Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 31, singel, leier leilighet, og tar meg en fest i helgen om jeg føler for det.

Jeg er møkklei de skinnhellige familie-idyllene som rakker ned på meg med hver minste anledning. Jeg er faktisk ikke ensom og bitter, jeg har det faktisk veldig bra.

En annen ting er at jeg ikke vil ta til takke med en mann, og starte opp med barn og campingvogn bare fordi alle andre gjør det. Er det virkelig så ille å bare vente, ta livet som det kommer?

Anonymous poster hash: 1c9ed...91e
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan rakker de ned på deg?

Anonymous poster hash: f5221...2c9
  • Liker 2
Skrevet

Du sier du ikke er bitter, men hallo? Se på måten du skriver på

Anonymous poster hash: 55306...1b9
  • Liker 4
Skrevet

Nei, men om du venter på noe så innebærer vel det at du har et håp om at noe skjer. Når det er sagt så er jeg usikker på hvem som ser ned på deg, og hvorfor du velger å høre på de!

Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis at det er sjalusi jeg. Ingen som tvinger dem til å få barn og campingvogn, jeg ser at de kan angre i etterkanten,men jeg tror likevel ikke at det er sjalusi.

Det jeg tror er at noen mennesker er veldig ensporet. De har hatt mål hele livet: utdanning,jobb,mann,barn. Så har de nådd målet og er fornøyde og da skjønner de ikke at andre kan leve på andre måter enn dem selv. Egentlig er vi veldig ensporet sånn sett alle sammen.

Noen kan ikke forstå at noen velger yrkesfag og ikke høyere utdanning for da har du liksom ikke "anstrengt deg" eller "satset i livet"

Det var noen som sa at når voksne spør barn om hva barnet har lyst til å bli når han blir står, så spør de egentlig etter råd for hva de selv skal bli. Dette kan også være tilfelle. Kanskje de ikke er helt fornøyd med valgene de har gjort, og du ts, er et eksemplet på at de KUNNE ha tatt andre valg og likevel vært lykkelige. Og det gjør at de føler seg truet.

• Liker 5
Skrevet

hvilke folk er det dere omgåes da? De eneste jeg kjenner som rakker ned på singellivet er de single selv.

• Liker 2
Skrevet

Du sier du ikke er bitter, men hallo? Se på måten du skriver på

Anonymous poster hash: 55306...1b9

Du er muligens en av "dem" som ser ned på meg du da ;) Jeg er ganske lei av å måtte forsvare meg for noe som jeg velger selv, og trives med.

Flashthis: JA akkurat. Sjalusi. De snakker nok om hvor stakkarslig jeg er, og hvor synd det er på meg når de har gått tom for annet familie-snakk å snakke om. Men for all del, all pr er bedre enn ingen pr? ;)

Leste forresten her på KG for en ukes tid siden at unger var meningen med livet, og det var så frustrerende at ikke alle skjønte det. ?? :ler:

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg på dialekt.

Irrlys, mod.

• Liker 2
Skrevet

Ser heller for meg at de unner deg å treffe en mann og få barn. Det er vanskelig for andre å forstå at det ikke er drømmen til alle.

Anonymous poster hash: 8dc39...3ad
  • Liker 1
Skrevet

Bare du ikke klager når du nærmer deg 40, fortsatt er singel og sliter med å finne en real kar så kan du leve akkurat som du vil for min del :)

Anonymous poster hash: b82fa...d31
Skrevet

Skift vennekrets da. Herregud.

Jeg kjenner flere småbarnsforeldre men INGEN som er sånn. Ingen tvinger deg til å omgås mennesker du ikke kommer overens med. Ta ansvar for ditt eget sosiale liv. Hvis du drar ut i helgene har du jo tydeligvis single venninner, så hva er problemet?

Anonymous poster hash: 7fd39...22f
  • Liker 1
Skrevet

Tråder som dette stemmer ikke med min erfaring. I min vennekrets er det en salig blanding av familiefolk og single, uten at noen bryr seg om det. Har flere venninner uten barn, og det tenker jeg sjelden over. Annet enn at jeg passer på å ikke diskutere småbarnsproblemer som feks trass med dem.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke campignvogn :vetikke:

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er snart 31, singel, leier leilighet, og tar meg en fest i helgen om jeg føler for det.

Jeg er møkklei de skinnhellige familie-idyllene som rakker ned på meg med hver minste anledning. Jeg er faktisk ikke ensom og bitter, jeg har det faktisk veldig bra.

En annen ting er at jeg ikke vil ta til takke med en mann, og starte opp med barn og campingvogn bare fordi alle andre gjør det. Er det virkelig så ille å bare vente, ta livet som det kommer?

De som rakker ned på deg kan du bare drite i. Jeg har sluttet å høre på sånne tullinger som mener de har en oppskrift på hvordan folk må leve sitt liv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror kanskje at du lar deg se ned på.. at det er litt i ditt eget hode. Folk vil alltid være kritiske til andre menneskers måte å gjøre ting på og hvordan de lever. Uansett om de får barn sent eller tidlig eller aldri. Du føler jo at det er riktig slik du gjør ting, men det er vanskeligere å se at kanskje ikke din måte fungerer for alle. ("Du" her er egentlig "man" og kan være hvem som helst). Det gjelder bare å heve seg over det når man synes at noen ser ned på en og forsikre seg selv om at man gjør det man synes er riktig selv. Du kan ikke styre andre, men du kan styre deg selv.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette.

Irrlys, mod.

Skrevet

Nei. Nyt det! :)

Anonymous poster hash: 9192e...42f
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette. Minner om at det ikke er lov å svare på modereringsinnlegg, selv om svaret er ganske så hyggelig ;)

Mvh Irrlys, mod.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ser litt ned på folk over 30 som ikke eier egen bolig. Unntaket er hvis de tilbringer veldig mye tid utenlands. Men det viktigste er at du er fornøyd, men hadde du klaget da? Om du virkelig var fornøyd? Det tror jeg ikke, da tror jeg du ikke ville brydd deg.

Anonymous poster hash: 4257c...b59
  • Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ser litt ned på folk over 30 som ikke eier egen bolig. Unntaket er hvis de tilbringer veldig mye tid utenlands. Men det viktigste er at du er fornøyd, men hadde du klaget da? Om du virkelig var fornøyd? Det tror jeg ikke, da tror jeg du ikke ville brydd deg.

Anonymous poster hash: 4257c...b59

Du ser ned på dem uansett grunn til at de ikke eier egen bolig? Det må i så fall være typisk norsk. Ser du ned på dem som pga sykdom ikke har hatt økonomi til å kjøpe egen bolig? Eller single som ikke klarer å komme seg inn på markedet pga blodpriser? Folk som har prioritert å bruke penger på andre ting enn egen bolig?

Anonymous poster hash: f899c...e36

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...