Gå til innhold

Til jenter/kvinner: Liker dere å bli sjekket opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si du venter på bussen eller går langs fortauet, og plutselig er det en som kommer og sier du er søt og sjekker deg opp.

Er det søtt eller litt irriterende? Hvordan liker dere å bli sjekket opp?

Anonymous poster hash: bea34...c4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du snakker om....

• Liker 1
Skrevet

Ikke irriterende, så lenge vedkommende tar nei for ett nei:)

• Liker 2
Skrevet

Så lenge vedkommede ikke er ubehagelig påtrengende, uhøflig, ikke tar et nei for et nei, eller på andre måter bryter med normal, norsk folkeskikk, er det da ikke noe å irritere seg over.

Jeg ser selv temmelig bra ut, er slank og har pene ansiktstrekk, og alt det der, men har faktisk aldri blitt sjekket opp i en hverdagslig, ikke-fest/byenpreget, situasjon. Hadde det skjedd, hadde jeg tatt det som et kompliment. Er dette noe som er vanlig at skjer i Norge? Har inntrykk av at den meste av "sjekkingen" foregår på utesteder, ikke tilfeldig på gata liksom..

Anonymous poster hash: 4110f...9fd
  • Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd det, men tror nok jeg hadde blitt smigret, i hvert fall. Men som Binta Ba sa, viktig at personen godtar et nei. Jeg opplevde å bli forfulgt rundt på et kjøpesenter av en mann jeg tilfeldigvis hadde smilt til i forbifarten. Han var utrolig pågående, og til slutt måtte jeg rett og slett si at jeg kom til å be vakten fjerne ham om han ikke lot meg være i fred. Det var skremmende, rett og slett!

Skrevet

Hyggelig hvis det er en jeg liker. Irriterende hvis det er en håpløs fyr som ikke tar hint.

Anonymous poster hash: 3977f...0c5

• Liker 2
Skrevet

Slik jeg ser det takler ikke norske kvinner helt det med å bli sjekket opp på gata.

Anonymous poster hash: 99993...f1b
Gjest shockgirl
Skrevet

Kommer litt an på hvordan personen oppfører seg. Stort sett er det hyggelig, men enkelte ganger kan det være kleint.

Har ikke blitt sjekket opp særlig ofte utenom ute på byen/på fest, som jeg kan huske. Eneste jeg husker er at jeg en gang sto ved Østbanehallen i Oslo og venta på en kompis. Da kom det en utenlandsk fyr bort og begynte å prate med meg. Han var hyggelig nok, og det var jo koselig å ha noen å prate med mens jeg ventet.

Skrevet

Det at dette ikke er vanlig lurer jeg litt på. Kan det være på grunn av at norske menn generelt sett ikke tørr å spørre i edru tilstand (hverdagslig) eller fordi norske kvinner ikke liker det helt?

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
Skrevet (endret)

Nei jeg likte det ikke når jeg var singel. Nå er jeg opptatt og synes det fortsatt er veldig kleint nå noen prøver seg.

Tror det har mye med måten det blir gått frem på. Jeg tenker om en gutt liker ei jente skikkelig mye -så vil han oppføre seg med respekt. Ikke være vulgær eller for aggresiv.

Han vil være lyttende, genuin og galant i min verden. En mann som smiler og skåler i enden av baren er ok, men om han invterer seg selv bort som et fast møbel blir jeg morsk!

Å sjekke opp meg er som å prøve seg på Tante Sofe i Kardemommeby :skratte:

Endret av Wonders
  • Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

La oss si du venter på bussen eller går langs fortauet, og plutselig er det en som kommer og sier du er søt og sjekker deg opp.

Er det søtt eller litt irriterende? Hvordan liker dere å bli sjekket opp?

Det er absolutt avhengig av denne "en" som du snakker om.

Og nå tenker jeg bare på den innledende replikken. Det er ikke mulig å sjekke meg opp om man ikke er av en kategori som mer enn bare 'faller i smak'.

Det er ikke slik at hvemsomhelst "en" kan slenge ut en kommentar og så sjekke meg opp.

Det kan altså være så motbydelig som bare mulig.

Det kan være så kjedelig som bare fy.

Det kan være litt småhyggelig og lyse opp en ellers litt trøtt dag.

Det kan virkelig gjøre dagen.

- alt avhengig av denne "en".

Endret av Lille-pus
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Spørs jo det da. Teite sjekketriks,og dumme kommentarer faller ikke i smak. Samtidig tenker jeg at det er lov å prøve seg,men da får man tåle et nei også.

Tror jeg hadde blitt overrasket om det hadde skjedd,om det hadde vært posivt eller negativt kommer jo an på hvem det hadde vært.

Gjest Awzm me
Skrevet

Spørs. Dersom en mann bare sier "hei, du var søt" og tar det derfra, så er det sykt kleint, og jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere eller svare.

Om han innleder en samtale, og underveis i samtalen kan komme med komplimenter så er det koselig så lenge det ikke er påtrengende.

Skrevet

Blir litt flau, men liker det:)

Anonymous poster hash: 61f4d...0ad
Gjest JakeGreen
Skrevet

Det er Norge!

Folk synes du er en sosial avviker om du sier "Hei!" og snur seg gjerne bakover for å se hvem du egentlig hilste på eller anmelder deg for seksuell trakassering.

Og så går de hjem på nettforum og klager over at de aldri møter noen og at gutter i Norge ikke tar initiativ.

:)

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvordan kan de ikke like å bli sjekket opp? Dersom ingen hadde sjekket opp noen hadde jo det ikke vært noen par i Norge..

The logic :nigo:

Endret av .-L-.
Skrevet

Som sagt av flere: så lenge han ikke fortsetter når jeg sier at jeg er opptatt, så er det greit :) At han tar et nei for et nei.

Anonymous poster hash: d8553...e43
Gjest Heartbeat
Skrevet (endret)

Bare koselig :)

Har opplevd flere ganger å bli stoppet og fortalt hvor søt og vakker jeg er :fnise::fnise:

Synes det er tøft gjort! Og veldig søtt. :blomst:

Endret av Heartbeat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...