Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #1 Skrevet 11. juni 2002 Er invitert i et bryllup der brudeparet bare ønsker seg penger(gavekort)i gave. Synes selv dette er litt spesielt. For det første blir det jo veldig synlig hvor mye man gir i gave. For det andre har man jo lyst til å gi noe litt mer personlig. Det er jo hyggelig hvis man finner en gave som man synes passer til brudeparet, og ikke bare kommer med en pengeseddel. Er det bare jeg som reagerer på dette? Hva ville andre gjort? Ville dere gitt penger?
Gjest svenskbrud Skrevet 11. juni 2002 #2 Skrevet 11. juni 2002 Nuförtiden är det många som önskar sig pengar eller presentkort i bröllopsgåva. Det är inget fel med det. Om jag fick en inbjudan där det stod att istället för presenter önskar vi få presentkort / pengar så skulle jag ge ett presentkort från önskad butik på ca 2-300 kr, det är en summa som man inte behöver "skämmas" över, inte förliten / inte förstor. Om du vill ge en personlig gåva så är det inte fel det heller, köp ett presentkort på en mindre summa och lägg resten av pengarna som du tänkt spendera på en present, så får de både och. Lycka till! Som de vise säger; hur man än vrider sig, har man rumpan bak.
Augustbrud02 Skrevet 12. juni 2002 #3 Skrevet 12. juni 2002 Hvis de virkelig ønsker seg penger synes jeg du skal gi penger. Vi ønsker oss også det, nettopp fordi vi ikke helt vet hva vi skal ønske oss. Vi har selvsagt laget en ordentlig ønskeliste ved siden av, men penger er alltid kjekt å få. Da kan vi i ettertid kjøpe oss det vi trenger og ikke få en hel masse vi ikke trenger nå. Men jeg skjønner at folk ikke synes det er noe særlig å gi penger også. Jeg har full forståelse for det. Så hvis du velger å gå bort fre penger, bør du kjøpe noe annet de virkelig ønsker seg eller noe helt spesielt og personlig. Synes jeg da!
Angelina Skrevet 12. juni 2002 #4 Skrevet 12. juni 2002 Jeg gir av prinsipp aldri penger i gave, men dersom de ikke har noen andre önsker enn det, ville jeg gitt noe veldig personlig. Gjerne noe jeg hadde laget selv, slik at verdien ikke på noen måte kan måles i penger. Har i flere bryllup laget veldig personlige dikt til brudeparet, printet ut på vakkert papir og innrammet i en flott ramme. Synes også det blir veldig synlig verdi når man gir penger, og jeg har ikke alltid hatt så mye å rutte med, så dette har värt en grei lösning i disse tilfellene. Angelina
Tusenfryd Skrevet 12. juni 2002 #5 Skrevet 12. juni 2002 Jeg gir heller aldri penger i gave. Ikke til konfirmasjoner heller. Ikke til bursdager, hvis det ikke er noe helt spesielt jeg gir til. Diffuse pengegave-ønsker "fordi man ikke vet hva man ønsker seg" synes jeg er litt ufint. Har man alt, kan man gi penger til et veldedig formål i hvert fall. Vi hadde også "alt" - men ønsket oss likevel sølv og servise, kunstglass etc. Om derimot brudeparet har spleiselag - ja, da er det noe annet, for da betaler man for kuverten og det blir en gave i seg selv og da punger jeg gjerne ut. 12
Gjest Solskinn Skrevet 12. juni 2002 #6 Skrevet 12. juni 2002 En liten avstikker fra temaet, men ett godt tips. Jeg leste en gang om ett brudepar som önsket seg penger til bryllupsreise i steden for gaver. For at gjestene ikke skulle föle press til å gi mye penger satte de opp en konto i en av forloverenes navn. Alle som ville gi penger satte inn penger på den og navnet ble registert. På dagen fikk de kontoen og ett kort med navnene til de som hadde "värt med" på gaven. På den måten kan alle gi det som passer deres lommebok og etter hvilket forhold de har til brudeparet og de nygifte får den beste gaven de kan önske seg: en velfortjent ferie!
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #7 Skrevet 12. juni 2002 Vårt hovedønske er penger og gavekort, fordi det er diverse møbler vi kunne tenke oss som vi ikke har råd til, vi har lyst å reise et sted, etc. Synes det er helt greit å ønske seg penger og gavekort jeg, istedefor masse ting man egentlig ikke ønsker seg, men bare føler seg presset til å komme opp med for å "tenke på giveren". 12
Olympia Skrevet 12. juni 2002 #8 Skrevet 12. juni 2002 Vi ønsker oss hovedsaklig penger i gave.Simpelthen fordi vi trenger en del ting som vi må kjøpe selv (som f.eks nye madrasser,oppvaskmaskin). Jeg har absolutt ikke sansen for å ønske seg noe bare for å ønske seg noe.Med det resultat at man får et hav av ting man egentlig ikke trenger eller vil ha.Da er det mye bedre at man ønsker seg penger så man kan kjøpe noe man virkelig trenger.Eventuelt ønske seg gavekort.12
CEL. Skrevet 12. juni 2002 #9 Skrevet 12. juni 2002 Vi ønsker oss også først og fremst penger i gave. Det er fordi vi ønsker å kjøpe oss nye møbler etc. Jeg har fått litt tilbakemeldinger på at det er ikke så mange som kommer til å gi penger. De fleste ønsker å gi noe. Dette er jo opp til gjestene, men for oss passer penger best.12
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #10 Skrevet 12. juni 2002 Synes ideen med å opprette en konto ikke var så dum. Vil nok tro at flere føler ubehag ved at det skal være så tydelig hvor mye de forskjellige gjestene har gitt i gave. Synes også det er spennende i bryllup å se hva folk har funnet på i gave til brudeparet. Denne spenningen blir jo helt borte hvis det bare ligger en bunke sedler der. En ting er å ønske seg penger fra foreldre eller annen nær familie. Jeg ville aldri bedt vennene mine gi med penger til bryllupet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå