Gå til innhold

Prosjekt perfekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://tv.nrk.no/serie/prosjekt-perfekt/mynt17005413/sesong-1/episode-4

Jeg blir veldig redd når jeg faktisk syntes hun så veldig bra ut på de etter-bildene til kirurgen (hvis du ikke orker å se hele, kan du klikke deg frem til "Ida drar på skjønnhetsklinikk"). Hva er feil med meg? Hun er jo helt nydelig som hun er. Er enig med henne at det er skummelt å få bekreftet at du kan endre deg til "en bedre versjon av deg selv".

Anonymous poster hash: 9535e...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det beste med hele programmet var konklusjonen: Hun ble mer ulykkelig av å bli mer perfekt. Det har vist meg at valgene jeg har tatt kanskje ikke var så gale likevel.

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns det beste med hele programmet var konklusjonen: Hun ble mer ulykkelig av å bli mer perfekt. Det har vist meg at valgene jeg har tatt kanskje ikke var så gale likevel.

Helt enig. Har alltid tenkt at den beste veien til lykke er å gjøre som man vil (spise hva man vil, trene når og hva man vil o.s.v.). Så langt i livet har det holdt meg slankere, sunnere og mer smilende enn de fleste jeg kjenner.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig. Har alltid tenkt at den beste veien til lykke er å gjøre som man vil (spise hva man vil, trene når og hva man vil o.s.v.). Så langt i livet har det holdt meg slankere, sunnere og mer smilende enn de fleste jeg kjenner.

Ja, i hvert fall innen en viss grense. Jeg hadde nok blitt ulykkelig etter hvert hvis jeg hadde spist hva jeg vil (potetgull, pizza, pølser og burgere), trent når jeg vil (aldri), eller gjort hva jeg vil (blakk).

Men dette fasadejaget mange driver med er nok grunnen til at mange folk er slitne, utbrente, sure og grinete. Noen kaller det mangel på ambisjoner. Jeg kaller det å være tilfreds med litt mindre :)

• Liker 6
Skrevet

Det er sant, men nå er jeg glad i å lage mat og interessert i mat og drikke, så det er sjelden det er junk jeg har lyst på. Trening....not so much, men jeg går mye, litt yoga og innimellom litt annet. :)

Skrevet

Jeg synes denne serien var super og underholdende. Den setter lys på mange mediastyrte trender, som ikke nødvendigvis er gode ideer for alle. Det gjelder å være litt kritisk.

Hun ender jo opp med å fortsette med de tingene som fungerer for henne.

Og jeg tror at alle vil komme ut fra kirurgen med den samme holdningen.. at det ser bedre ut etter fiksing og hun kommer jo frem til at dette ikke er noe for henne likevel.

Det er jo klart og tydelig at hun skal teste alt til det ekstreme og man er ikke i tvil om at det er akkurat det hun gjør. Veldig underholdende er det også. Alle bør egentlig se denne serien.

Jeg er kanskje litt for gammel til at alle disse media-trendene fenger helt, men jeg husker da at jeg tok dem til meg i en lengre periode. Nå blir jeg mest irritert av dem. Jeg MÅ ikke ha, gjøre eller spise noe som helst, selv om det står i et magasin, en avis eller på nettet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har litt for ofte lyst på junk. Syns annet er godt også, men fyser jeg er det junk jeg fyser på.

Noe annet jeg reagerte litt på fra programmet var fra 1. episoden, hvor hun gikk gjennom hva hun spiste og hvor mye hun trente. Jeg har ti kilo for mye, og hvis jeg ikke er bevisst hva jeg spiser ville jeg ha veid over hundre. Hun levde på burger, kebab og potetgull annenhver dag, trente aldri (sa hun i hvert fall), og var jo helt normalt bygd.

Hadde jeg hatt hennes kosthold og aktivitetsnivå hadde jeg trillet. Kanskje et bevis på at alle påstandene om at vekt kun går på mat/aktivitet ikke alltid holder helt mål?

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes denne serien var super og underholdende. Den setter lys på mange mediastyrte trender, som ikke nødvendigvis er gode ideer for alle. Det gjelder å være litt kritisk.

Hun ender jo opp med å fortsette med de tingene som fungerer for henne.

Og jeg tror at alle vil komme ut fra kirurgen med den samme holdningen.. at det ser bedre ut etter fiksing og hun kommer jo frem til at dette ikke er noe for henne likevel.

Det er jo klart og tydelig at hun skal teste alt til det ekstreme og man er ikke i tvil om at det er akkurat det hun gjør. Veldig underholdende er det også. Alle bør egentlig se denne serien.

Jeg er kanskje litt for gammel til at alle disse media-trendene fenger helt, men jeg husker da at jeg tok dem til meg i en lengre periode. Nå blir jeg mest irritert av dem. Jeg MÅ ikke ha, gjøre eller spise noe som helst, selv om det står i et magasin, en avis eller på nettet.

Helt enig. Men mange føler nok at de må, for å leve det "alle" mener er et vellykket liv.

Skrevet

Helt enig. Men mange føler nok at de må, for å leve det "alle" mener er et vellykket liv.

Jeg tror nesten alle som er relativt unge føler det sånn av og til. At de burde ha... eller at de må begynne å... bare fordi "alle" andre gjør det. Og "alle" andre ser jo mer vellykket ut på utsiden. Og det er jo dette denne serien setter fingeren på. At det egentlig ikke er mulig å ha et perfekt liv og i alle fall ikke ved å følge alle rådene man leser.

Synes hun er en god rollefigur også. Ung nok, pen nok, smart nok, men ikke et glansbilde på noen måte.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synes virkelig synd på de unge idag som konstant utsettes for dette "perfekt"-jaget.

Omsider, i en alder av 40, har jeg selv kommet fram til at den perfekte utgaven av seg selv, har man vel først funnet når man er lykkelig med å være den man er, og der man er i livet? Jeg vil mene at mennesker som har det godt med seg selv automatisk utråler dette, noe som jo også påvirker de ytre faktorene på en positiv måte :).

Kan ikke forstå at den "perfekte" utgaven av meg liksom skal være noe som andre har definert?

Endret av NullHull
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke sett ferdig serien ennå, men liker den godt hittil. Ida fladen er morsom og engasjerende, og jeg synes hun prater godt for seg og får til en god vinkling på de forskjellige temaene som tas opp.

Jeg synes hun ser penere ut i ansiktet i virkeligheten enn etter at de hadde redigert henne på den klinikken, men sånn egentlig er det litt irrelevant, for det er jo ofte at jeg synes folk kan bli penere etterpå også. Det er ikke det det handler om for meg, men heller det at det er ganske ekstremt at det er blitt så vanlig å operere seg (!) for å fikse på det man synes er skjønnhetsfeil, og at kirurgene på denne klinikken snakket om det som om det ikke var noen big deal. Skremmende.

Skrevet

Jeg har sett alt. Synes Ida Fladen gjør en fenomenal jobb. Er glad for at det er en reflektert 27-åring som gjør programmet, og ikke en 20-åring som vil komme på tv og tar snarveier. Hun utleverer seg til de grader, og jeg synes hun virker som en god rollemodell. Tror vi kommer til å se mye av henne i fremtiden! Satser også på at hun har fått den lønnsforhøyelsen hun ville ha :biggrin:

Rimelig fornøyd med konklusjonen jeg også :fnise: Ble jo helt matt av timeplanen hennes bare i episode 2-3.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke noe om dette programmet. Vi har alle sett liknende program før, det fremkommer ingenting nytt. Unødvendig. Programleder gjør ingen god jobb heller.

Anonymous poster hash: c6809...2a0

• Liker 1
Skrevet

Han typen reagerte jeg mest på. Virket så mye yngre enn henne, og umoden.

Anonymous poster hash: 7def7...637
  • Liker 1
Skrevet

Han typen reagerte jeg mest på. Virket så mye yngre enn henne, og umoden.

Anonymous poster hash: 7def7...637

Jeg ble irritert på han. Makan til usjarmerende type.

Skrevet

Jeg syntes forholdet deres virka umodent. De er nesten aldri sammen selv om de bor sammen. De fester mest sammen med vennene, har masse på hver sin kant..

Det er jo ikke bare den ene i et forhold sin feil, om ting ikke er flott.

Hun virka irritert på han. Mange menn er jo som han. De er enkle, skal ikke så mye til før de er fornøyde, det er liksom ikke så nøye for dem, de er happy uansett. Og da virker det som de gir blaffen i endel ting. Mens jenter i mange tilfeller vil ha mer romantikk, oppmerksomhet osv.

Anonymous poster hash: ee6d8...2c3
  • Liker 3
Skrevet

Veldig bra serie! Flink programleder.

Jeg er selv 27 år, og tenker og føler mye av det samme som Ida. Interessant å se!

Anonymous poster hash: 4f474...e0c
Skrevet

Synes det er en fin serie som setter fokus på viktige punkter, det er et ekstremt fokus på kropp og det å være vellykket i dag, er bra at serien konkluderer med at dette jaget gjør deg mer ulykkelig enn du blir av å følge alle slike råd.

Og apropos kjæresten, hun forteller jo i siste episode at det ble slutt rett etter innspillingen var over.. Så var vel noe som ble utløst der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...