AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har lenge forsøkt å gå ned noen kg, men kveldspising ødelegger for meg. Jeg klarer virkelig ikke å la være å spise på kvelden, og for mye av det. Trenger ikke å være usunne ting jeg spiser, men en boks med cottage cheese med nøtter og bær feks er jo nok til å velte hele hele dagens kcal-budsjett og fjerner hele underskuddet. Man tenker at det bare er å slutte, men jeg synes det er vanskeligere å slutte med dette enn det var å slutte å røyke. Jeg klarer ikke å slappe av hvis jeg ikke har noe å spise på... Har nesten blitt en tvangstanke tror jeg. Hadde jeg hatt litt større plass skulle jeg ha innført spisesoner, slik at jeg aldri spiste foran tven, men sånn det er nå er det det eneste stedet jeg kan innta måltidene mine... Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal kvitte meg med uvanen? Jeg merker jo at sultføkemsen er en helt annen på kvelden, så jeg regner med at det ikke er sult i det hele tatt. Men siden den følelsen er annerledes så blir jeg ikke tilfreds av frukt eller grøns ol, men det er stort sett karbohydrater og fett som trigger meg :s Dette tar helt over livet mitt, og jeg blir helt besatt av de 5 kg jeg prøver å kvitte meg med, og det at jeg tenker på det hele tiden trigger bare ønsket om å spise på kvelden enda mer tror jeg...Anonymous poster hash: fc598...881 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 For meg hjelper det å drikke te. Da skikkelig te med god smak. Har alltid vært storfråtser på kveldene. Men hos meg gikk det mer i chips osv. Jeg lærte meg og like te, det hjalp veldig.Anonymous poster hash: af2ef...6be 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 For meg hjelper det å drikke te. Da skikkelig te med god smak. Har alltid vært storfråtser på kveldene. Men hos meg gikk det mer i chips osv. Jeg lærte meg og like te, det hjalp veldig.Anonymous poster hash: af2ef...6be Er det noen type te du synes fungerer bedre enn andre til å fjerne suget?Anonymous poster hash: fc598...881
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Noen flere tips? Anonymous poster hash: fc598...881
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Det som funker best for meg er å slutte å spise på kvelden. Helt. Jeg spiser frokost, lunch og middag (kl 16-17), men ingenting etter det. Drikker kaffe og vann. Var sulten de første kveldene, men så ble det en vane og nå er det null problem å ikke spise. Hvis jeg først spiser noe, blir jeg bare enda mer sulten (og spiser mer enn det som er fornuftig) og, som du sier, ødelegger dagens matinntak Anonymous poster hash: 7d049...e62
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 For meg var det beste å kutte tvert på all mat. Hadde samme som deg, karbohydrater og søtt ble plutselig overveldende godt. Måtte liksom ha noe å knaske på. Derimot kan du eksprimentere litt med te, som noen over her nevnte. På Meny selger de en økologisk "apekatt-te" (nei, det er ikke apekatter i den! Tror jeg... ) med blåbærsmak, som jeg synes er fantastisk god! Ellers har Kremmerhuset noen gode med smak av bær og slikt. Litt akasiehonning oppi kan hjelpe på søtsuget også. Anonymous poster hash: 1fa65...31f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #7 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg pleier å drikke lett-kakao med sjokolade stevia-dråper. Blir kvitt alt av sukkersug/matsug etter den koppen vertfall. I tillegg så inneholder den bare 44 kalorier. Finner pakningen på meny. Eller så kutter jeg opp gulrøtter og kålrot. Jeg følger gjerne ikke med på hva jeg spiser når jeg ser på tv, så da er det på en måte det samme så lenge jeg tygger på noe. Tyggis/drops med smak er også en god erstatning. Eller kan du lage deg gelé av fun light saft, vann og gelantinplater. En svær bolle inneholder bare 60 kalorier. Anonymous poster hash: 67603...9ca
Løvetanten Skrevet 18. oktober 2013 #8 Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Du fråtser på kvelden fordi kroppen skriker til deg at den får for lite mat. Alle skal liksom gå ned "de siste 5 kiloene", men trenger du egentlig det? For meg høres det ut som om du har lagt deg så lavt på matinntak at du skremmer kroppen din. En fin kropp handler ikke om hva du veier. Hva skal du gjøre når du har gått ned de 5 kiloene da? Endret 18. oktober 2013 av Løvetanten 1
Gamerfrue Skrevet 18. oktober 2013 #9 Skrevet 18. oktober 2013 tja, du kan jo knaske selleri også? du forbrenner visst flere kalorier av å spise det, enn du får tilført kroppen din.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #10 Skrevet 18. oktober 2013 For meg hjelper det med tyggis. Anonymous poster hash: 63734...f83
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 Det er karbohydrater, ikke fett som trigger deg. Anonymous poster hash: 4df8c...198 1
Teriyaki Skrevet 19. oktober 2013 #13 Skrevet 19. oktober 2013 Du kan jo heller spise litt mindre til middag slik at du faktisk kan spise kvelds? Det er helt ok å spise kveldsmat. Jeg spiser kvelds klokken halv åtte hver kveld. Hadde ikke funket uten altså.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #14 Skrevet 19. oktober 2013 Kjenner til at man har lyst å spise en del om kvelden. Det ødelegger for meg og min vektreduksjon. Tenker da spesielt på fredag og lørdagskvelden med en del snop. Har nå sluttet med snop og chips 100% frem til lille julaften i første omgang. Blir spennende å se på vekten. Anonymous poster hash: 8c7f2...2f5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #15 Skrevet 19. oktober 2013 Ta deg et glass melk.Anonymous poster hash: 28df8...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå