AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har alltid drømt om å dra på safari, og nå skal jeg endelig få det til. Men jeg leser så mye om forskjellige land og diverse safarier, at jeg blir helt usikker på hvor jeg skal dra. Jeg har landet litt på Tanzania, men tenker også litt på Sør-Afrika. Noen som har vært på safari og kan anbefale noe? Og hva er prisen? Hvor lenge er det lurt å være? Takk for svar Anonymous poster hash: 82006...5f6
stine43 Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Var en uke i Tanzania. Serengeti, Ngorogoro og området. Det var ingen mangel på dyr iallefall. En fantastisk opplevelse. Vi dro med Kenor safaris, hadde egen guide og bil hele veien, og flotte hoteller. Dyrt, men har man råd så er det en opplevelse man aldri glemmer. S
skruf Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Vi var på safari i Tsavo øst og Tsavo vest. Kjempebra tur, mange dyr:) Hadde egen bil med sjåfør hele veien. Sjåføren vår var veldig grei, og fant på ting utenom selve opplegget vi hadde fått oppsatt, bl.a så hadde vi et stopp i landsbyen han har familien sin, så vi fikk besøke de hjemme (type leirhytte), og en tur innom skolen (skikkelig opplevelse for 9-åringen vår å få se hvordan 4de klasse hadde det der). Vi bodde på to forskjellige plasser, den ene plassen var en skikkelig resort med store rom, svømmebasseng, AC. Den andre plassen bodde vi i telt. En opplevelse vi aldri kommer til å glemme, og vi vil absolutt tilbake:) Vi var i Kenya, Mombasa, og dro på safari derifra.
Serafina. Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har vært i Kenya og på safari i Masai Mara, som er Kenya sin del an Tanzania sin Serengeti. Det var helt fantastisk. Var også ved Lake Naivasha og så flodhester, samt fikk sett en del av Rift Vally på kjøreturene mellom Nairobi og safariplassene. Det var ca en uke med safari og sightseeing før vi hadde i overkant av n uke med avslapping og sol etterpå. Vi hadde bil og sjåfør hele veien - en fantastisk ferie!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Får ikke lov av samboer å dra til Kenya pga terrorhandlingen som skjedde der...men jeg mener ting kan forandre seg, men det var ikke aktuelt for han å dra dit Hvilke firmaer har dere benyttet dere av? Jeg heller litt mot Tanzania, mens samboeren SKAL til Cape Town - mest pga surfing. Og hvilken tid er best? Gleder meg masse! TS Anonymous poster hash: 82006...5f6
gard Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Hei Jeg var på safari i Kruger parken i Sør-Afrika og det var fantastisk. Vi hadde en liten hytte rett ved et vannhull og kunne se dyrene komme for å drikke. Når vi kjørte rundt med jeep kom vi så nær dyrene at jeg var smånervøs - men helt klart en utrolig opplevelse. Sjekk mitt reisebrev med bilder og linker: http://gardkarlsen.com/djuma_vuyatela_safari.htm - blir spennende å høre hva du bestemmer deg for til slutt :-)
Aviale Skrevet 31. oktober 2013 #7 Skrevet 31. oktober 2013 Om du vil til Tanzania, anbefaler jeg Ngorongoro-krateret. Det er et krater etter en asteroide, og når man kjører ned fra kanten er utsikten helt fantastisk! Nede i krateret er det flere områder med så å si ingen trær, så man ser veldig langt. Da vi var der (januar) var det mange sebraer og gnuer der, vi så også neshorn på 300m avstand, elefanter som gikk forbi på 1 meters (!!!) avstand, flodhester som svømte i en dam 20 meter fra oss og en flokk unge løver som sov 3 meter fra bilen. Fantastisk opplevelse! Det eneste vi ikke så var leopard, men den er forholdsvis sjelden der. Jeg reiste på dette som en del av en gruppetur, men jeg vet safarien var booket gjennom Wild Tracks, som drives av en norsk dame som bor i Moshi. Vi bodde på et hotell ikke langt fra parken, det var helt ok, men hadde jeg skulle booket turen selv ville jeg valgt et annet selskap for et bedre sted å bo Anbefaler i alle fall Ngorongoro, det er ikke like kjent som f.eks Masai Mara og Serengeti, men det har fortsatt vært flere serier fra BBC o.l. som er tatt opp der, og det er også billigere. Bare søk Ngorongoro på google bilder, så får du se at det er et fantastisk sted! Og når man likevel er i Tanzania, kan dere dra til Zanzibar, som er et skikkelig tropisk paradis av en øy - og der går det også an å surfe, snorkle og/eller ta dykkerlappen!
JegReiserAlene Skrevet 1. november 2013 #8 Skrevet 1. november 2013 Jeg anbefaler Masai Mara i Kenya, det var min beste opplevelse! Jeg har også vært på Safari i Murchinson Falls i Uganda, Krüger i Sør-Afrika og i Mole i Ghana - og Masai mara var definitivt min beste opplevelse. Jeg har vært i Kenya to ganger, og opplever det som et trygt sted å reise rundt - men man skal selvsagt ta forhåndsregler og følge reiseråd fra UD. Du kan også sjekke ut surfemuligheter langs kysten av Kenya, det er mange fine strender der - men jeg vet ikke noe om surfing.... Dersom Kenya er helt uaktuelt skal Serengeti i Tanzania være minst like bra som Masai Mara. Uansett hvor du reiser: jeg foretrekker å bruke lokalre operatører fremfor norske når jeg bestiller - da går penge til landet du besøker i stedet for at mye av fortjenesten blir igjen i Norge. God tur!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Hei Jeg var på safari i Kruger parken i Sør-Afrika og det var fantastisk. Vi hadde en liten hytte rett ved et vannhull og kunne se dyrene komme for å drikke. Når vi kjørte rundt med jeep kom vi så nær dyrene at jeg var smånervøs - men helt klart en utrolig opplevelse. Sjekk mitt reisebrev med bilder og linker: http://gardkarlsen.com/djuma_vuyatela_safari.htm - blir spennende å høre hva du bestemmer deg for til slutt :-) Det virker jo kjempeartig da! )Anonymous poster hash: 406e3...a58
Silfen Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Om du vil til Tanzania, anbefaler jeg Ngorongoro-krateret. Og hele området er i ferd med å bli ødelagt av alle turistene ...
bush babe Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Skal dere til Cape Town uansett, så anbefaller jeg Botswana og okavango deltaet, eller namibia. Min favoritt er helt klart Okavango, jeg ville ikke dratt på safari i Sør Afrika, det blir for mye turister og ikke "vilt" nok for meg. Man kan fly med South African Airways eller Air Botswana helt til Maun, og der er det mange lokale operatører i alle klasser man kan reise med. Luksus og mer backpacker, lett å søke på.
Gjest Doh Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Vi reiste med Topp Afrika til Tanzania. Besøkte Ngorogoro, Serengeti og Lake Manyara. Var en fantastisk tur, og vi så restene av den store migrasjonen. Flere tusen gaseller, sebraer og andre dyr (dette var i Serengeti). Vi reiste siste uken i januar, men dette var ikke høysesong. Heldigvis, for da hadde det sikkert vært utrolig mye folk der.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Skal dere til Cape Town uansett, så anbefaller jeg Botswana og okavango deltaet, eller namibia. Min favoritt er helt klart Okavango, jeg ville ikke dratt på safari i Sør Afrika, det blir for mye turister og ikke "vilt" nok for meg. Man kan fly med South African Airways eller Air Botswana helt til Maun, og der er det mange lokale operatører i alle klasser man kan reise med. Luksus og mer backpacker, lett å søke på. Jeg tror valget har falt på dette:) Har du god erfaring med en spesiell turoperatør?Anonymous poster hash: 406e3...a58
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Hei! I Tanzania har jeg vært i Mikumi, Tarangire, Lake Manyara, Serengeti og Ngorongoro. I motsetning til enkelte andre her var jeg minst begeistret for sistnevnte, men det er åpne sletter så man ser gjerne mer. Lake Manyara var aller best, kvalitet på synene. Vil heller se 2 elefanter på 1 meters avstand enn 40 på 200 meters avstand ;-) løver, rett ved bilen. Fantastisk opplevelser uansett hva du velger. Anbefaler VARMT Wild at heart safaris, de er de beste jeg har reist med. Peter er helt fantastisk. God tur og lykke til! Anonymous poster hash: 90d0e...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå