lille_fiol Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Fikk et brev 3 uker etter jeg tok testene! (trodde jeg ikke var allergisk for vi forventet å få svaret før.) Heldigvis så fikk den katten vi hadde tenkt å ta over på dyrebeskyttelsen et hjem før vi tok den. Men det er en ting jeg lurer på, var nede på dyrebeskyttelsen i Bergen og klappet masse katter ( hadde null reaksjon), men når jeg var hos kattens vern fikk jeg en allergisk reaksjon (begynte å nyse osv). Er det hos kattens vern jeg har trigget allergien min? La merke til at de ikke hadde samme utlufting der og de hadde mye flere katter sammen i samme rom. Har hørt at man kan leve med en allergi helt til man trigger den med (overeksponering). så nå er jeg redd for at vi ikke kan få katt alikevel fordi jeg var på besøk hos kattens vern De gangene jeg har vært på besøk hos folk med katt har jeg heller ikke reagert. (stod foresten at jeg hadde moderat til kraftig reaksjon) og anbefaling var å holde seg unna katter. Leste en plass at disse allergi testene ikke alltid var like gode på å vise selve graden av allergi? (jeg tok en blodprøve) Har veldig lyst på katt da dette er et dyr som passer fint når man er student. Noen som har noen tips ? Har også lest at man f.eks kan ha en katt i 2mnd å ikke reagere for så å plutselig få en reaksjon. Så kanskje det beste hadde vært om jeg hadde meldt meg frivillig til å jobbe hos dyrebeskyttelsen åså sett hvordan jeg har det etter flere måneder?
Minya Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Man kan også reagere på noen katter og ikke få noen som helst reaksjon fra andre katter. Venninna mi reagerte ikke på sin egen katt eller på minsten vår, men gamlepusen vår reagerer hun noe voldsomt på.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Har du vurdert sibir-katt ts? Du kan besøke et test-hjem og se om du reagerer. Jeg er også kjempeallergisk mot katt men jeg tåler sibirpusen min Sibirkatter mangler et enzym i spyttet som gjør at de er allergivennlige for mange (ikke for alle, men for mange). Anonymous poster hash: 28721...41d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg er i utgangspunktet allergisk mot katter. For 3-4 år siden testet jeg allergien min på en Sibir-katt. Det fungerte ikke. Så, for drøye to år siden, fant jeg en 8-9 uker gammel kattunge ute, en langhåret hunkatt. Et mirakel kan ha skjedd - i hvertfall tålte jeg denne, og hun var kommet for å bli. Nå ble hun dessverre påkjørt i sommer. Vi har nå ny katt, nok en langhåret hunkatt, og det er null problem! Men presentér meg for en korthåret hankatt... Jeg mister stemmen, får rennende øyne og blir tett i brystet. Etter denne erfaringen har jeg hørt flere si det samme - de tåler ikke korthårede katter, bare langhårede. Anonymous poster hash: 25420...aea
Frisørdama Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Det finnes også de som ikke tåler kattunger mens voksne katter går greit. Noen tåler de allergivennlige rasene og noen ikke. Derfor lurt å dra på besøk til testhjem. Vi har Devon rex og tåler den helt fint, ingen reaksjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå