Gjest ide Skrevet 2. mai 2004 #1 Skrevet 2. mai 2004 -------------------------------------------------------------------------------- Vi er vegetarianere og jeg har litt problemer med å komme på hva jeg kan gi jenta mi på ti mnd uten om middag,frukt og brød? Hun vil ikke ha ting hun ikke kan spise med egne hender. Hadde også vært kjekt med noen ernæringsråd. Hva bør jeg være ekstra obs på, feks jern, og hvordan kan jeg få i henne disse tingene jeg må være obs på? Takker for gode råd!
Gjest StoreSky Skrevet 2. mai 2004 #2 Skrevet 2. mai 2004 linser og bønner er såkalt "heltemat" for veggiser!"Den store vegetariske kokeboken" er nyttig. Forteller om vitaminer, karbohydrater og proteiner med mange eksempler. Itillegg mange gode oppskrifter. t.o.m. gubben liker maten fra den boka. (han mener at det må være kjøtt/fisk, ellers er det ikke mat..)
Labella Skrevet 2. mai 2004 #3 Skrevet 2. mai 2004 Det er lett å få for lite proteiner, jern og andre næringsstoffer når man lever på vegetarkost, og det er jo spesielt viktig for barn i vekst å få nok proteiner - det er også viktig at de får i seg nok og riktige vitaminer og mineraler. Hvis du skal gi barnet ditt ren vegetarkost bør du være ordentlig oppmerksom på at barnet får i seg de viktigste næringsstoffene - og gi tran! Kom over denne artikkelen i VG
Gjest ide Skrevet 2. mai 2004 #4 Skrevet 2. mai 2004 Jag hadde håpet å få råd av vegetarianere. Jeg er selvsagt klar over de tingene der. Jeg snakker på et mer gjennomført vegetarplan. Kalsium, hvilke jern-tilskudd dere har erfart funker best, og generell tips om mat utenom middagsmat og brødmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå