Gå til innhold

Fungerer ansiktsmasker?

Gjest s@nd

Anbefalte innlegg

Jeg bruker av og til, ikke ofte, å bruke ansiktsmasker. Jeg liker følelsen av det på, huden blir litt myk etterpå, men ellers merker jeg ikke noe store forandringer. Har prøvd flere typer. Liker den som varmes opp i ansiktet, kun pga. varmen egentlig, hehe! Tror det er en ansiktsmaske for stress, eller noe. Husker ikke hva det sto på pakken.

Fungerer ansiktsmasker som selges på kiosker og dagligvarebutikker eller er det bare lureri? Merker du forskjell i huden din? Hjelper det mot porer f.eks..?

Endret av s@nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer kanskje ann på hvilke masker man bruker ?

Jeg slet med uren og tørr hud tidligere og fikk etterhvert medisin mot uren hud, sluttet samtidig med alt av renser, masker og "dill dall" og har stortsett super hud nå lenge etter at jeg sluttet på medisinen. Jeg innbiller meg i alle fall at all vasking, rensing og masker bare gjorde vondt verre.

Anonymous poster hash: 15959...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hud trenger ansiktsmasker jevnlig for å holde seg pen. Jeg renser morgen/kveld, og tar full rutine med skrubb og masker 1 gang pr uke (2 hvis det er mens-tid, da jeg ofte reagerer hormonelt med utbrudd).

Men om det fungerer eller ikke kommer vel ann på utgangspunktet og hvilke typer ansiktsprodukter man bruker vil jeg tro. Før når jeg var yngre trengte jeg ingenting for å ha fin hud, men nå så reagerer jeg med en gang hvis jeg ikke følger en fast rutine med gode produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige masker, som f.eks fra MD, fungerer. Det som selges i dagligvare er bare tull.

Anonymous poster hash: 1094e...b85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige masker, som f.eks fra MD, fungerer. Det som selges i dagligvare er bare tull.

Ikke nødvendigvis. Jeg elsker ansiktsmaskene fra HM, de koster bare 20 kr men jeg får en helt fantastisk glød i ansiktet av disse, spesielt den med sjokolade :)

Anonymous poster hash: c74b3...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Jeg elsker ansiktsmaskene fra HM, de koster bare 20 kr men jeg får en helt fantastisk glød i ansiktet av disse, spesielt den med sjokolade :)

heldig du er :)

Jeg må bruke en del penger på hudpleie. Reagerer på så og si alt som er i en "normal" (les:billig) prisklasse. Tror kanskje noen av de billigere typene har visse ingredienser i seg som huden min reagerer på. Har veldig sensitiv hud da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det snakk om de fungerer, altså gjør noe med hudtilstanden, ikke om de gir glød en halv dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Om en maske fungerer avhenger av ingrediensene og om de faktisk er i stand til å forebygge og rette opp i diverse hudtilstander. Om det bare er billige fyllemidler som utgjør mesteparten av maska er det ikke rart den ikke fungerer...

De fleste trenger to forskjellige masker i skapet sitt: en rensende og fornyende, og en fuktmaske. Hvis man har helt ren hud som er over acnestadiet kan man fint bare ha fuktmaske i skapet sitt, men om man får kviser og litt gusten hud av og til er det greit med en pick me up :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...