Gå til innhold

Ofte stille når han jobber... Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg holder på med jobber i perioder ekstremt mye, og er også ofte "på farten" med jobben. Det er feks. veldig sjelden han er en hel uke i byen han (vi) bor i. Det som "bekymrer" meg, er at i jobbeperiodene hører jeg sjeldent fra ham. Det hender, men det er unntaket. I slike perioder er det ikke bestandig han svarer på meldingene mine hvis det bare er en kontaktsøkende "jeg tenker på deg"-melding ala "Hvordan går det? :)" Dette gjør han som regel alltid når han er hjemme, og da tar han også mye mer kontakt - selv om han nødvendigvis ikke har tid til å treffes. Høres dette normalt ut, eller bør jeg bekymre meg for at han tar så lite kontakt?

Anonymous poster hash: 01d80...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*panneklask*

Det kalles å jobbe.

Anonymous poster hash: 80253...15f
  • Liker 12
Skrevet

Det høres veldig normalt ut :)

Skrevet

Dette hadde ikke gjort meg bekymret. Det hadde fått meg til å tenke at han er arbeidsom, noe jeg ser på som et veldig godt personlighetstrekk.

Skrevet

Godt å høre. :) Tror bare jeg har blitt litt hysterisk etter at han hadde en roligere sommer og dermed tok mer kontakt., i tillegg til at jeg selv er et "meldingsmenneske", noe jeg tror han egentlig ikke er..

• Liker 1
Skrevet

Haha. Først og fremst, hvis en sliter stort og har større fritidsproblemer, burde man ikke klage på hvordan andre prioriterer tiden sin. Selv om noen sliter, betyr ikke det ar andre nødvendigvis ønsker å slite sammen med dem.

For det andre, hvis jobben ér å mase på ett gitt sted, burde man ikke klage når andre ikke gidder å komme innom jobben for å mase sammen, når det konsekvent aldri blir noe mas utenfor jobben.

Og hypotetisk sett, hvis det ene tilfelle her møter det andre, så er det relativt tilbakestående av en å tro at andre gidder å engasjere seg i noe så lite givende, og med så destruktive mennesker.

Anonymous poster hash: d1686...1d5

Gjest Miranda2011
Skrevet

Han jeg holder på med jobber i perioder ekstremt mye, og er også ofte "på farten" med jobben. Det er feks. veldig sjelden han er en hel uke i byen han (vi) bor i. Det som "bekymrer" meg, er at i jobbeperiodene hører jeg sjeldent fra ham. Det hender, men det er unntaket. I slike perioder er det ikke bestandig han svarer på meldingene mine hvis det bare er en kontaktsøkende "jeg tenker på deg"-melding ala "Hvordan går det? :)" Dette gjør han som regel alltid når han er hjemme, og da tar han også mye mer kontakt - selv om han nødvendigvis ikke har tid til å treffes. Høres dette normalt ut, eller bør jeg bekymre meg for at han tar så lite kontakt?

Han jobber, ingenting å bekymre seg for

Skrevet

Dersom det er ok for deg at han også fremover, i deres samliv, kommer til å prioritere jobb over privatliv så er dette helt fint og normalt.

Dersom du verdsetter tid sammen så er det et riktig dårlig tegn. Ville nok tenkt meg om før jeg stiftet familie og ble "alenemor" med en mann som er gift med sitt arbeid.

Det er også relativt vanlig at omreisende har en "skjer på reise blir på reise" policy. Jevnlig testing av kjønssykdommer anbefales pga overveldende negativ statistikk på utroskapområdet her.

Anonymous poster hash: 2a620...9c6

Skrevet

Veldig normalt. Jeg gjør det samme selv. Har verken tid eller energi til å svare på meldinger / private telefoner når jeg i perioder jobber svært mye og intensivt.

• Liker 1
Skrevet

Veldig mange bedrifter kan du risikere og få sparken hvis du bruker privat tlf i arbeidstiden.

Det blir mer og mer vanelig.

Skrevet

Når jeg jobber ekstremt mye,bruker jeg ikke tid på å svare på "tullemeldinger".

Anonymous poster hash: 91dba...c7e
Skrevet

Jeg syns det kommer litt an på hva han jobber med, og hvor "opptatt" han er. Når han er på jobb så er han jo på jobb, men dersom han f.eks er på jobbreise i fem dager, så syns jeg jo det er litt rart om han ikke har tid til å sende svar på melding en gang i løpet av hele dagen, i fem dager på rad.

Jeg er en av de som mener at det tar 30 sek å skrive en melding, og det er hverken så vanskelig eller tidkrevende. Selv om det kanskje ikke er rom for det akkurat når man får meldinga, så er det de færreste som jobber 24 timer i døgnet, så å sende en melding før man legger seg burde da la seg gjøre..

Skrevet

Jeg syns det kommer litt an på hva han jobber med, og hvor "opptatt" han er. Når han er på jobb så er han jo på jobb, men dersom han f.eks er på jobbreise i fem dager, så syns jeg jo det er litt rart om han ikke har tid til å sende svar på melding en gang i løpet av hele dagen, i fem dager på rad.

Jeg er en av de som mener at det tar 30 sek å skrive en melding, og det er hverken så vanskelig eller tidkrevende. Selv om det kanskje ikke er rom for det akkurat når man får meldinga, så er det de færreste som jobber 24 timer i døgnet, så å sende en melding før man legger seg burde da la seg gjøre..

Jeg har sikkert tid. men tar meg ikke tid.

jeg er der for å fokusere på helt andre ting orker ikke skrive tenker på deg meldinger en hel uke. men nå synes jeg den type meldinger er litt teit i seg selv. så mulig derfor. seriøse meldinger i løpet av jobbreiser osv får svar.

Skrevet

Jeg har sikkert tid. men tar meg ikke tid.

jeg er der for å fokusere på helt andre ting orker ikke skrive tenker på deg meldinger en hel uke. men nå synes jeg den type meldinger er litt teit i seg selv. så mulig derfor. seriøse meldinger i løpet av jobbreiser osv får svar.

Folk er nå forskjellige.. Jeg ville iallfall fått inntrykk av at du ikke brydde deg nok (om det var snakk om en hel uke, og ikke bare et par dager).. men det er nå meg..

Skrevet

Skjønner ikke problemet. Det tar knapt 10 sekunder å svare på en melding. Jeg kan jobbe i hektiske hverdager men har ikke noe problem med å svare på ting (Jeg skriver for øvrig som oftest på Facebook). Folk som sier at de jobber såpass mye at de ikke har tid til å svare på en ting er enten stokk-stein idioter når det kommer til teknologi, eller så er det bare veldig rare.

Anonymous poster hash: 38a56...4ff
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg så mye. Siden han er mye borte med jobben, så jobber han sikkert ikke "normaldager" heller. Kanskje er arbeidsmiljøet hans også litt kritiske til telefonbruk. Når arbeidsdagen er over kan det hende han er sliten og helst bare vil hvile.

Skrevet

Skjønner ikke problemet. Det tar knapt 10 sekunder å svare på en melding. Jeg kan jobbe i hektiske hverdager men har ikke noe problem med å svare på ting (Jeg skriver for øvrig som oftest på Facebook). Folk som sier at de jobber såpass mye at de ikke har tid til å svare på en ting er enten stokk-stein idioter når det kommer til teknologi, eller så er det bare veldig rare.

Jeg finner personlige meldinger når jeg jobber mest forstyrrende. Når jeg er på jobbreise jobber jeg gjerne 12-14 timer om dagen, og det lille jeg har av fritid blir spist opp av kolleger eller kunder. Man må spise middag og greier og mas og kjas.. Heldigvis er kona likedan. Og jeg er ikke stokk-stein idiot når det kommer til teknologi, teknologi er jobben min..... Så da er jeg vel bare veldig rar som bryr meg mer om kundene mine som betaler meg for å gjøre en jobb enn om private tekstmeldinger.

Hva driver du med på jobb siden du kan kaste bort tida di på fb?

Skrevet

Vanskelig å quote?

Jeg jobber med data. Jeg har tre skjermer foran meg og jobber 10 timer hver dag og har aldri en tid der jeg "ikke gjør noe". Jeg er derimot ekstremt rask når det kommer til alt jeg driver med. Skriver fortere en de fleste. Hvor raskt kan jeg tabbe meg til facebook vinduet og skrive en melding? I løpet av sekunder. Kaste bort tid? Jeg gjør det samtidig som jeg gjør andre ting. Er ofte jeg sender meldinger ved å bruke voice-to-text også.

Har du hørt om multitasking?

Det er ikke min feil at du er ubrukelig. Noen klarer å faktisk å ha mange, mange baller i luften. Klarer du to?

Gjest winston
Skrevet

Om jeg har folk rundt meg hele tiden, det være seg på jobbreiser eller venninneturer, er jeg veldig dårlig på kontakt med kjæreste. Mobilen ligger godt nedi vesken da.

Skrevet

Vanskelig å quote?

Jeg jobber med data. Jeg har tre skjermer foran meg og jobber 10 timer hver dag og har aldri en tid der jeg "ikke gjør noe". Jeg er derimot ekstremt rask når det kommer til alt jeg driver med. Skriver fortere en de fleste. Hvor raskt kan jeg tabbe meg til facebook vinduet og skrive en melding? I løpet av sekunder. Kaste bort tid? Jeg gjør det samtidig som jeg gjør andre ting. Er ofte jeg sender meldinger ved å bruke voice-to-text også.

Har du hørt om multitasking?

Det er ikke min feil at du er ubrukelig. Noen klarer å faktisk å ha mange, mange baller i luften. Klarer du to?

Her var det vel snakk om når man var på jobbreise. Og ja jeg kan multitaske, skriver programmer som gjør det til og med. Jeg kan til og med få med meg hva tråden handler om......

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...