AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Som overskriften sier, lurer jeg på hvordan andre pynter til jul, + hva slags type julepynt og hvor mye dere pleier å pynte? Har sett mange typer julehjem opp gjennom tidene hos venner og familie, og det er mildt sagt store variasjoner der ute F.eks min bestemor på 80 +, pynter med alt av julepynt hun har, - og det er ikke lite! Det verste er nesten at julepynten kommer i tillegg til all annen nips hun har stående. Ei allerede overfylt hylle, blir dermed bare mer overlesset i jula. Ei venninne av meg pynter ca like mye som meg, men vi liker helt forskjellig type julepynt, (og smak i interiør ellers også), men det er for så vidt artig å se at ikke alle har det likedan. Hjemme hos oss har vil juletre, noe lys i vindu og utendørs ved inngangspartiet. Jeg har noen juleaktige løpere/brikker og noen svære heldekkende juleduker til middagsselskapformål (er ikke så begeistret for store duker). Ellers har vi noe nips og naps, noen skåler til julegodis, kakebokser ++ Jeg har aldri hatt julegardiner, faktisk, synes det virker stressende å skifte gardiner for kun 1-2 uker. Hva med dere andre? Anonymous poster hash: a405a...329
Gjest Wei Wei Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg setter opp juletreet. Ikke noe mer hverken inne eller ute.
Gjest *kokos* Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Vi har juletre, en julestjerne og en adventsstake, røde servietter i holderen på bordet, rød duk på spisebord og salongbord, ei gammel julekrybbe, samt to 30-centimeters nisser. Vi har ikke mye nips til vanlig, men det lille vi har tar vi bort når det er jul.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Hva er nips?Anonymous poster hash: b3a07...f04
Gjest AnneShirley Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Julegardiner på kjøkkenet, adventsstake, adventsstjerne, juletre og en og et par nisser.
Lou Salome Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Har ingen ting av nips, lysestaker, duker eller noe særlig pynt ellers, så til jul tar jeg den helt ut. Dvs stort overpynta tre med allverdens juletrepynt i mange farger , og mye gull og glitter. Røde, grønne og hvite damaskduker. Lysestaker. Krans på døra. Røde håndkler på badet, julegrytekluter, juleforkle osv.. Nissepysj på barna. Finservise til maten. Stor julekrybbe. En del julepynt i vinduskarmer ol. Ingen nisser eller mus. Pepperkakehus. Fine blomster. Osv. (ikke eget servise, ikke gardiner, der går grensen). Men det meste kommer på plass lillejulaften. Før det: enkel liten stjerne i vinduet med telys i, adventstake, verdens fineste store adventskalenderhus med spilledåse på taket. Lilla servietter til søndagsmiddag.
Anje Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg legger noen sorte, hvite og røde julekuler i en bolle/vase/skål eller hva jeg måtte finne som er pent der og da. Så setter jeg frem stearinlys og julelykter. Og et par røde skåler. Ferdig. I år har jeg planer om å finne noen flere kuler med noe skrift på. Liker ikke verken nisser, engler eller hjerter så dem er det ingen av.
Kamikatze Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Adventsstjerne fra fjerde søndag før juledag, grønnsåpelukt, og ei grankvist i vase med julekuler osv. fra lillejulaften. Blir det tid til gardinvask, kommer de røde opp, hvis tiden strekker til og lysten er der. Ellers blir det blå jul her. Hva er nips?Anonymous poster hash: b3a07...f04 Små pyntegjenstander som stort sett ikke har annen funksjon enn å pynte hyller og vinduskarmer...
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 En adventsstjerne i vinduet. Noen kuler i en bolle. Kongerøkelse og stearinlys. Ikke noe som er rødt. Anonymous poster hash: 095a2...9c1
Thorn Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Hos meg selv pleier jeg bare å sette frem ei bittelita julekrybbe på kommoden i gangen. Men jeg har en del julepynt, så kanskje jeg skal være flinkere til å dra den frem og få julekos hos meg selv også. Jeg tilbringer alltid julen hos foreldrene mine, og de pynter alltid mye, derfor har jeg ikke hatt det store behovet for å pynte selv.
