AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg trenger et varmt skjerf og har tenkt å strikk det selv. Jeg vil ha noe som ikke er helt plaint. Tenker type mønsterstrikk i en farge. Allikevel enkelt å strikke som f.eks. repeterende mønster. Perlestrikk blir for kjedelig. Noen som har forslag? Fint dersom du legger ut til oppskrift.Anonymous poster hash: 7bbbc...ec2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Noe med fletter kanskje? Anbefaler deg å søke på www.ravelry.com, der er det veldig mange oppskrifter. Anonymous poster hash: 86ab9...207
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har søkt på ravelry og strikkeblogger, men går meg litt vill og blir blind. Skal strikke med tynt garn på litt tykkere pinner. Ønsker at det skal bli lett og ikke kompakt.Anonymous poster hash: 7bbbc...ec2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Skal det være et langt, smalt skjerf, eller et sjal? Anonymous poster hash: 86ab9...207
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Ts her. Tenkte mer på et skjerf som går to ganger rundt. Pinnestørrelse ca. 5.Anonymous poster hash: 7bbbc...ec2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Ts her. Tenkte mer på et skjerf som går to ganger rundt. Pinnestørrelse ca. 5.Anonymous poster hash: 7bbbc...ec2 Jeg har brukt strukturen på denne halsen til skjerf - http://www.ravelry.com/patterns/library/fear-of-commitment-cowl Det blir likt på begge sider, så fint til skjerf når det ikke har en bakside Superenkelt å strikke også: (3 rett, 1 vrang) 1 rett Altså gjenta (3 rett, 1 vrang) - og avslutt med 1 rett. Du legger bare opp masker så du synes skjerfet ser passe bredt ut, i et maskeantall som går opp i 4 pluss en ekstra maske. F.eks 41 masker (Husk på at pga strukturen vil det trekke seg litt sammen) Anonymous poster hash: 6acbc...902
Bex Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Marte Helgetun har fine mønstre på bloggen sin. Jeg finner masse inspirasjon der. Kanskje flest halser, men det kan man jo lett gjøre om til skjerf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå