AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Hei. Ønsker å gi en gave til en jeg liker svært godt som skal i fengsel i 2 mnd. Vi er så og si sammen. Dette er en ubetydelig dom så ønsker ikke noen diskusjon rundt dette. Hva kan man gi som det er lovt å ta med seg inn? Han tar det tungt og gleder seg ikke akkurat til å dra. Kan ikke være noe skikkelig klissete kjærlighetsopplegg heller fordi vi er ganske fersk. Anonymous poster hash: 89cbb...57b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Om du vet hvilket fengsel han skal i, så mener jeg det står på sidene til fengselet om hva dem kan ta med inn. Det står også i brevet han har fått Anonymous poster hash: b6360...0b9
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Se på fengselets hjemmesider. Du må også klareres. Dette har jeg kopiert fra Halden fengsel: Hva kan jeg ta med Aviser, tidsskrifter, ukeblader, brev eller effekter. Den besøkende kan ved besøk levere inn et begrenset antall aviser, tidskrifter, ukeblader eller lignende. Dette avleveres til betjent i slusa før besøket starter, som skal kontrollerer dette og leverer det ut til innsatte etter besøket er gjennomført. Det er ikke tillatt å ta med effekter ved besøk. Alle effekter som man ønsker å levere til innsatte, SKAL sendes med post. Følgene effekter må ikke sendes inn da dette er ikke er tillatte effekter: Tobakk/sigaretter/snus Toalettartikkler Skrapelodd/tippelapper Slike effekter vil bli lagt rett på lager og innsatte vil ikke få tilgang til dette før løslatelse. Ved besøk fra utlandet kan det gjøres unntak, dette må i så fall avtales på forhånd med effektlageret ved bestillingen av besøket. Brev Innsatte kan ikke motta brev ved besøk. Disse må sendes pr. post (se eksempel på riktig utfylling av brev nedenfor)
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Glidemiddel? Seriøst, han vil trenge det. Anonymous poster hash: f2cbe...21e Hvorfor skulle han trenge det, mener du? 2
Lea2 Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg ville gått for en bok tror jeg. Eller to. Evt komfortable klær (type joggedress). Tror de har sluttet med pålagte stripete uniformer. Om han får ha med noe sånt som iPad, iPod eller lignende, så kanskje en lydbok (om han ikke liker å lese). 1
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg ville gått for en bok tror jeg. Eller to. Evt komfortable klær (type joggedress). Tror de har sluttet med pålagte stripete uniformer. Om han får ha med noe sånt som iPad, iPod eller lignende, så kanskje en lydbok (om han ikke liker å lese). Stripete uniformer? Når har det vært sånn i norske fengsler? Det er vel bare i komifilmer. De innsatte bruker sine egne klær. 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Støtter forslaget om en bok. Han trenger sikkert noe å bedrive tiden med. Anonymous poster hash: 613a2...b1e 1
Lea2 Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Stripete uniformer? Når har det vært sånn i norske fengsler? Det er vel bare i komifilmer. De innsatte bruker sine egne klær. Jeg vet.. bare jeg som bablet..
RetroGirl Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 En bok er jo ett godt forslag.. Om han liker å lese da Eller så kan du kanskje sende med kryssordblad/sudukohefter? 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Bok, bilde av dere sammen, ipod med sanger, noe hjemmelaga ullsokker, joggedress.. Anonymous poster hash: 2c2fc...4cb 1
Lea2 Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Uansett vil jeg tro at det mest interessante for ham er å få tiden til å gå. Om han ikke liker å lese bøker så kanskje noen blader/magasiner om ting han er interessert i (biler, musikk, film, data, båter.. hva som helst). Men selv om det er ferskt og du ikke vil være for cheezy, så kan du jo legge ved noe som minner og deg også. Et kort med noen få ord eller et bilde av dere to... eller bare deg. Noe som er litt mer personlig. Det trenger ikke å lyse "I love you!" av det. Sikkert greit for ham å ha noe å se frem til på utsiden også 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 En bok er jo ett godt forslag.. Om han liker å lese da Eller så kan du kanskje sende med kryssordblad/sudukohefter? Som om kriminelle ofte er bokelskere...Anonymous poster hash: 5d7cf...e27 5
Gjest Seajewel Skrevet 17. oktober 2013 #15 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Et varmt ullpledd. En god bok. Joggedress eller fleecejakke. Ullsokker. En pose med favorittgodisen hans, potetgull, sigaretter om han røyker, coca cola, sjokolade. Alt sånt er sikkert noe han vil komme til å savne. Noe han kan holde på med. Tegnesaker el. lignende. Innrammet bilde av deg. Endret 17. oktober 2013 av Seajewel 1
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2013 #16 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Et varmt ullpledd. En god bok. Joggedress eller fleecejakke. Ullsokker. En pose med favorittgodisen hans, potetgull, sigaretter om han røyker, coca cola, sjokolade. Alt sånt er sikkert noe han vil komme til å savne. Noe han kan holde på med. Tegnesaker el. lignende. Innrammet bilde av deg. Det er fint at dere alle kommer med forslag til TS. Det er bare det at mye av det dere foreslår, ikke er tillatt å ta med inn til den innsatte. Som en hovedregel må tingene i første avsnitt sendes i posten, bortsett fra lesestoff. Ingenting av det oppførte i andre avsnitt er tillatt å levere. Tegnesaker er ok. Alt blir gjennomsøkt før det blir levert til den innsatte. Elektriske/elektroniske artikler er i noen tilfelle tillatt, kommer an på hva det er. Også dette blir gjennomsøkt og eventuelt plombert. TS, forhør deg med fengselet hva du kan ta med, så slipper du skuffelse etterpå. Klær, skotøy o.l. kan enkelte steder leveres direkte i mottagelsen etter nærmere avtale. Endret 17. oktober 2013 av Arabella
Gjest Seajewel Skrevet 17. oktober 2013 #17 Skrevet 17. oktober 2013 Det er fint at dere alle kommer med forslag til TS. Det er bare det at mye av det dere foreslår, ikke er tillatt å ta med inn til den innsatte. Som en hovedregel må tingene i første avsnitt sendes i posten, bortsett fra lesestoff. Ingenting av det oppførte i andre avsnitt er tillatt å levere. Tegnesaker er ok. Alt blir gjennomsøkt før det blir levert til den innsatte. Elektriske/elektroniske artikler er i noen tilfelle tillatt, kommer an på hva det er. Også dette blir gjennomsøkt og eventuelt plombert. TS, forhør deg med fengselet hva du kan ta med, så slipper du skuffelse etterpå. Klær, skotøy o.l. kan enkelte steder leveres direkte i mottagelsen etter nærmere avtale. Er det ikke lov til å ta med seg godteri og sånt? Helt sikker på det?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #18 Skrevet 17. oktober 2013 Gi ham boken "Prison Life". Anonymous poster hash: 71b49...af3
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2013 #19 Skrevet 17. oktober 2013 Er det ikke lov til å ta med seg godteri og sånt? Helt sikker på det? Det er jeg helt sikker på .
Gjest Seajewel Skrevet 17. oktober 2013 #20 Skrevet 17. oktober 2013 Det er jeg helt sikker på . Så kjedelig. Må jo være en trøst, å kunne ha litt sånt med seg og unne seg når det blir som tristest. Ikke sigaretter heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå