lykkestor Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 For tre-fire uker siden begynte jeg å få sterke smerter. Det minnes litt som sterke menstruasjonssmerter, altså vondt i korsryggen, hoftene, nedre del av magen og magen ble hard som en ball i noen minutter. Legen forklarte da at dette var kynnere, og mest sannsynlig ufarlig. Men jeg måtte ta det med ro, og det gjør jeg virkelig. Likevel gikk jeg en tur til butikken i går som er fem minutters gange. Tidligere hadde jeg bare tatt en dusj før jeg gikk så jeg hadde ikke vært i mye aktivitet. Da jeg hadde gått 2-3 minutter fikk jeg kjempe vondt, spesielt i korsryggen. Jeg satt meg da ned i ti minutter før jeg gikk videre til butikken. Måtte da bli hentet på butikken fordi jeg ikke ville ta sjansen på og gå opp igjen. Det bedret seg så fort jeg satt meg ned i de ti minuttene, men da jeg kom hjem på kvelden og skulle gå til sengs (3-4timer senere) hadde min kjære og jeg samleie og da vi var ferdig fikk jeg igjen sterke smerter i korsryggen, men ikke like vondt i magen eller rundt hoftene.. Er dette kynnere? Noe jeg kan gjøre med? Noen som har vært igjennom det samme så tar jeg imot alt av tips og råd med stor takknemlighet. -Nervøs førstegangsgravid..
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Det er nokså vanlig at sex kan gi kynnere - spesielt om han "avslutter" inni deg. Om dette samlet er det du har opplevd av kynnere/sterke vondter på 3-4 uker så ville jeg ikke bekymret meg nevneverdig, men om det er ofte og mye bør du jo ta en sjekk hos GU. Anonymous poster hash: d3634...e2d
lykkestor Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2013 Takk for svar! Nei, dette var noen av eksemplene på hva som har vært. På disse ukene har jeg hatt vondt cirka annen hver dag. Om jeg vasker trappen, går en liten tur, vasker gulvet osv, henger opp klesvasken for så og gå i dusjen - Så kommer disse, men frem til i går har jeg hatt vondt i både mage, hofter og ryggen (korsryggen) hver gang.. Var kun etter samleie og da jeg skulle på butikken i går at det kun gjorde vondt i korsryggen.. Er dette også kynnere? De varer alt ifra 3-10 minutter om gangen og kan komme opp til flere ganger om dagen..
Bestee Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Helt sikkert kynnere. Når du får orgasme trekker livmoren seg sammen, noe den gjør gjennom hele graviditeten (også antakelig når man ikke er gravid). Man merker det bare bedre og bedre jo større magen blir.
SmallTalk Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Beklager, men du tar det ikke med ro når du går til butikken, vasker gulv, henger opp klær etc. Og når dette tydeligvis trigger kynnerene dine så lar du være å gjøre dette. Akkurat som at du lar være å ha sex dersom du får smerter etterpå. Jeg hadde alt for kort livmorhals i uke 24 og var sofasliter i 12 uker. Det var gynekologen sin definisjon på å ta det med ro. Ikke gå på butikken, ikke løfte, ikke gjøre husarbeid og ikke stå/gå lenger enn strengt tatt nødvendig.
Bestee Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Kanskje du burde tatt en sjekk av livmormunnen? Da kan de raskt finne ut om du har effektive kynnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå