AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Når og hvem tok opp tema om å flytte sammen? I et avstandsforhold (ca 50 km) innebærer dette at en må bytte jobb. Hvordan var det for dere? Anonymous poster hash: c1bcf...cae
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 På den tiden skulle jeg gå ut i lærling, så jeg søkte plass i byen hans, og flyttet. Han tok det opp. Anonymous poster hash: 4d087...259
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Vi traff hverandre for første gang "irl" i februar, og hadde snakket om å hvem som skulle flytte til hvem allerede før dette. Husker ikke hvem som brakte det opp først. Det er vel ikke så viktig hvem som nevner det først, så lenge begge har lyst. Anonymous poster hash: 068ce...403
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Ingen må vel bytte jobb for så lite som 50 km avstand? Det kan vel knapt kalles et avstandsforhold? Bosett dere midt mellom jobbene deres? Er virkelig ingen av dere villig til å pendle så lite? Anonymous poster hash: d571b...e70
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Ingen må vel bytte jobb for så lite som 50 km avstand? Det kan vel knapt kalles et avstandsforhold? Bosett dere midt mellom jobbene deres? Er virkelig ingen av dere villig til å pendle så lite? Anonymous poster hash: d571b...e70 Jeg eier en leilighet jeg kjøpte for 1 år siden og han har ikke EK for å kjøpe noe med meg, så det er uaktuelt på grunn av boligen. I tillegg , kjører han mye i jobben, så det blir dumt å kjøre ekstra 100 km per dag hvis man allerede bruker 2-4 timer hver dag for å komme seg til og fra arbeidsstedet (forskjellige prosjekter innen byggebransjen). Dette er selvfølgelig min situasjon og ikke så vanlig. Så, hvis han skal flytte, så må han også bytte jobb. Derfor lurer jeg på hvor tidlig det ble et tema hvis det innebærer jobbskifte og flytting. Anonymous poster hash: c1bcf...cae
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg synes ikke 50km høres så mye ut. Ikke å bytte jobb, heller. Jeg flyttet over 7 000 kilometer for min kjære, og det var verdt det. Jeg ville gjort det om igjen. Dere trenger jo ikke å endre alt på en gang? Flytt først, og bruk litt lenger tid på å finne en jobb som passer bedre? Kjøp nytt hus sammen og lag en kontrakt som sikrer begges interesser gitt at dere har forskjellig EK etc. Det finnes flere muligheter enn hindringer i situasjonen deres sånn jeg ser det.Anonymous poster hash: cc792...dcb
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Jeg synes ikke 50km høres så mye ut. Ikke å bytte jobb, heller. Jeg flyttet over 7 000 kilometer for min kjære, og det var verdt det. Jeg ville gjort det om igjen. Dere trenger jo ikke å endre alt på en gang? Flytt først, og bruk litt lenger tid på å finne en jobb som passer bedre? Kjøp nytt hus sammen og lag en kontrakt som sikrer begges interesser gitt at dere har forskjellig EK etc. Det finnes flere muligheter enn hindringer i situasjonen deres sånn jeg ser det.Anonymous poster hash: cc792...dcb Det er ikke et problem å flytte sammen. Det jeg lurer egentlig på er hvem og når tok opp tema om å flytte sammen. TS Anonymous poster hash: c1bcf...cae
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Han Anonymous poster hash: 2a3d4...d15
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #9 Skrevet 1. november 2013 Og det etter et halvt år Anonymous poster hash: 2a3d4...d15
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #10 Skrevet 1. november 2013 Kaller du 5 mil et avstandsforhold? Anonymous poster hash: c8c36...b4f 2
Gjest boblebrus Skrevet 1. november 2013 #11 Skrevet 1. november 2013 Husker ikke helt, men det var han som tok opp at han tenkte å søke seg til skole i samme by som jeg studerte. Han kom inn på skolen og vi ble enige om at det var praktisk (og hyggelig) å flytte sammen Da hadde vi vært sammen i et halvt år.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #12 Skrevet 1. november 2013 Faren min pendler 18 mil flere ganger i uka, fordi han vil ha muligheten til å bo hjemme sammen med oss barna og samboeren sin. Ikke kall 5 mil langt for å pendle! Anonymous poster hash: 47c33...036
Noteknekk Skrevet 1. november 2013 #13 Skrevet 1. november 2013 For oss kom det nokså naturlig i og med at han var ferdig med studiene og ingen av oss ønsket å bli boende der vi var. Så når vi da skulle flytte til en av våre hjembyer så var det liksom ikke aktuelt å ikke flytte sammen. Da hadde vi vært sammen i litt over ett år. Husker ikke egentlig hvem som tok det opp, tror kanskje det var meg.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #14 Skrevet 1. november 2013 Jeg sier ikke at 5 mil er avstandsforhold. Jeg sier at vi bor på 50 km avstand fra hverandre og har avstandsforhold i den graden at vi ikke kan møtes ofte, bare i helgene. Hvis det er det, som forstyrrer dere, så kan jeg spørre på en annen måte: Dere som ikke bodde i samme by. Hvem og når to initiativet om å flytte sammen? Hvem flyttet på seg (og byttet arbeidssted)? TS Anonymous poster hash: c1bcf...cae
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #15 Skrevet 1. november 2013 Jeg sier ikke at 5 mil er avstandsforhold. Jeg sier at vi bor på 50 km avstand fra hverandre og har avstandsforhold i den graden at vi ikke kan møtes ofte, bare i helgene. Hvis det er det, som forstyrrer dere, så kan jeg spørre på en annen måte: Dere som ikke bodde i samme by. Hvem og når to initiativet om å flytte sammen? Hvem flyttet på seg (og byttet arbeidssted)? TS Anonymous poster hash: c1bcf...cae formulering har så mye å si... jeg tok det opp,men hva har det å si HVEM som tar det opp? Anonymous poster hash: b59b3...156
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå