Gå til innhold

Typen elsker meg, men gjør at jeg blir usikker på kroppen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og typen har det godt sammen og elsker hverandre, og tviler ikke på at han gjør nettopp det.

Det har bare blitt slik tid at med tiden så har jeg blitt mer og mer usikker på min egen kropp.

Det startet når vi møttes, og jeg sa allerede etter kort stund at han var og er drømmemannen på alle vis. Perfekt kropp, veltrent og akkurat slik jeg liker.

Han derimot har aldri kalt meg hverken drømmedama eller sier jeg har perfekt kropp. Vet dette høres helt fjortis ut, men han sa i starten når jeg spurte hva han syntes om min kropp at den var "ett forbedrings potensial!".. Husker jeg ble såret, men flirte det bort.

Etter kort tid så ble det til at jeg begynte for fullt å trene bare styrke 5 dager i uken, og likte fort resultatene det har gitt. Nå er jeg passelig høy, over 170 og slank..

Han er rumpemann, og digger slike ala fitness rumpene. Når jeg sier at det er slik den straks vil bli, får jeg høre at lavere jenter er de som får sånne fine rumper og lår.

Hva faen?!?! Så jeg prøver å bli perfekt for typen min som mener at det ikke går da med andre ord...

Etter all treningen har jeg i tillegg gått mye ned i bryststr og nå på en A cup, og skal fikse de også. Vet jeg høres ut som verdens mest usikker jente, men min feil akkurat der som ikke hørte på alle om å drite i så hard trening av overkroppen.

Vel vel uansett da..

Nå sitter jeg egentlig å tenker mye daglig på hvorfor det er slik at han er sammen med ett forbedrings prosjekt og ikke en som allerede er perfekt.

Han sier ofte han higer etter perfeksjon både hos seg selv og andre. Mine guttevenner har kommentert at de synes det er merkelig at jeg plutselig etter å ha møtt han har begynt å trene SÅ sykt mye.

Typen min er ellers helt super kjæreste, og har ikke noe å utsette på ham. Det er kun at jeg merker dette tærer på meg og mitt eget selvbilde.

Føler meg ikke stygg, og vet jeg er det som går for å være ei ganske pen jente. Fatter ikke hvorfor jeg føler det slik?

Jeg sier hele tiden fine ting om han, om han som person, utseende etc. Jeg får høre at jeg er verdens beste kjæreste, snill og god. Vakker eller søt, men kroppen.. Hehe da blir det i sengen at jeg hører ting. Ikke ellers!

Min perfekte drømmemann har nå fallert til å bli kjæresten min, og ikke den rette lengre. Fordi jeg mener at hadde jeg truffet det rette, så er jeg fanken meg ikke bare god nok... Men den perfekte for han også!

Måtte bare få ut min frustrasjon, nå sove noen timer og så trene rumpa enda mer. I håp om å bli bra nok.

God natt

Anonymous poster hash: b6635...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er mest overrasket over at du er sammen med en som sier at kroppen din har forbedringspotensiale, og som i tillegg ikke har vett til å prøve å rette det opp igjen i lang tid etterpå.

Endret av gyazo
  • Liker 12
Skrevet

Eg hadde ikkje klart å vere sammen med nokon som gav meg komplekser! Komplekser klarer eg fint å lage sjøl :P Eg har kronisk utmattelse, og det siste året har eg mistet det meste av muskler, puttet på nokre kilo, fått strekkmerker, litt cellulitter på rumpa.. Eg er 175 og bruker str 36, så eg er framleis slank, men ikkje mykje stram og trent lenger. Komplekser klarer eg fint å gi meg sjølv når eg ser i speilet, så det er godt samboeren min fortsatt liker meg og synes at eg er nydelig :)

Den dustemannen du har møtt.. Kvitt deg med han!

• Liker 3
Skrevet

Jeg er mest overrasket over at du er sammen med en som sier at kroppen din har forbedringspotensiale, og som i tillegg ikke har vett til å prøve å rette det opp igjen i lang tid etterpå.

Jeg vet det kan virke som jeg er en idiot som er sammen med ham, men får å snu på flisa.. Hvorfor er han sammen med meg da?

Skrevet

Eg hadde ikkje klart å vere sammen med nokon som gav meg komplekser! Komplekser klarer eg fint å lage sjøl :P Eg har kronisk utmattelse, og det siste året har eg mistet det meste av muskler, puttet på nokre kilo, fått strekkmerker, litt cellulitter på rumpa.. Eg er 175 og bruker str 36, så eg er framleis slank, men ikkje mykje stram og trent lenger. Komplekser klarer eg fint å gi meg sjølv når eg ser i speilet, så det er godt samboeren min fortsatt liker meg og synes at eg er nydelig :)

Den dustemannen du har møtt.. Kvitt deg med han!

Takk for svaret..

Det er bare så ufattelig sårt å føle seg mindre bra nok på det viset :'(

Skrevet

Jeg vet det kan virke som jeg er en idiot som er sammen med ham, men får å snu på flisa.. Hvorfor er han sammen med meg da?

Vi får tro og håpe at han elsker deg, men for meg ville det vært en dealbreaker om en dame sa til meg at kroppen min har forbedringspotensiale.

Jeg vet veldig godt at kroppen min har forbedringspotensiale, men det er ikke noe jeg vil høre fra en flørt eller en kjæreste. Lurer på hva som får mennesker til å si noe slikt om andre. Vi ser jo hva det gjorde med deg.

• Liker 6
Skrevet

Veldig slemt sagt av han, og korttenkt. Men det høres ut som at han er veldig kroppsfiksert. Er ikke sikkert at han mente noe vondt med det, kan hende han er helt fornøyd med deg slik du er. Men at han i sine kroppsfikserte øyne alltid ser et forbedringspotensiale i alle, og dermed bare svarte ærlig hva han mente. Som sagt, veldig slemt og korttenkt av han, men han tenkte kanskje ikke lengre. Hvis han elsker deg, så må du ikke stresse med å trene så mye. Hvis du trener, kjempebra, men gjør det for din egen del. Du er helt sikkert en kjempefin jente med bra kropp uansett.

Tror ikke min kjæreste er like kroppsfiksert, men han har " perfekt" kropp og utseende også, i motsetning til meg. Jeg er helt vanlig. Og jeg er sikker på at han ser forbedringspotensiale i meg, men han sier det ikke rett ut. Han mener sikkert at jeg burde trene mer og gå litt opp i vekt på enkelte steder, hinter litt til det. Kan være fordi jeg er utrolig slapp og sliten og han vil ha meg ibedre form også da. Men siden han elsker meg, så stresser jeg faktisk ikke med den treninga. Hvis jeg trener gjør jeg det for min egen del.

Uansett, jeg har kjent på følelsen selv. Kjæresten min er liksom en skikkelig kjekkas, har høyden, kroppen, proposjonene, ansiktet og alt. Jeg føler meg mange ganger ikke bra nok. Jeg er neppe så pen som deg heller, er ikke noen guttemagnet. Men jeg har en god følelse på at han elsker meg, så derfor har jeg lært meg til å slappe mer av. Håper du også gjør det, men du bør absolutt ikke være sammen med noen som får deg til å føle deg dårligere på noen måte. Tenk litt over det :)

Anonymous poster hash: 5deb5...040

• Liker 1
Skrevet

Vi får tro og håpe at han elsker deg, men for meg ville det vært en dealbreaker om en dame sa til meg at kroppen min har forbedringspotensiale.

Jeg vet veldig godt at kroppen min har forbedringspotensiale, men det er ikke noe jeg vil høre fra en flørt eller en kjæreste. Lurer på hva som får mennesker til å si noe slikt om andre. Vi ser jo hva det gjorde med deg.

