Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går sykmeldte legen meg fullt for fire uker, men jeg føler meg ikke sååå dårlig.... På den andre siden er det jo deilig med fri. Spesielt med småbarn. Hva ville dere gjort? Bedt legen om en sykemelding med en annen prosent eller ville dere nytt de fire ukene dere fikk fri?

Anonymous poster hash: 0ee45...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du gå fra så ille at legen finner 4 uker passende til å kunne nyte det som fridager over natten?

Anonymous poster hash: 5a23e...094
  • Liker 1
Gjest åffårno
Skrevet

Hva har du kommunisert til legen da?

Ingen leger skal sykemelde når man ikke faktisk trenger det. Og føler man sykemeldingsperioden er som å ha fri/ferie, så trenger man det ikke.

Dette må jo være trolleinnlegg?

Jeg ville jobbet fulltid, da sykemelding er siste utvei fordi man ikke klarer noe annet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville bedt om en sykemelding som var tilpasset mitt behov (dersom det var der). Jeg opplever at legen (min) er rask til å gi sykemelding til gravide. Jeg måtte selv be om 50 når legen ønsket 100, og jobbet vel ca 80 i en ekstremt intens periode i starten av svangerskapet. Fra ca 200%, og var ekstremt sliten i tillegg til plagsomme graviditetssymptomer, så det var sikkert fornuftig.

Det er vanskelig for oss å si om du er typen til å snakke problemene dine opp eller ned, og om du er typen som trenger hjelp til å ta hensyn til deg selv eller ikke. Det er også vanskelig for oss (og kanskje deg?) å vite om du føler deg bra fordi du ikke jobber, eller om du føler deg bra selv om du jobber. Evt om du trenger en gradert sykemelding for å både fungere hjemme og på jobb.

Min erfaring er for øvrig at å ha en gradert sykemelding for å kunne regulere arbeidsbelastningen selv innenfor denne ikke funker så bra.. Det ender (for min del) med for mye jobb fordi man lett pusher grensene. Bare litt til, bare litt til. Da var det bedre å holde seg til prosenten.

Men hvis du virkelig føler det som du skriver i hovedinnlegget kan det kanskje være at du hadde klart deg med en mindre sykemelding?

Endret av siebaeo
Skrevet

I går sykmeldte legen meg fullt for fire uker, men jeg føler meg ikke sååå dårlig.... På den andre siden er det jo deilig med fri. Spesielt med småbarn. Hva ville dere gjort? Bedt legen om en sykemelding med en annen prosent eller ville dere nytt de fire ukene dere fikk fri?

Anonymous poster hash: 0ee45...0d7

Du spør hva vi ville gjort...

Vært tydelig i kommunikasjonen med legen. Hvis jeg ikke føler meg "sååå dårlig", ville jeg selvfølgelig sagt i fra. Hadde legen fremdeles vurdert 100% sykemelding, hadde jeg tenkt at da er det en grunn.

Sa du ingenting om at det du skriver her?

Anonymous poster hash: cf27b...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...