Gjest Yellowrose Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Juletreet står i stuen, stjerner med lys i henger i vinduene, julekrybben står også i stuen, og kransen henger selvfølgelig på døra!
Fantomina Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) . Endret 2. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Runforit Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Ingenting. Men vet jeg kommer til å klikke vinkel med julestæsj om jeg hadde hatt barn
LempikasPromise Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er nok (dessverre) på linje med bestemoren til TS her. Har røde gardiner og duker, adventstjerner i vinduene. Gigantisk juletre fullt av lys og pynt. Har en julekrybbe som står fremme, og kanskje en halmbukk eller to. Ikke så mye nisser og pynt ellers da. (Men har lys på huset ute også ) Elsker å kunne pynte til jul, er ikke så hard core til andre høytider. Men juletid er kosetid, her i huset iallefall. 1
Gjest Caroline55 Skrevet 17. oktober 2013 #15 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55
Omnivore Skrevet 17. oktober 2013 #16 Skrevet 17. oktober 2013 Min stemor mener det skal se ut som om julenissen har eksplodert hjemme. Masse "nips" nisser, nissedukker, nissefigurer, nisselykter, nisseduker, nissegardinger og diverse andre nisseting. Resten av oss i huset ler av det, men er allikavel enige om at nissen må eksplodere før det er ordentlig jul her!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #17 Skrevet 19. oktober 2013 Rundt 1. desember henger jeg opp adventsstjerna og setter litt julepynt rundt i stua. (jeg bruker ikke lilla til advent, bruker samme pynt hele desember) Etter hvert som jeg baker og får julekaker settes kakeboksene frem. Kjøper litt smått av julepynt gjennom desember som jeg setter fram. Jeg hopper over adventspynten og pynter til jul "tidlig". Både fordi jeg elsker julefargene og ikke er så glad i lilla, men også fordi vi feirer julaften hos foreldrene våre og jeg vil få mest mulig ut av julepynten! Når jula står får døra (ca 3 dager før julaften) så pynter jeg treet og tar på juleduk! :D TIPS: Jeg pleier å binde røde sløyfer rundt noen lysestaker og krukker jeg har stående slik at de også får et mer julete preg. Stilen min er: rødt, hvitt, tre og naturmaterialer med både klart glass og pynt i gull blanda inn. Bruker ikke grønt annet en treet og ekte grener e.l. Bruker heller ikke hvitt. Er ikke særlig glad i typiske nissefigurer, ei heller englefigurer som er malt på. Skal jeg ha figurer er de stiliserte i en farge. Anonymous poster hash: 928e5...068
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #18 Skrevet 19. oktober 2013 Her eksploderer det når det er jul! Elsker å pynte :D Masse rødt og gull, dog ikke så glad i nisser Anonymous poster hash: b3a94...65e 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #19 Skrevet 19. oktober 2013 Vi pynter ganske mye, er jo så koselig! -Vi har enten adventstjerne eller adventslys i alle vinduer i stua, kjøkkenet, soverom, kjellerstua og i gangen. -Julelys på 2-3 busker/trær i hagen -Julekrans på døra -Julehylle med pepperkakehus, nisser og annen julepynt -Mamma setter røde/gull/lilla sløyfer på alt av lamper osv -rød liftgardin på kjøkkenet -juleduker på kjøkkenbordet og stuebordet -to store nisser og en rudolf ved peisen -julestjerner på alle bord -nisser, nisselysestaker, engler, annet nips rundt omkring i hyller og på bord -og selvsagt et giganting juletre som er overpyntet :D Anonymous poster hash: 7d7a4...e7d
Alina X Skrevet 20. oktober 2013 #20 Skrevet 20. oktober 2013 -røde juleduker -masse lys i rødt,grønt og hvitt -adventstake og julestjerne i vinduene -juletre -skåler med klementiner,valnøtter,hasselnøtter og julebakst/godteri -kongler sprayet i gull og sølv -julekuler som henges opp - nisser og engler her og der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå