Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sjekking, til å ta kontakt, til sex i forhold, til å bli seriøse.

Jeg bare sier det. Det suger å være han som tar initiativ til alt!

Anonymous poster hash: 09d4f...67c

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og derfor (blant annet) trenger vi å fortsette å kjempe for likestilling. Likestillingen har fordeler for begge kjønn!

De gamle, inngrodde tradisjonene om at det er mannen som skal jakte/erobre/fiske/fange kvinnen, og derfra og videre også være den som tar initiativet til alt, mens kvinnen bare sitter passivt og venter og ser deilig ut, henger fremdeles godt i.

Mannen skulle erobre, forføre, varte opp, spandere, beskytte, forsørge og gudene vet hva, og av en eller annen grunn er det fryktelig mange som fremdeles har illusjoner om at dette rollemønsteret må være på plass dersom man skal kunne ha en fungerende romantisk relasjon mellom en mann og en kvinne.

Fremdeles finnes det relativt unge jenter som synes tanken på å være den som frir er helt absurd. For noen tiår siden var det like absurd for en jente å be en gutt ut på date. Så ting forandrer seg, men sakte, sakte...

En annen ting er at samfunnet fremdeles kan finne på å slå ned på jenter som er for pågående. Spesielt om de våger å være seksuelt frigjorte på linje med menn, da er de jo plutselig "horer".

Jenter oppdras fremdeles annerledes enn gutter, og samfunnet slår fortsatt ned på "mannlig" oppførsel hos jenter (f.eks å være litt pågående, og påta seg lederroller og dominere, og å ha sex når de føler for det) og på "kvinnelig" oppførsel hos menn (f.eks å være sjenert og stille, like å bruke tid på utseendet sitt, vise følelser og sårbarhet, osv).

Selv tror jeg alle disse egenskapene er naturlige for begge kjønn, og at de fra naturens side varierer mer mellom individene enn de gjør mellom kjønnene.

Synd vi har fått en likestillingsminister som har holdninger fra Victoriatiden...

Anonymous poster hash: a9039...dfe
  • Liker 6
Skrevet

Hver gang jeg forsøker meg på initiativ ender det opp med mannfolk som er usikker. Det er best å la dere ta det i deres eget tempo..

Anonymous poster hash: 2544e...722
  • Liker 1
Skrevet

Dette henger jo igjen fordi det er det som er naturlig for oss. Det ligger i oss. Mannen er den store, sterke som skal "passe på" kvinnen og barna.

Altså, jeg er for at kvinner også kan sjekke opp menn, har jo prøvd, men synes fremdeles det er noe rart i det, som gjør det litt vanskelig.

Er i forhold, og tar ofte initiativ til sex etc, vil også gjøre romantiske gester, som å gi blomster og sjokolade til han - men føler det blir litt rart også. Hvorfor? Fordi menn og kvinner ikke er like, og det kommer vi aldri til å bli. Flott med likestilling, men det kommer aldri til å bli helt likt for kjønnene. Vi er biologisk og psykisk/mentalt bygget opp forskjellig.
Og mtp. at menn og kvinner skal bli helt like som alle vil, og at disse romantiske kjønnsrolle-gestene skal bli borte. Synes det høres fryktelig grått og trist.

Anonymous poster hash: aa063...530
  • Liker 2
Skrevet

Du er kanskje lei og skulle ønske jenter tok initiativ.

Men den dagen du står der med en jente som liker deg så mye at hun tar masse initiativ, så skal du se du synes det er litt ubehagelig, og føler du ikke har helt kontroll og blir usikker.

Det har ingenting med likestilling å gjøre. Det er forskjell på kjønn.

Vi har annerledes tiss, og dermed annerledes type hormoner som driver oss.

Likestilling blabla. Mann er mann, kvinne er kvinne.

Vi ønsker det samme men kommuniserer forskjellig, slik har det alltid vært.

Anonymous poster hash: 27801...a3c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at menn har blitt usikre av at jeg tar initiativ. :vetikke:

Hva gjør dere egentlig? Å ta initiativ betyr ikke at man må stalke fyren, eller ringe ham hundre ganger per dag.

• Liker 4
Skrevet

Dere blander sammen "det som er naturlig" med "det som er kulturelt betinget/innlært"...

Om man skal se til historien/tradisjonene/kulturen for å finne ut hva som er naturlig, burde kvinner egnetlig bare holde seg hjemme på kjøkkenet hele dagen. ;)

• Liker 2
Skrevet

Å ta initiativ betyr ikke at man må stalke fyren, eller ringe ham hundre ganger per dag.

Nei sier du det du, det hadde jeg aldri trodd!

Skrevet

Noe av det mest sexy er en jenter som vet hva hun vil ha og går for det!

Dem som blir usikkre på jenter som tar initativ er små guttevalper som er usikkre på seg selv.

Anonymous poster hash: d14d6...d3a

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Til sjekking, til å ta kontakt, til sex i forhold, til å bli seriøse.

Jeg bare sier det. Det suger å være han som tar initiativ til alt!

Anonymous poster hash: 09d4f...67c

dere blir ikke skremt bort da? Dere liker jo ikke når jenter er alt for frampå og dere liker ikke at vi holder tilbake. Ikke lett på vite hva dere norske gutter vil.
Skrevet

Nei sier du det du, det hadde jeg aldri trodd!

Jeg lurer fortsatt på hva du gjør, siden det ender med usikre menn hver gang du tar initiativ.

• Liker 1
Skrevet

dere blir ikke skremt bort da? Dere liker jo ikke når jenter er alt for frampå og dere liker ikke at vi holder tilbake. Ikke lett på vite hva dere norske gutter vil.

Slutt å generalisere, så blir ting veldig mye mindre mystisk...

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer fortsatt på hva du gjør, siden det ender med usikre menn hver gang du tar initiativ.

Vel, jeg trekker meg tilbake og lar de få ha ballen i fred når jeg merker at det skjer. Så det ordner seg alltids.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sjekka opp min mann og jeg som tok opp forlovelse og samboerskap når jeg en liten stund hadde tenkt på det og han begynte å hinte frempå. Når vi snakka om barn var det han som tok opp at han var klar for det så var opp til meg (jeg hadde ett barn fra før) Veldig likestilt forhold som begge tar sin del av initiativ til både sex og små ting i hverdagen, og til store valg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Slutt å generalisere, så blir ting veldig mye mindre mystisk...

jeg har mine grunner for å generalisere

Skrevet

jeg har mine grunner for å generalisere

Så synd (?). Det er kanskje noe du vil ønske å jobbe med, siden det jo er temmelig vanskelig å se individet for hva det faktisk er, når man ser på det gjennom briller farget mørke av generaliseringen og andre illusjoner.

Skrevet

Vel, jeg trekker meg tilbake og lar de få ha ballen i fred når jeg merker at det skjer. Så det ordner seg alltids.

Jeg prøver ikke å kritisere deg på noen måte. Jeg er oppriktig interessert i å høre hva som skremmer dem ettersom jeg ikke har opplevd det samme selv.

Vi blir sannsynligvis tiltrukket av helt forskjellige menn, men man vet jo ikke hvordan mannen er før man har tatt initiativ til å bli bedre kjent, så den forklaringen stemmer vel heller ikke alltid.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Så synd (?). Det er kanskje noe du vil ønske å jobbe med, siden det jo er temmelig vanskelig å se individet for hva det faktisk er, når man ser på det gjennom briller farget mørke av generaliseringen og andre illusjoner.

Jeg generaliserer pga erfaringer.

Skrevet

Dette henger jo igjen fordi det er det som er naturlig for oss. Det ligger i oss. Mannen er den store, sterke som skal "passe på" kvinnen og barna.

Altså, jeg er for at kvinner også kan sjekke opp menn, har jo prøvd, men synes fremdeles det er noe rart i det, som gjør det litt vanskelig.

Er i forhold, og tar ofte initiativ til sex etc, vil også gjøre romantiske gester, som å gi blomster og sjokolade til han - men føler det blir litt rart også. Hvorfor? Fordi menn og kvinner ikke er like, og det kommer vi aldri til å bli. Flott med likestilling, men det kommer aldri til å bli helt likt for kjønnene. Vi er biologisk og psykisk/mentalt bygget opp forskjellig.

Og mtp. at menn og kvinner skal bli helt like som alle vil, og at disse romantiske kjønnsrolle-gestene skal bli borte. Synes det høres fryktelig grått og trist.

Anonymous poster hash: aa063...530

Det er ikke unaturlig å sjekke noen opp uansett kjønn. Både gutter og jenter kan bli nervøse og frykte avvisning. Hvis du vil gjemme deg bak kjønnsroller (som ikke er hovedsakelig biologisk, men kulturelt), jaja. Er mer trist med jenter som ikke tør pga. hvordan de tror de oppfattes, og gutter det aldri skjer noe med fordi de ikke tør selv.

Anonymous poster hash: 6466e...5b3

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

I andre land er ikke dette noe problem. I norge er menn blitt så nøye på at det skal være likestilling at de snart forventer at damer skal åpne døra for de og være gentlekvinner samtidig som at de skal være passive (iallefall ut fra kg). Biologisk sett tenner jo ikke kvinner på passive menn. Jenter liker å bli oppvartet. Utenlandske eller gammeldagse norske menn kommer til å få alle damene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...