Gå til innhold

Er Svartedauden Fasinerende ?

Anbefalte innlegg

Gjest Oliwer Twist
Skrevet

er det noen her som synnes svartedauden er fasinerende ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Mener du som medisinsk fenomen eller følgende det fikk for Europa? Eller begge deler?

Gjest Oliwer Twist
Skrevet

jeg mener om følgene det fikk i Europa og sim Medisinisk fenomen

Gjest Oliwer Twist
Skrevet

sim skal være som.-..trykka på feil bokstav

Gjest Myumi
Skrevet

Karsten Alnæs skriver godt og informativt om Svartedauden i Historien om Europa, du finner også endel om pesten i Norge i Historien om Norge av samme forfatter.

Jeg synes vel Svartedauden er mer tragisk enn facinerende.

Gjest lmari
Skrevet

Hvis man er opptatt av hvordan samfunnet har utviklet seg gjennom historien, så er det jo fascinerende, da.

Feks ble den norske adelen helt utryddet under Svartedauen, mens den svenske overlevde. Derfor har svenskene fremdeles grever og sånt, mens vi ikke har det...

Gjest LoisLane
Skrevet

Vi skjønner deg likevel, Kong Oliver Twist.

Svartedauden er selvfølgelig svært fascinerende! Tenk deg at minst halvparten av alle du kjente døde - venner, slektninger, barn, foreldre. Samfunnsmessig er det interessant, og vi kan bare gjette oss til hvilket traume dette må ha vært for alle de gjenlevende.

Gjest Oliwer Twist
Skrevet

hvorfor kaller du meg Kong Oliwer Twist ?

men nå hvar norge det land som ble rammest harest av Svartedauden

Gjest LoisLane
Skrevet

Fordi skrivestilen din ligner påfallende på en viss King James som opptrer her inne. Men jeg tok sikkert feil.

Svartedauden kom til Norge i 1349, og herjet vel som verst et års tid etter det.

Gjest Oliwer Twist
Skrevet

ja jeg hvet når svartedauden kom til Norge

og den kom til Svatehavet i 1345 og til Italia i 1348 vist jeg ikke husker feil

men du tok ikke feil ..jeg er King James..men jeg tok bare et aent navn nå har 3 navn jeg bruker men samme det

Gjest Myumi
Skrevet
ja jeg hvet når svartedauden kom til Norge

og den kom til Svatehavet i 1345 og til Italia i 1348 vist jeg ikke husker feil

men du tok ikke feil ..jeg er King James..men jeg tok bare et aent navn nå har 3 navn jeg bruker men samme det

Velg ett og registrer deg!

Gjest Oliwer Twist
Skrevet

jeg bruker egentlig bare King James..det hvar bare nå jeg brukte et aent.

men jeg må rette en feil...det hvar i 1347 dem kom til svartehavet og til Konstantinopel og 1348 til Italia før den i våren 1352 forsvant i Russland.

nei jeg gidder ikke registere meg

det er rart og tenke på på 5 år ble husker jeg ikke feil 40 millioner europere drept tar jeg ikke feil så ville ca 500 millioner europere bli drept vist den kom i dag for det er enå ikke sikkert vi har noe som kan stoppe den..noen sier vi har noen sier ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...