Rekeskall Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg og samboer har lenge hatt lyst på katt, men har bare ikke kommet lenger enn tanken. I går var jeg hos noen med to leveringsklare kattunger. Hvis ingen vil ha disse blir de tatt. Jeg og samboer vil ha en av disse, men det er noen ting jeg tenker på. Kattungene bor ute. Den eventuelle kattungen vil da bo inne i en leilighet inntil retningssans er utviklet og til den er sterilisert. Vil den da vantrives? I og med at den bor ute nå. Og den vil være alene i mange timer mens vi er på jobb. Ville det vært bedre å tatt begge kattungene? Sånn at de fikk selskap. Samboer vil bare ha en katt, men kan kanskje klare å overtale han.. Vil bare det beste for disse nydelige skapningene
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Ene katten min var født ute, men var inne fra vi fikk henne til hun ble gammel nok, og det var aldri noe problem. Så små kattunger vil helst være sammen med noen, og når de tas fra moren vil de knytte seg til menneskene på nytt sted. To katter er lettere enn en, så jeg hadde absolutt tatt begge hvis det var mulig. En kattunge krever mye aktivisering, har man to vil de underholde hverandre. Også når de er voksne vil de ha utbytte av selskap, spesielt når de er alene hjemme. Anonymous poster hash: 5ef20...75e
fruBeist Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Er det snakk om løskatter siden de bor ute? Yngste katten vår var løskatt. Da vi tok han inn var han omtrent tre måneder (aldersanslag fra dyrlegen) De første dagene gjemte han seg stort sett under sofaen. Kom fram for mat når han følte det trygt. Dokassen var instinktivt uten at vi introduserte den for han, han fant den selv etter én bajs på gulvet. Det var ikke mange dagene egentlig før han virket relativt trygg. Nå må det sies at vi har to veldig trygge katter fra før. Uten de hadde ikke minsten blitt like trygg. Han var dog relativt slem med den mellomste fram til han ble kastrert og fikk være ute igjen. Mitt tips er to katter. Men setter samboeren din seg på bakbeina og sier en eller ingen så gå for en og vær flink til å aktivisere den.
Rekeskall Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2013 Er det snakk om løskatter siden de bor ute? Yngste katten vår var løskatt. Da vi tok han inn var han omtrent tre måneder (aldersanslag fra dyrlegen) De første dagene gjemte han seg stort sett under sofaen. Kom fram for mat når han følte det trygt. Dokassen var instinktivt uten at vi introduserte den for han, han fant den selv etter én bajs på gulvet. Det var ikke mange dagene egentlig før han virket relativt trygg. Nå må det sies at vi har to veldig trygge katter fra før. Uten de hadde ikke minsten blitt like trygg. Han var dog relativt slem med den mellomste fram til han ble kastrert og fikk være ute igjen. Mitt tips er to katter. Men setter samboeren din seg på bakbeina og sier en eller ingen så gå for en og vær flink til å aktivisere den. Det er noen som eier de, men de bor ute (gård) . Tror de er rundt tre måneder. Ja, ser at det er best med to stykker. Hvertfall når vi er borte. Får se hva som skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå