AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 http://mammanett.no/din-historie/haper_hun_dor Der er det ei dame som ønsker seg barn over alt i verden, hun ble gravid (ikke planlagt) og beholdt barnet til tross for en voldelig mann som absolutt ikke ville ha barn. Er det ikke veldig egoistisk å få dette barnet? Her har hun kun tenkt på seg selv, og ikke hvilken oppvekst datteren kommer til å få. Hvorfor tar man et slikt valg? Anonymous poster hash: d3eb8...9a3 3
Gjest gurimalla Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Det er vanskelig å stå på utsiden og forstå slike valg. Slike saker er veldig kompliserte. Det å være utsatt for fysisk og psykisk vold fra ens nærmeste gjør at man ikke alltid handler fornuftig, det fins så mange eksempel på kvinner (og menn) som blir i voldelige forhold). Det å ta abort er heller ikke enkelt for mange, det er mange som instinktivt får et behov for å beskytte barnet når de blir gravide og dermed ikke greier å ta abort selv om det ville vært det mest fornuftige sett fra utsiden. Jeg synes "Pia" virket både tøff og fornuftig. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg leste historien. Det er klart hun ikke burde fått barn med han i første omgang. MEN når det først skjedde, så klarte hun i alle fall å komme seg ut av forholdet etter et år. I tillegg søkte hun profesjonell hjelp for barnet og seh selv. Så i ettertid har hun jo erkjent konsekvensene og prøvd å rette det opp best mulig. Ja, barnet har fått skader, og det er forferdelig. Men samtodig får de nå profesjonell hjelp, i motsetning til en del andre. Det er jo mange mødre som aldri kommer så langt, men som blir værende i et voldelig (emosjonelt eller fysisk) forhold i hele barnas oppvekst, og som aldri tar inn over seg hvilken skade dette gjør på barna. Så sånn sett synes jeg hun fortjener å få litt støtte for at hun til slutt klarte å ta ansvar og bryte ut.Anonymous poster hash: eff7d...de8 2
edderkoppdame Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Det verste med denne historien er ikke at hun fikk barnet, men at hun valgte å bli med mannen. Bra for henne og barnet at hun faktisk innså konsekvensene av dette valget og forlot ham. Noen venter gjerne til barnet er stort eller kanskje de aldri forlater disse mennene. Som hun selv sier, nytter det kun å se fremover og gå inn for å skape gode oppvekstvilkår for barnet. Gjort er gjort. Folk tar slike valg fordi de velger å tro at ting blir bedre, at mannen skal endre seg, og at de faktisk tror på partnerens løgner- ikke fordi de er slemme eller egoistiske. Det hun og barnet trenger nå, er støtte og ikke fordømmelse. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Hun burde vel ikke blitt gravid i det hele tatt siden hun hadde bodd sammen med fyren i bare noen måneder. Når det først var skjedd, burde det gå opp et lys for henne om å komme seg vekk fra fyren før barnet kom Anonymous poster hash: dce36...014 1
Gjest Seajewel Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Syns dere er strenge mot henne. Det er ikke lett i det hele tatt å være i en sånn situasjon. Det er bedre å tenke, at det er bra at de kom seg vekk fra mannen til slutt, og så får de jobbe med det de har å jobbe med, og prøve å ha det så bra som mulig. Jeg syns hun er tøff, og føler med henne. 2
whoppii Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg var i en omtrent samme situasjon selv. Han slo meg,trua meg osv. For meg så er det umulig å beskrive den følelsen jeg hadde under alt som skjedde. Jeg har heldigvis så mange rundt meg som støtter meg i hvert valg jeg har tatt med å forlate b faren . Jeg hadde venniner som kom å henta meg på natta pga av at b faren klikka på meg. Jeg synst at dere skal tenke litt lenge en nesa fordi at å være oppi en slik situasjon er både psykisk og fysisk belastende. Jeg brukte tre år på å komme meg ut av forholdet, barnet var 1 når jeg dro. Er taknemlig for det nå men oppi all manipuleringen så klarde jeg ikke det.
Teeny Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Syns det var veldig uegoistisk å beholde barnet. Det var litt dårlig gjort mot barnet derimot å bli hos denne mannen. Har en mor som ble hos voldelige menn og det var visst fordi hun verken hadde jobb eller utdanning til å klare seg selv. Detfins mange grunner, ofte psykiske. Noen kvinner velger ubevisst slike menn hbis de har har hatt en tøff oppvekst. Men hun burde tenkt på barnet. Bedre sent enn aldri ihvertfall. Endret 20. oktober 2013 av Teeny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå