Gå til innhold

Vilket Land

Anbefalte innlegg

Gjest King James
Skrevet

Hvilket land av Frankrike og Tyskland ville dere helst bod i ?

jeg hadde velgt Tyskland

Diplomati er en kollektiv undervisning i frykt

Aleander Von Humboldz

Videoannonse
Annonse
Gjest lmari
Skrevet

Frankrike. Har liksom aldri hatt helt sansen for Tyskland, jeg. Og tysk bringer fram dårlige minner fra ungdomsskolen, og en helt grusom skriftlig eksamen i tysk i 2. klasse på videregående...

Gjest Madley
Skrevet

Frankrike.

Hvorfor spør du?

Gjest 1111
Skrevet

Frankrike.

Ville bodd i Paris - en nyyydelig by

Skrevet

Jeg ville selvsagt valgt Frankrike (er halvt fransk, med familie i en nydelig liten by i Provence). :)

Gjest Myumi
Skrevet

Frankrike- det ville også vært det enkleste for meg siden jeg snakker språket.

Gjest King James
Skrevet

Provence der har jeg vært..et utrolig fint sted

Gjest LoisLane
Skrevet

Har ikke vært noen av stedene, men har et ønske om å komme til Frankrike.

Skrevet

Frankrike. Fordi fransk er finere enn tysk i mine ører, og fordi ostene er bedre.

Amarone

Skrevet

Tyskland, forde fransk er det STYGGESTE språket som finnes. Har ikke engang lyst til å reise på ferie til frankrike..

Gjest Catwoman
Skrevet

Kan jeg velge Spania i stede?

Liker ikke Frankrike, Tyskland er greit nok, men ville aldri bodd der.

Gjest King James
Skrevet

nei du kan ikke velge spania

Gjest Frankrike :-)
Skrevet

Frankrike, pga. kulturen: vin, baguetter, musikk, kultur, bevaring av hager og offentlig utsmykninger, satsningen på skjønnhet i det offentlige rom, det vakre språket som lyder som musikk og på grunn av mangfoldet og den herlige franskheten ispedd den herlige franske arrogansen: den er kul: man smiler ikke på gaten i Paris uten en god grunn: smile kan du gjøre hjemme:-) hehe...urbane Paris er best.

Tyskland klinger dårlig i mine ører. Språket er hardt, akkurat som norsk. Dessuten har de ryktet fra Hitler i ennå..historien er grå. Vinene er ikke gode heller. Dessuten har de tyske mennene jeg har kjent levd opp til ryktet om tyskerne: regelbundne og kjedelig korrekte. Lite oppfinnsomme elskere er de også, visstnok. Det hersker en slags aura av gråhet over tyskerne. Og de er kjent for bobilene med medbragt mat fra Tyskland.

Hvor er sjarmen?

Gjest King James
Skrevet

den Tyske Sjarm er der.Du må bare lete

Frankrikes Historie er også grå---jeg kan neven Napoleon 4 Revolusjoner

100 år krig med England...Den Spanske Tronefølger krig startet av Kong Ludwig 14 eller 16 husker ikke vilken.

og vi har okopasjonen av Algeri og andre Franske Kolonier.

så vist du tror Frankrikes historie er lys og behagelig beklager jeg og måtte skuffe deg den er nok like grå som Tysklands.

Men i nyere tid er Tyskland sin historie grå man har jo 1 og 2 verdenskrig.Nå vil alti Hitler være en del av Tysklands historie som Nazimen og det er bra man skal ikke glemme det grussome de gjorde.

man skal ikke glemme.

men selfølgeig mye grå historie i Tyskland

Man har jo f.eks

1 og 2 Verdenskirg

Den Prøyssiek-Danske Kirg

Den Prøyssike-Østerriske Kirg OSV.

ser man igjenom hele den lange Historie til Frankrike og Tyskland så finner jeg flere grå zoner i Frankrikes eldgammle histore en oss Tysklands ( Prøyssens ) Eldgammle historie....

men en ting er sikkert det er nok bra at Tyskland og Frankrike har sluttet og Krige

jeg må ærlig si at jeg kan ikke fordra det franske språk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei King James!

Når jeg overfor her henviste til min elsk for Frankrike, var det ikke fordi jeg ikke visst om historien og alle krigene/koloniene. Du forstår, det er ikke antall kriger og hærskaps-førere som er viktig for meg: det er MÅTEN man kriger på :wink:

Jeg er sikker på at franskmennene la opp sine strategier og drepte andre på en langt mer elegant måte enn tyskerne. Bare se på "Allo, allo": Det ER faktisk en viss KULTURELL forskjell i tankemåtene til General herr Flick og denne Helga, fremfor de franske. Det er ikke det at noen vil stjele Madonnaen med the big boobes, det er måten de gjør det på :ler:

Det er bra noen liker Tyskland: jeg har hørt fra Jan Otto Johansen at man må visst lete etter tyskernes sjarm, så finner man den. Jeg har forsøkt altfor lenge med det, så tiden er inne for å gi opp!

Skrevet

Måtte blitt Tyskland siden det er et mye bedre musikkmiljø der. Frankrike har vel egentlig ikke noe musikkscene og vise til i det hele tatt.

Tysk er et fint språk det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...