Gå til innhold

benkeplate kjøkken


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest adriane

Heisann!

Kjøkkenet skal byttes ut, og valget har falt på ståt (hvit) fra IKEA. Men vi er veldig i tvil om hva slags benkeplate vi skal velge. Vi har snakket om heltreplate i en litt varm farge, for eksempel kirsebær, men synes også at sort benkeplate kan være fint.

En annen ting vi lurer på er fordeler/ulemper med heltreplate i forhold til laminat. En plate i stein hadde jo vært supert, men det er vel rådyrt!

Er det noen som har noen gode råd og tips og komme med?

Blir også glad om noen kan gi oss tips om forhandlere i oslo-området!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Stein er jo det beste, men som du sier, rådyrt. Noen velger å ha stein ved komfyren som en slags rimeligere kombinasjonsløsning. Det er utrolig praktisk med tanke på renhold, forberedelse av råvarer og frasetting av varme stekepanner.

Heltreplater må behandles jevnlig for å holde seg pene.

Syns HTH har mange fine plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hvit og grå marmorert benkeplate fra IKEA. Ikke mitt førstevalg, men det var noe lignende på den benken vi ikke byttet ut, så.. greit nok.

Uansett, jeg bruker tingene mine! Jeg har brukt benken å stikke ut pepperkaker og skjære bolleemner, og den holder. Den er lett å holde ren og er fin etter snart fire år.

Til hvitt ville jeg også valgt kirsebær, jeg synes hvitt og sort blir litt strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte oss nytt kjøkken i desember i fjor og vi bestemte oss for og ha svarte steinplater og det angrer vi ikke en dag på at vi gjorde. er veldig lett og holde rent, kjekt at man bare kan sette fra seg varme kjeler og steikepanner på.

så jeg anbefaler på det varmeste steinplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adriane

Hvor mye koster det egentlig for steinplater?

Vi trenger omtrent 6 meter benkeplate, og har avsatt 20000 kroner til dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte de i Polen og betalte ca 5000 for 5 meter og da var de ferdig monteret og fraktet hit til Norge. Jeg hørte på dette en annen leverandør her i Norge og da tok de for frakt, montering og steinplata og da kom det på rundt 22000,- :o

Men undersøk hva kjøkkeninnredjningen din tåler. Naboen skulle ha steinplater på den nye kjøkkeninnrefningen sin og veit du hva som skjedde??? kjøkkeninnredningen tålte ikke steinplatenes vekt og det ble bare pinneved :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...