Gå til innhold

Bildet av topptrent 3-barnsmor setter sinnene i kok hos mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Misunnelige mødre blir visstnok rasende når de ser dette bildet av 32-årige Maria Kang med en guddommelig kropp etter å ha født 3 barn på hhv 8 mnd, 2 år og 3 år.

Maria_Kang_12367273x4.jpg

Et eksempel til etterfølgelse. Men jeg er ikke overrasket over at folk lar seg provosere over dette. Janteloven lever i beste velgående.

Fy flate hvor imponerende!!!

http://www.side2.no/trening/article3695849.ece

Anonymous poster hash: f6293...d31
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker at med barn så tett så er det ikke rart hun er veltrent, hun må jo løpe i tre forskjellige retninger til enhver tid :P

Men et mer seriøst svar; jeg har en mor og tre tanter som alle har hatt slanke kropper før og etter fødsel, uten p ha trent noe mer enn gåturer (selv etter barn nr 3) så at en person som i tillegg trener kanskje før og under graviditet og fortsetter etterpå fortsetter å ha en trent kropp etter tre barn ser jeg ikke på som noe veldig uvanlig.

Endret av RockOn
Skrevet

Du skjønner ikke at det er litt provoserende hvis man sitter der sliten på slutten av dagen, med løs hud og strekkmerker og leser "hvorfor ser ikke DU slik ut?"

Anonymous poster hash: fa49b...2ff
  • Liker 12
Skrevet

Mange misunnelige damer der ute :)

Anonymous poster hash: 792a2...3a0
  • Liker 3
Skrevet

Skjønner godt at folk reagerer. Ikke på at hun er trent, men på "What's YOUR excuse?" Det er bare usmakelig, særlig med tanke på hvor hard småbarnsperioden er. Jeg verken vil eller skal ha barn, men jeg forstår da vitterlig hvor tøft det kan være likevel! Hvordan folk prioriterer er deres sak, ærlig talt.

Anonymous poster hash: f63b8...60f
  • Liker 23
Gjest Blubberella
Skrevet

Hun har sikkert barnepike så hun kan bruke tiden til egenpleie, inkludert trening.

• Liker 6
Skrevet

Løper jo etter tre unger, da renner kiloene av ;) flink!!

• Liker 1
Gjest åffårno
Skrevet

Ikke alle har trening for utseendes skyld som viktigste prioritering i livet.

Jeg bruker gjerne endel timer på trening - men ikke for å få en sixpack å vise frem på en blogg eller i media. Skal jeg i media eller blogge så finnes det ganske mange andre ting å bruke tiden på av samfunnsinteresse.

Jeg vurderer dog å bli en jævel på kegeløvelser og dra samme photoshoot - bare relatert til høna da :fnise:

"What`s your excuse"?............................er jo faktisk mer anvendelig enn sixpack sånn sett.

• Liker 6
Skrevet

Hadde lett smelt på henne en fjerde unge :)

Anonymous poster hash: ade55...638
Skrevet

Mange misunnelige damer der ute :)

Anonymous poster hash: 792a2...3a0

Nei, jeg tror faktisk ikke at hun hadde fått de reaksjonene om hun hadde valgt en annen innfallsvinkel enn "Se her er jeg med mine tre barn og fine, stramme kropp. Hva er unnskyldningen din?" Det fremstår utrolig perspektivløst med tanke på at ikke alle har samme forutsetninger (både kroppslig, med tanke på livssituasjon/tid/forpliktelser etc.), og i tillegg virker det jo litt som hun mener at andre mennesker med andre prioriteringer liksom egentlig bør se sånn ut- hvis ikke trenger de en unnskyldning.

Det er ikke mye inspirerende og motiverende over å appellere til småbarnsmødre med en sånn tekst. Hvis målet hennes er å skape et nettverk eller en slags inspirasjon for å holde seg i form i en travel småbarnsperiode, så vil jeg si det finnes mer egnede innfallsvinkler enn både utseendefokuset (greit nok at hun vil vise frem kroppen sin, og det er en flott kropp, men helse og utseende er ikke helt det samme, da) og den smått provoserende teksten. Det bildet, og da særlig budskapet, minner mer om noen av de der superteite fitnessbildene med nedlatende tekster som enkelte mennesker poster på Facebook enn noe annet.

Flott for henne at hun har forutsetningene og viljen som sikkert skal til for å se sånn ut, men likevel.

• Liker 12
Skrevet

Det handler ikke om janteloven.

Det handler om at denne kvinnen har en "du er ikke bra nok"-holdning angående kvinner som ikke fokuserer på en fit og stram kropp.

Det er jo ikke provoserende i seg selv at hun har en godt trent kropp, men det er provoserende når hun mener at andre ikke er bra nok når de ikke klarer/ønsker å oppnå det samme.

Heldigvis går det an å drite i hva denne kvinnen mener. :)

• Liker 16
Skrevet

Så dersom man har født barn, har man ikke lov til å ha hengehud og strekkmerker? Neivel.

Så tolererende ;)

Anonymous poster hash: 0515e...a26

• Liker 2
Skrevet

Første kommentar under artikkelen det linkes til er forresten ganske beskrivende for de som tror alt handler om misunnelse, jantelov og ekstreme motsetninger, spesielt med tanke på kropp og "sunnhet". Ser vedkommende har fått nærmere femti likes.

nå må faen meg alle giddalause slutte å ta alt som ikke fremhever deres eget late selvbilde som mobbing! det er ikke mobbing å fremstå som den man er, i dette tilfelle et sunt menneske med sunne perspektiver for mat, helse og trening. Jeg blir forarget over at muffinspisende sofaslitere skal få diktere hva som skal få lov å bli sagt og publisert!

Hvis man er uenig i at dette bildet er uheldig og forstår at det kan provosere, så:

- Er man giddaslaus.

- Man har et "lat" selvbilde (?).

- Tar det å fremstå som seg selv som mobbing

- Tåler ikke sunne folk med sunne perspektiver

- Er en muffinsspisende sofasliter

- Prøver å diktere hva som skal bli sagt og publisert.

Som sagt, ikke helt ulikt den tankegangen mange selverklært "sunne" mennesker, særlig fra visse miljøer, tydeligvis har i møte med kritikk og andre måter å leve livet på. All uenighet og kritiske innspill, og andre typer livsstiler og prioriteringer, tolkes som å komme fra usunne idioter underlagt jantelov og egen utilstrekkelighet.

Hvordan er det å leve i en sånn virkelighet, man må da gå glipp av mye? Det er jo så gjennomskuelig at det er flaut, selv om jeg ser at det kan virke veldig selvvaliderende og som en effektiv måte å forholde seg til uenighet på uten å ta til seg kritikk og samtidig prøve å ta fra andre troverdigheten, da. Selv om man altså beviser at man ikke vil eller evner å få med seg poenget.

• Liker 11
Skrevet

Hun ser fantastisk ut,men teksten er usmakelig.

Anonymous poster hash: 87639...774
  • Liker 5
Skrevet

Supert for henne da. Men for min del holder det å spise relativt sunt og trene to til tre ganger i uken (som oftest bare to). ;)

Det var ikke en særlig motiverende tekst, den var arrogant og bedrevitende.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg mener hun har ett poeng. Mange jeg har møtt bruker graviditet, fødsel og barn som en hvilepute for å komme seg ut å trene. Tror ikke hun mener at du skal se ut som du er 20 år, men at du kan bli den beste versjonen av deg selv, selv med små barn. Det er snakk om prioriteringer.

Jeg er så uheldig å ha fått delte magemuskler (og noe navlebrokk) etter graviditet nr 1. Dette ble aldri noe bra. Kanskje jeg er heldig og det kommer seg etter nr 2. Mest sannsynlig ikke... Men det blir likevel for dumt om jeg skal gå rundt å si at "jeg trenger ikke trene fordi jeg vil aldri få helt flat mage igjen", og bruke det som en unnskyldning. Jeg kan jo LETT ta knebøy, markløft, springe, jogge, løfte vekter m.m., og ha en sunn og fin kropp fordi om magen ikke er paddeflat. Jeg har også MANGE strekkmerker, men disse har jo nesten bleknet, og viser ikke særlig.

Man trenger ikke se ut som en supermodell etter å ha fått barn. Men å holde seg i bevegelse (og få en sprekere kropp pga det) er uansett bra for både kropp og sjel.

Jeg applauderer denne damen! Hun får til en diskusjon om temaet, og det mener jeg er viktig. Å ha fått barn betyr ikke at man har en unnskyldning til å ikke prøve å være fysisk aktiv minst de 30 min helsedirektoratet anbefaler pr dag. Gjør man det vil man automatisk få resultater.

(Men JA, det er mye fokus på vektnedgang og superkropp etter fødsel. Med fitnessmødre som stiller i konkurranse 4 mnd etter fødsel. Dette er noe helt annet enn hva hun dama her prøver å formidle mener jeg å forstå...)

Endret av Charlie28
  • Liker 4
Skrevet

Eneste jeg lurer på er om hun har et treningsrom hjemme, eller om hun trener på et treningssenter, for hvor i alle dager har hun ungene hvis hun drar på treningssenter? Hvis mannen ikke er tilstede eller trener selv?

Skrevet

Forstår bare ikke hva denne kvinnen vil frem til. Min unnskyldning for ikke å ha topptrent kropp? Vel , det kan du få : Jeg prioterer det ikke. Trenger det ikke. Jeg har en frisk kropp , en aktiv hverdag , normalt bra kosthold , magen er passe slank , passe myk , jeg driter en lang masj i treningssentre og lavkarbo , jeg nyter livet , barna mine , sjokolade , vin , fjellturer og sofaliv i skjønn forening. om jeg blir provosert? JA! På en kvinne som smilende forteller hva som bør være idealet for en småbarnsmor. Håper ho bruker like mye tid på barna sine som ho bruker på trening og utseende sitt. Misunnelig? Langt ifra!!! Jeg er priviligert med en selvfølelse som ikke er avhengig av en sixpack og likes på face på hvordan jeg tar meg ut.

• Liker 5
Skrevet

Istedet for å rakke ned på henne, kan dere ikke istedet ramse opp hva som er unnskyldningene deres?

Anonymous poster hash: 735ff...d04
Gjest åffårno
Skrevet

Jeg mener hun har ett poeng. Mange jeg har møtt bruker graviditet, fødsel og barn som en hvilepute for å komme seg ut å trene. Tror ikke hun mener at du skal se ut som du er 20 år, men at du kan bli den beste versjonen av deg selv, selv med små barn. Det er snakk om prioriteringer.

Jeg er så uheldig å ha fått delte magemuskler (og noe navlebrokk) etter graviditet nr 1. Dette ble aldri noe bra. Kanskje jeg er heldig og det kommer seg etter nr 2. Mest sannsynlig ikke... Men det blir likevel for dumt om jeg skal gå rundt å si at "jeg trenger ikke trene fordi jeg vil aldri få helt flat mage igjen", og bruke det som en unnskyldning. Jeg kan jo LETT ta knebøy, markløft, springe, jogge, løfte vekter m.m., og ha en sunn og fin kropp fordi om magen ikke er paddeflat. Jeg har også MANGE strekkmerker, men disse har jo nesten bleknet, og viser ikke særlig.

Man trenger ikke se ut som en supermodell etter å ha fått barn. Men å holde seg i bevegelse (og få en sprekere kropp pga det) er uansett bra for både kropp og sjel.

Jeg applauderer denne damen! Hun får til en diskusjon om temaet, og det mener jeg er viktig. Å ha fått barn betyr ikke at man har en unnskyldning til å ikke prøve å være fysisk aktiv minst de 30 min helsedirektoratet anbefaler pr dag. Gjør man det vil man automatisk få resultater.

(Men JA, det er mye fokus på vektnedgang og superkropp etter fødsel. Med fitnessmødre som stiller i konkurranse 4 mnd etter fødsel. Dette er noe helt annet enn hva hun dama her prøver å formidle mener jeg å forstå...)

Applaudere hva da?

Hun fremhever ikke helseidealer - men estetiske idealer.

Hva har helsedepartementet med det å gjøre?

Noe mer platt enn å henvise til utseende og estetiske idealer som den beste versjonen av deg selv" er jo så grunnleggende trist og perspektivløst at jeg har knapt ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...