Takk for svaret:)

Klart jeg som du selv sier, vet og har visst den ikke har vært blodtrent og gud vet hva annet. Men saken er ar om jeg er sammen med noen, så synes jeg oppriktig vedkommende er flott og ville ikke sagt noe slikt. Det er ufint og direkte sårende! Jeg vil heller at personen skal hele tiden vite hvor mye den betyr for meg og gjør tilnærmest alt for at typen skal ha det godt.

Får fanken ikke sove fordi tankene kverne unødvendig mye på akkurat det her :s

Blir ekstra lei meg når det motsatte kjønn sier ting om meg som jeg så sårt trenger å høre fra min egen type. Nesten sånn at jeg trur de lyver og har kun skjulte motiver for det de sier om meg. Blir glad selvsagt, for hvem liker vel ikke komplimenter?

Før jeg traff typen min, så hadde jeg en som jeg holdt på med til og fra i over 12 år. Omstendigheter og avstand gjorde bare at vi ikke ble sammen. Enten var jeg i forhold eller så var han det, og i de periodene hadde vi ingen kontakt på det viset.

Han var inntil nylig på min facebook, og sa ifra ar han kunne ikke være venn. Det ett fett siden det er best p holde seg unna eks og etc når man er i ett forhold. Men saken var at han gadd ikke lengre å sitte på sin kant å se meg være så forbannet forelsket og samtidig skulle forbedre meg for en kar. Han sa rett ut," du er perfekt og alltid vært min drømmedame, og det vil du for alltid være! Har kjent deg siden du var 17 til nå, og sett deg da som ungvalp til den dama du er idag. Klarer bare ikke lengre å se at du forandrer deg sånn på det viset for det som opplagt er hans ønske. Har kjent deg lenge, og nok til å se at dette er helt den du jeg kjenner. Håper du skjønner det og ikke bærer noen nag for mitt valg. Ønsker deg alt godt i livet, både med og uten meg!"

Sier ikke at jeg kommer til å dumpe kjæresten for han her, men det er veldig kjedelig at som sagt min egen fine kjæreste ikke helt ser meg på samme måten. Elsker typen min og vil virkelig ikke miste han, men må vel tilslutt om det ikke endrer seg innse at jeg ikke kan miste meg selv heller.

Skrevet

Veldig slemt sagt av han, og korttenkt. Men det høres ut som at han er veldig kroppsfiksert. Er ikke sikkert at han mente noe vondt med det, kan hende han er helt fornøyd med deg slik du er. Men at han i sine kroppsfikserte øyne alltid ser et forbedringspotensiale i alle, og dermed bare svarte ærlig hva han mente. Som sagt, veldig slemt og korttenkt av han, men han tenkte kanskje ikke lengre. Hvis han elsker deg, så må du ikke stresse med å trene så mye. Hvis du trener, kjempebra, men gjør det for din egen del. Du er helt sikkert en kjempefin jente med bra kropp uansett.

Tror ikke min kjæreste er like kroppsfiksert, men han har " perfekt" kropp og utseende også, i motsetning til meg. Jeg er helt vanlig. Og jeg er sikker på at han ser forbedringspotensiale i meg, men han sier det ikke rett ut. Han mener sikkert at jeg burde trene mer og gå litt opp i vekt på enkelte steder, hinter litt til det. Kan være fordi jeg er utrolig slapp og sliten og han vil ha meg ibedre form også da. Men siden han elsker meg, så stresser jeg faktisk ikke med den treninga. Hvis jeg trener gjør jeg det for min egen del.

Uansett, jeg har kjent på følelsen selv. Kjæresten min er liksom en skikkelig kjekkas, har høyden, kroppen, proposjonene, ansiktet og alt. Jeg føler meg mange ganger ikke bra nok. Jeg er neppe så pen som deg heller, er ikke noen guttemagnet. Men jeg har en god følelse på at han elsker meg, så derfor har jeg lært meg til å slappe mer av. Håper du også gjør det, men du bør absolutt ikke være sammen med noen som får deg til å føle deg dårligere på noen måte. Tenk litt over det :)Anonymous poster hash: 5deb5...040

Heisann.

Ja han har sagt at han er veldig kroppsfiksert og ser alltid muligheter til forbedring på seg selv og andre. Men det gjelder ikke bare kroppsmessig.

Godt du har en kjæreste som vet å sette pris på deg og gjør at du føler deg slikt. Misunner deg faktisk:)

Takk for det fine svaret forresten. Setter pris på det :)

Skrevet

Takk for svaret:)

Klart jeg som du selv sier, vet og har visst den ikke har vært blodtrent og gud vet hva annet. Men saken er ar om jeg er sammen med noen, så synes jeg oppriktig vedkommende er flott og ville ikke sagt noe slikt. Det er ufint og direkte sårende! Jeg vil heller at personen skal hele tiden vite hvor mye den betyr for meg og gjør tilnærmest alt for at typen skal ha det godt.

Får fanken ikke sove fordi tankene kverne unødvendig mye på akkurat det her :s

Blir ekstra lei meg når det motsatte kjønn sier ting om meg som jeg så sårt trenger å høre fra min egen type. Nesten sånn at jeg trur de lyver og har kun skjulte motiver for det de sier om meg. Blir glad selvsagt, for hvem liker vel ikke komplimenter?

Før jeg traff typen min, så hadde jeg en som jeg holdt på med til og fra i over 12 år. Omstendigheter og avstand gjorde bare at vi ikke ble sammen. Enten var jeg i forhold eller så var han det, og i de periodene hadde vi ingen kontakt på det viset.

Han var inntil nylig på min facebook, og sa ifra ar han kunne ikke være venn. Det ett fett siden det er best p holde seg unna eks og etc når man er i ett forhold. Men saken var at han gadd ikke lengre å sitte på sin kant å se meg være så forbannet forelsket og samtidig skulle forbedre meg for en kar. Han sa rett ut," du er perfekt og alltid vært min drømmedame, og det vil du for alltid være! Har kjent deg siden du var 17 til nå, og sett deg da som ungvalp til den dama du er idag. Klarer bare ikke lengre å se at du forandrer deg sånn på det viset for det som opplagt er hans ønske. Har kjent deg lenge, og nok til å se at dette er helt den du jeg kjenner. Håper du skjønner det og ikke bærer noen nag for mitt valg. Ønsker deg alt godt i livet, både med og uten meg!"

Sier ikke at jeg kommer til å dumpe kjæresten for han her, men det er veldig kjedelig at som sagt min egen fine kjæreste ikke helt ser meg på samme måten. Elsker typen min og vil virkelig ikke miste han, men må vel tilslutt om det ikke endrer seg innse at jeg ikke kan miste meg selv heller.Anonymous poster hash: b6635...9ce

Kom på noe med han andre i den mld han sendte meg på face, og det var ar han sendte meg to sanger han mente passet godt ifra han. Det var " have you ever really loved a woman" med Bryan Adams og " right here waiting" med Richard Marx.

Avsluttet med ta vare på deg selv som sagt jenta mi og klemmer.

Skrevet

Å si til kjæresten sin at kroppen hennes er et forbedringspotensiale er omtrent det samme som å si at et hus er et oppussingsobjekt. Han sier han er kroppsfiksert og ser muligheter til forbedinger både hos seg selv og andre - og det gjelder ikke kropssmessig. Da vil jeg si at han muligens har et stort forbedringspotensiale når det gjelder relasjonellkompetanse og kunnskap om hvordan hans ytringer kan påvirke et annet menneske i negativ retning.

Du er i ferd med å miste deg selv i dette strevet med å få en "perfekt kropp". Hva er denne perfekte kroppen verdt hvis du ikke trives i den og aldri selv blir glad i den fordi du hele tiden må passe på at den er perfekt for kjæresten din.

Er dette en mann du kunne tenke deg å få barn med? Hva hvis du blir gravid og kroppen forandrer seg, hva hvis du får strekkmerker, arr etter keisersnitt, ikke fullt så stramme pupper etc. Og skal du sitte med en baby mens han trener den perfekte kroppen sin?

Jeg synes du skal tenke deg om minst to ganger om du skal fortsette i dette forholdet og miste deg selv mer og mer. Jeg tror du vil få det bedre uten denne mannen og du kan finne igjen til den kvinnen som er mer enn bra nok.

• Liker 5
Skrevet

Kjenner jo ikke dere, men min personlige meninger at hvis man elsker noen, og den personen egentlig er en 8'er på skjønnhetsskalaen, blir h*n en 10'er i dine øyne utav kjærlighet.

Anonymous poster hash: 8401a...604
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har fått meg drømmebilen, den starter bare 3 ganger i uka, men jeg elsker den over alt på jord!

Endret av Mike Waters
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har fått meg drømmebilen, den starter bare 3 ganger i uka, men jeg elsker den over alt på jord!

Da bør du trimme motoren slik at den virker 7 dager i uka - da kommer du til å elske den ennå høyere :ironi:

• Liker 1
Gjest åffårno
Skrevet

For meg er dette trakassering og nedpsyking på lik linje med å kalle noen for dumme/søppel/horete/lite verdt eller hva enn. Systematisk arbeid for å få et menneske ned, fremfor opp.

Man bruker bare estetiske begreper istedetfor, og forvarer det med "smak og behag".

Men effekten på mennesket man gjør det mot er akkurat det samme. Og han vet godt hva han gjør.

Og årsaken til at TS godtar det er jo samme årsak til at kvinner/menn blir i elendige forhold hvor man blir dratt ned; man tror man ikke fortjener mer.

Dette her blir sikkert kjempegøy for en ny og mer oppegående kjæreste å skulle forsøke (sannsynligvis uten hell) å skulle reversere over X antall år.

• Liker 3
Skrevet

Du sier han elsker deg? Da opererer han muligens med et annet "elske-deg-begrep" enn det jeg gjør.

• Liker 1
Skrevet

Da bør du trimme motoren slik at den virker 7 dager i uka - da kommer du til å elske den ennå høyere :ironi:

Eventuellt kjøpe meg en ny. Kansje til og med en som "elsker" meg tilbake ;)

• Liker 1
Skrevet

Dette her blir sikkert kjempegøy for en ny og mer oppegående kjæreste å skulle forsøke (sannsynligvis uten hell) å skulle reversere over X antall år.

Dette er et interressant poeng - jeg vet ikke hvor lang tid mange menn/kvinner bruker på å prelle av gammel rust og skitt som ligger igjen fra tidligere destruktive forhold.

Har dere ikke gjørt om å etterlate ting i den samme stand som når dere fikk den? :jolie:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at det er sårt for deg, men hva er det egentlig du vil at han skal gjøre? Lyve og si at du har perfekt kropp når han egentlig ikke mener det? Han sier du er vakker og han syns nok også at du har deilig kropp (om enn ikke perfekt), så jeg tror du må ta et valg: enten godta at han elsker deg som du er, selv om du ikke er en tier i hans øyne, eller avslutte forholdet. Han kommer ikke plutselig til å endre mening, men DU kan velge å ikke bry deg om det. Det som er viktig er at dere har det bra sammen og at dere elsker hverandre.

Anonymous poster hash: 82aad...4be

• Liker 1
Skrevet

Alle har forbedringspotensiale på alle områder. Meningsløst å henge seg opp i sånt. Hvis man mener en selv, eller for den saks skyld noen andre, være perfekt, har en et problem.

Anonymous poster hash: bb9f2...31f
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...