AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg lurer på noe. Jeg er TS i den tråden om bursdagsfest, og det å være gjerrig. Jeg bare lurte på hva folk mener om det å inviterer noen over. Hvis du inviterer venner du ikke ser så ofte over, og dere skal kose dere sammen en kveld med film eller spill eller noe. Tilbyr du de noe da? Eller sitter du bare en karaffel med vann på bordet? Eller avtaler dere noe slik at noen kjøper litt hver? Anonymous poster hash: 49a89...a49
Gjest badeand1 Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Hadde forhørt meg litt på forhånd om hva personen liker og så satt fram diverse drikke, potetgull, sjokolade elns (og ting som er litt sunnere hvis de ønsker det..) Endret 17. oktober 2013 av Mortem
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Om jeg inviterer så kjøper jeg inn litt ekstra, chips/peanøtter/sjokolade eller noe + jeg lager noe vi kan spise. Ikke noe avansert, men det er kos å spise i hyggelig lag - og det blir kos av at man blir servert mat. Ofte tar de inviterte med seg noe, ofte smågodt som tas i en bolle og settes på bordet sammen med chips/peanøtter/sjokolade. Anonymous poster hash: 2bff9...ed8
skruf Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg bruker å kjøpe inn litt forskjellig snacs og drikke. Inviterer jeg til mat så sier jeg ifra og lager noe å spise. Inviterer jeg til fest så kjøper jeg inn potetgull, nøtter, lager grønnsaker&dipp, vin og øl (selv om mange tar med seg drikke selv, så er det greit å ha i tilfelle noen ikke har med).
RetroGirl Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Såkart jeg tilbyr de som kommer på besøk til meg servering! Alt fra kaffe,te,vin og vann. Frukt og sjokolade. Noe påsmurt,eller lignende. Alt er avhengig av hva som er planen for besøket
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 TS her. Jeg kjøper ofte noe, men ofte er det sånn at vi kjøper inn i lag også. Det spørs. Men jeg har en venninne som aldri kjøper noe, og som aldri ber deg om å ta med noe heller, så alltid hvis vi skal til henne så spør vi om vi skal ta noe med, fordi vi vet at hun ikke har noe. Hun sier at det ikke er nødvendig, men hvis vi vil så kan vi ta med noe. Men altså at det ikke er nødvendig da betyr det for hennes del, dvs. hun har ikke kjøpt noe, men hvis du vil så kan du ta med. Så vi kjøper alltid med ting, og vi deler jo selvfølgelig med henne også. Anonymous poster hash: 49a89...a49
Gjest Hyssingen Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Nei, jeg er ingen cafè Joooda, serverer snacks og drikke, ting jeg vet den andre personen liker
MarianneE Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg serverer litt enkel mat (salat, godt brød og litt ost, pai....) eller sjokolade og snacks.
Kjempeliten Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 tilbyr de noe å drikke, og snacks/godteri om jeg har. Men kjøper ikke inn noe kun for den anledningen.
Wonders Skrevet 18. oktober 2013 #10 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg lurer på noe. Jeg er TS i den tråden om bursdagsfest, og det å være gjerrig. Jeg bare lurte på hva folk mener om det å inviterer noen over. Hvis du inviterer venner du ikke ser så ofte over, og dere skal kose dere sammen en kveld med film eller spill eller noe. Tilbyr du de noe da? Eller sitter du bare en karaffel med vann på bordet? Eller avtaler dere noe slik at noen kjøper litt hver? Anonymous poster hash: 49a89...a49 Jeg inviterer ikke over til film uten middag med alkohol/drikke og snacks. Alt dette står jeg for. Jeg får vin og blomster, vertinnegaver og masse hjelp på kjøkkenet. Og det som er viktig er at jeg blir bedt til andre på samme måte. En real helaften. Jeg er 33 år og det var ikke slik når alle var yngre. Da var det mindre penger og hyppigere besøk. For å ikke virke gjerrig eller for raus er det best å avtale på forhånd. Det er nok av snyltere som inviterer seg selv. Bidrar man ikke så blir man heller ikke invitert.
Sapientia Skrevet 18. oktober 2013 #11 Skrevet 18. oktober 2013 Pleier å avtale med vennene og kjøpe noe sammen. men hender selvsagt at det blir kjøpt inn på forhånd også. Kommer litt an på hvilken venn det er og hva planene er. Siden flere av mine venner bor et stykke unna innebærer det ofte mer enn ett måltid, og brød/pålegg etc har jeg selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå