17. mai? Hva er det med 31. oktober som fortjener å feires???

Anonymous poster hash: ccb26...f92
  • Liker 1
Skrevet

Feire halloween?

Det holder vel at vi feirer jul og 17. mai? Hva er det med 31. oktober som fortjener å feires???

Anonymous poster hash: ccb26...f92

de døde

Anonymous poster hash: 0d250...5b3

• Liker 5
Skrevet

En kan vel like gjerne slutte og ergre seg og heller være med på moroa? Hvorfor ikke kle seg ut selv og ligge på lur innenfor døra når barna kommer?

Moro å måtte bruke penger på godteri som man skal gi til andre? Hva om man knapt nok har råd til mat til seg selv/barna sine? Og føler seg tvunget på grunn av deg og andre som mener man er grinebiter/sur o.s.v om man ikke deltar, og ungen(e) blir utafor/mobbet dersom de ikke er med.

Er det morsomt dersom man får... sprøytet ned hus/garasje/hage av barberskum? egg kastet på huset? Dopapir i busker og trær i hagen? ...Bare fordi man ikke feirer Halloween, og åpner døren og sier høflig at "Nei, dessverre, vi feirer ikke!"

Morsomt at ringeklokka ringer i ett sett hele kvelden? (nei, ikke alle har ringeklokker som går an å kople ut) Morsomt at hunder/andre dyr blir urolige av dette? Morsomt at babyen/barn våkner på grunn av bråket`?

Anonymous poster hash: b2fd3...022

• Liker 3
Skrevet

Feirer?! Feirer Halloween!?!

Om man feirer eller ikke, er det noe å ta stillinging til?!

Notert meg at det har blitt en relgiøs/prinsipp sak for mange å være imot, ganske fjollete spør du meg. Kan man ikke bare skrive en lapp på døren enkelt og grei at man ikke ønsker besøk, isteden for slukket lys og fravær av gresskar, osv. Dette er en såpass ny tradisjon i Norge, sannsynligvis derfor mange ikke vil "feire" Halloween. Hvis man ikke vil det, greit nok, men må man ta så veldig stilling til dette. Ta det for det det er; kommersiell morro for ungene.

Til TS: hvorfor må hunde bjeffe og gå til døren hver gang? Kan den ikke la være med det enkelt og greit?

Anonymous poster hash: ee84a...369

Skrevet

Moro å måtte bruke penger på godteri som man skal gi til andre? Hva om man knapt nok har råd til mat til seg selv/barna sine? Og føler seg tvunget på grunn av deg og andre som mener man er grinebiter/sur o.s.v om man ikke deltar, og ungen(e) blir utafor/mobbet dersom de ikke er med.

Er det morsomt dersom man får... sprøytet ned hus/garasje/hage av barberskum? egg kastet på huset? Dopapir i busker og trær i hagen? ...Bare fordi man ikke feirer Halloween, og åpner døren og sier høflig at "Nei, dessverre, vi feirer ikke!"

Morsomt at ringeklokka ringer i ett sett hele kvelden? (nei, ikke alle har ringeklokker som går an å kople ut) Morsomt at hunder/andre dyr blir urolige av dette? Morsomt at babyen/barn våkner på grunn av bråket`?

Anonymous poster hash: b2fd3...022

Å jøss, er det min feil?

Du høres ut som en grinebiter ja, det må jeg tilstå. Men du velger selv om du vil være med eller ikke. Det har hendt mange ganger at jeg av forskjellige grunner har droppet det også. Og da har jeg skrudd av utelys, lyset i gangen og kneblet dørklokka. (Hvordan dørklokke har du som ikke lar seg justere?)

Har heller aldri opplevd egg eller dopapir noen steder av den grunn. Og eget barn har hatt forståelse for at det har vært trangt med penger slik at det ikke har hatt noen prioritet.

• Liker 2
Gjest Anubiel
Skrevet

Jeg har kjøpt inn godteri og har pynten klar - har delt ut godterier i mange år. Synes det er kjempekoselig.

De aller fleste kommer på døren 31. oktober. Men hvert år har det vært noen som har kommet både dagen før og dagen etter. Da har det virket som om de ikke helt har vært klar over når den faktiske dagen har vært. Eller foreldrene har ikke visst det.

I nabolaget her er det slett ikke alle som ønsker å være med på dette. Og det har ikke vært noe problem. Ingen har opplevd pøbelstreker av den grunn.

Skrevet

Er så hyggelig med liv i gata en mørk høstkveld. Så kjøper gjerne godteri til kida :)

• Liker 2
Skrevet

Vi bodde i USA noen år så her er det full fest. Vi har dratt med oss tradisjonen med enorme fester og kostymer hjem:) ryktet har spredd seg og fler og fler kommer hvært år:)

• Liker 1
Skrevet

Misliker Halloween sterkt. Forferdelig irriterende med bildene på Facebook, plastgresskar med stikkontakt i butikkene uker i forveien og barn på døren som skal ha godteri. Det er ikke barnas feil, altså, og de får både godteri og høre hvor fine kostymer de har dersom de kommer på døren, men egentlig synes jeg Halloween er noe glorete og utrivelig dritt.

Anonymous poster hash: 34dfa...253
  • Liker 4
Skrevet

Halloween er 31. oktober ja. Det er den dagen man kan gå rundt på knask eller knep.

Hvem i nabolaget kan gjette seg til at de kommer en av de nærmeste helgene? Og hvorfor/hvordan kan barna tro at siden 31. oktober ikke er i en helg, så er det bare å gå en av dagene i helga som har vært, eller helga som kommer? Hvorfor kjøpe inn godteri bare for å gi bort til andre?

Hvis vinteren og glatta har kommet for fullt den dagen, så kommer ingen opp til huset mitt uten kraftige brodder under skoene, eller firehjulstrekk på bilene. Jeg slår av utelyset, og ellers ikke så mye mer. Er virkelig motstander av Halloween, men jeg kan ha bittesmå Haribo-poser, kjærligheter eller twist. I løpet av de fem gangene det har vært Halloween mens jeg har bodd i denne tomannsboligen, så har jeg hatt kun én unge på døra.

Halloween er forøvrig en irsk skikk, ikke amerikansk.

Skrevet

Haha jeg gleder meg jeg :)

Å hunden min er heldigvis en sånn glad å snill variant at jeg kler henne ut også, barna ELSKER det når de kommer på døra. I år skal hun være en tiger! Roar!

Er vel ikke noe stress å la være, koble ut klokka å skru av lyset, om du synes det er herlig eller pyton så bor vi nå en gang i et samfunn som har tatt til seg tradisjonen, ingenting å gjøre med det nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...