Gå til innhold

Er dette en spiseforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med maten. Det går i berg og dal baner. Jeg kan ha gode perioder på flere mnd der jeg holder kaloriinntaket jevnt eller så går jeg på lavkarbo. Spiser godt og sunt, gjerne 5-6 ganger pr dag. Dette sliter meg ut, selv om jeg fungere bedre, så sliter det meg ut psykisk fordi det er en evig kamp mot søtsug og fet junkfood.

Jeg kan holde meg til disse "diettene" i måndesvis, men plutselig sprekker jeg. Da frotser jeg alt mulig rart, sikkert flere tusen kalorier pr dag, men da gjerne fordelt på kun to måltider. Disse utskeielsene varer gjerne en mnd. SÅ kommer panikken, angsten og den lille motivasjonen til å spise sunt og godt, og da går jeg over i en periode på en til to mnd med utrolig lite mat. Jeg kan spise kanskje to måltider pr uke, og ellers leve på riskaker og vann. Skikkelig sultediett for å pine meg ned i vekt. Jeg går gjerne ned 7-8 kg på disse måndene. Så kommer lysten til å starte med sunt kosthold igjen.

Slik har jeg vært i snart to år nå. Og akkurat nå er jeg i frotsefasen min. Jeg sitter bare å venter på at jeg skal se meg i speilet å se hvor stor jeg er blitt, for så gå over til å sulte meg igjen.. Hvordan klare å bryte ut av dette mønsteret? Det er utrolig slitsomt.

Det går sånn her: Sunt og godt kosthold -> sprekk -> sulte seg -> sunt og godt kosthold osv osv osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp,jeg har det ganske likt. Det er jeg som står bak tråden om binge eating. Det er ett helvete og det ER en spiseforstyrrelse, så skaff profesjonell hjelp.

Anonymous poster hash: ec3e3...373
Skrevet

Hos meg varer det sunne ofte bare i ukedagene, så skeier jeg ut noe enormt i helgene, så mye at jeg legger på meg flere kg. Så sulter jeg meg for å gå ned til det jeg var før helgen, and here it goes again!

Har også svart i bingetråden. Jeg sliter veldig med dette

Anonymous poster hash: cfa59...9f6
Skrevet

Hos meg varer det sunne ofte bare i ukedagene, så skeier jeg ut noe enormt i helgene, så mye at jeg legger på meg flere kg. Så sulter jeg meg for å gå ned til det jeg var før helgen, and here it goes again!

Har også svart i bingetråden. Jeg sliter veldig med dette

Hvis det er en trøst så er de fleste kiloene bare vannvekt. du må spise 7000 kalorier for mye for å gå opp 1 kilo fett.

Skrevet

Hvis det er en trøst så er de fleste kiloene bare vannvekt. du må spise 7000 kalorier for mye for å gå opp 1 kilo fett.

Ja men jeg må jo sultefore meg for å oppnå samme vekt etter ei uke. Er så slitsomt å ha det slik

Skrevet

Ja men jeg må jo sultefore meg for å oppnå samme vekt etter ei uke. Er så slitsomt å ha det slik

Ja jeg vet, det er ufattelig plagsomt. Jeg faster nå og har snart ikke spist på 24 timer. Da gjenstår det enda ett døgn med fasting også kan jeg unne meg mat på lørdag. Skal ikke spise is eller sjokolade så jeg fråtser, men vanlig mat..håper jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...