AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Hadde/har du hjulpet datteren din med å sette inn en tampong for første gang? Dersom hun selv ønsket hjelp til det, og ikke var flau.. Blir det rart, eller synes dere det er normalt? Anonymous poster hash: 07cad...3a6
Pinto2013 Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Er det ikke bedre om du forklarer henne, og lar henne prøve seg frem selv? Hvis du forklarer henne godt, hva er det verste som kan skje? 18
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Rart.. Anonymous poster hash: 1262f...b5c 37
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Det blir for rart, ville ikke gjort det. Selv om hun selv ønsker hjelp til det, kan det fort bli en bismak av det etterpå, der man synes det ble ekkelt. Du kan da hjelpe henne på andre måter enn å direkte stappe den inn i henne selv? Hva skjedde med å forklare ting muntlig? Eventuelt da en tampong og late som du gjør det hos deg selv (med buksen på selvfølgelig). Da kan du vise stilling, hvordan du holder den med hånden osv. Hvor mange år er forresten denne jenta? Høres ut som hun er mer type 10-11 år, enn en 15-åring. Stemmer det? Anonymous poster hash: 451ff...d1c 3
Gjest Keikolina Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Er jo med bruksanvisning. Finner nok riktig høl bare hun klundrer nok.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Nei det blir bare for rart. Anonymous poster hash: a9b20...8a5 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 La henne gjøre det selv. Om hun ønsker en forklaring kan du gi henne det. Alle andre har klart å finne ut av dette selv, hvorfor skal ikke hun klare det på egenhånd? Man pleier å søke på nettet, spørre helsepersonell eller venninner. Om jeg hadde bedt moren min stappe en tampong inn i skjeden da jeg var 15 år ville jeg blitt traumatisert... Anonymous poster hash: 78a02...bae 10
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Hadde/har du hjulpet datteren din med å sette inn en tampong for første gang? Dersom hun selv ønsket hjelp til det, og ikke var flau.. Blir det rart, eller synes dere det er normalt?Anonymous poster hash: 07cad...3a6 Jeg syns dette blir rart. Det er bruksanvisning, og om dere begge synes det er uflaut så kan du, som nevnt over, vise beste stilling (med klær på) og forklare at man bør dytte enda godt lenger opp enn man tror er nok, for ellers er det ubehagelig da den ikke sitter på rett sted. Viktig også å forklare om hygiene både ved innsetting og uttaging/kast og at det ikke alltid er så godt å bruke tampong i starten av det menstruerende liv :-P Men å faktisk sette inn, på meg eller henne, nei, det blir ekkelt.Anonymous poster hash: dab98...7ae 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Det er jo bare å stappe en tampong opp i fitta. Skjønner ikke at det skal behøves en demonstrasjon for det. Hold en åpen dialog og svar de spørsmål hun måtte ha, så går det nok fint. Anonymous poster hash: c1220...718
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Blir ikke det litt rart, tenker jeg...? Forklar, og vis henne bruksanvisningen du Anonymous poster hash: 90c89...296
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 TS her. Ja hun er bare 10 år, og driver med svømming. Dette er eneste grunnen til at jeg vil la henne bruke det. Ekkel situasjon for meg som mamma også, hun er ikke flau, men jeg ble helt satt ut. Hun er så ung at jeg tror hun ikke vet hva hun spør om. Skal forklare henne på meg selv, som foreslått, med klær på! Kommer til å være streng på at hun kun får bruke tampong når hun er på svømming, er redd hun glemmer av den. Anonymous poster hash: 07cad...3a6 10
Avalon Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Det er jo bruksanvisning med... du kan jo evt. tipse henne om at det er lurt å prøve å gjøre det i forskjellige stillinger. Og hvis hun ikke vet hvor den skal inn, finn et speil til henne så kan hun finne det selv. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Blir det kluss og hun ikke skjønner det, så får hun evt droppe svømmingen. Jeg er klar over at mange får mensen tidlig, men 10 år og tampongbruk.. Det var tidlig. Anonymous poster hash: 2b2ed...d68 2
minister-mio Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 Hadde det vært aktuelt med 6 svømmefrie dager i måneden? Tror jeg ville gått for det iallefall 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #16 Skrevet 17. oktober 2013 tampax ! de er kjempe enkle og "skyte" inn på riktig plass. de er kansje litt "skumle" siden de er så lange. men de er bare lange for at det er sånn plast greie rundt så mn kan skyte den inn. og de kan du bare ta ut av pakken og vise hvordan det fungerer. http://farm4.staticflickr.com/3125/2557915855_a57fc47c07_o.jpg Anonymous poster hash: 49b1d...da2 12
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #17 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har aldri brukt tampong, og jeg er 30 år. Men jeg skjønner poenget når det er snakk om svømming. Det er bruksanvisning med. Bilder? Tampax ser jo greit ut Anonymous poster hash: cd4d2...937
Lila Skrevet 17. oktober 2013 #20 Skrevet 17. oktober 2013 NEI! Forklar det heller godt. De fleste pleier å få det til uten problemer - man kjenner jo fort hvis den ligger feil/ikke er langt nok inni. Du kan heller hjelpe med å minne henne på å skifte/ta den ut etter svømming. Hvis hun ikke får det til ville jeg heller droppet svømmingen de dagene det er snakk om. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå